Freethinker.......

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

wilfred degens
Forum fan

Re: Freethinker.......

Bericht door wilfred degens »

De vraag komt op, wat je hier zelf nog zoekt.
Ik zou willen adviseren, om als je het werkelijk zo slecht hebt hier, je hiervan te distantiëren en niet meer terug te komen.
Mijn reageren hier heeft bij mij althans nooit het gevoel opgeleverd dat ik het hier zo slecht heb. Ik zou dat zelf nooit zover laten komen.
Maar overdrijven kan ook voor jou met veel persoonlijke factoren te maken hebben.
Ik laat je druppeltjes als op de veren van de eend heen glijden en poedel vrolijk voort tot ik het werkelijk zat zou zijn. Of ik een rotschop krijg, zonder een andere reden, dan dat ik de regels niet heb willen lezen om persoonlijke redenen. Het is wel waar, dat het nooit erg stimulerend werkt wanneer niemand serieus op je topic reageert, terwijl ik mensen gelezen heb, die dat hier best heel leerzaam voor mij en iedereen hadden kunnen doen. Dan vraag je jezelf af, komt dat nu door mijn topic, of door andere subtiele krachten die ergens achter mij onbekende wegen hun bevriende communicatieverkeer op dit forum (om)leiden. Want gewoon helemaal negeren werkt het best om iedereen die ongewenst is weg te krijgen zolang hij/zij het niet erg vindt om alleen tegen zichzelf te schrijven.
Ik plant gedachtes en ideeën, maar nooit zonder een vraagteken. Niet ik ben van belang om op te reageren, maar alleen mijn reacties staan open voor opbouwende kritiek, zonder stigmatiserende op- en aanmerkingen.
wilfred degens
Forum fan

doctorwho » 09 feb 2016 10:36
Vaak kan het handig zijn je in anderen te verplaatsen. Bijvoorbeeld door inhoudelijk in te gaan op de vraag naar wat nadere toelichting van jouw zijde. Want dan kan het voor die ander ineens wel duidelijk worden wat je bedoelde maar niet werd opgepikt. Communicatie is niet hetzelfde als ongebreideld gedachten spuien en er maar vanuit gaan dat de lezer hieruit ontrafeld wat de pointe nu was.
Ik zie dat genuanceerder in dit geval. Een abstracte kunstschilder moet je ook niet vragen wat dat voorstelt en sommige dichters laten zich ook niet uit over de bedoeling van hun gegoochel met woorden in de meest vreemde contexten die niet te volgen zijn met ons gewone abc schrijven.
Zo voel ik hetzelfde, dat alles wat iedereen schrijft als gedachte- of gevoelsuiting niet per se waterdicht hoeft te zijn. Daar wordt dan respect en wijsheid gevraagd om minstens te pogen te begrijpen hoe de auteur iets bedoeld heeft om daarna dan zonder bloed te laten vloeien te hopen dat de auteur, kunstschilder, kunstenaar je tekst en uitleg wil geven. Wanneer hier het onmiddellijk bloed willen zien van sommige achterwege zou kunnen blijven zou ik mij ook prettig kunnen voelen in het door een trouwe bezoeker zo omschreven werd. Wat zou Willempie daarvan vinden?
Ik plant gedachtes en ideeën, maar nooit zonder een vraagteken. Niet ik ben van belang om op te reageren, maar alleen mijn reacties staan open voor opbouwende kritiek, zonder stigmatiserende op- en aanmerkingen.
wilfred degens
Forum fan

@Maria » 09 feb 2016 11:00

Wat dacht je, "nu zal ik maar in een keer hem zo vol met mijn persoonlijke visie over hem vol smeren en stigmatiseren dat hij geen gras meer overhoudt om nog verder hier te maaien"? Zo doe je dat wanneer je je zin niet krijgt bij je collegae. Geen ban maar gewoon doodverven. Hoeveel procentueel dacht jij ook al weer humaan te zijn?
Dag Maria!
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Ik laat je druppeltjes als op de veren van de eend heen glijden en poedel vrolijk voort tot ik het werkelijk zat zou zijn.
Hou het erop dat voor veel mensen hier de grenzen zijn bereikt.
En dat je, zolang je bij jezelf blijft voor wat betreft commentaar in discussie topics, wij heel graag vogels hebben van allerlei pluimage.
Dat is de opzet van het Beheer en de moderatie hier, wat jij zo lijkt te verguizen.
Ik zal nog een keer naar de Forumregels verwijzen, die jij ziet als een gevangenis op straffe van de knoet, maar die algemeen gezien worden als een advies voor forumetiquette om na te volgen.

Vrijheid van meningsuiting gaat zolang op, als je dat ook de ander gunt.
En dat geldt voor iedereen hier op het forum.
Daar sta ik voor en daar ga ik voor,
En dat weet je.

Ik zal je nog even een geheimpje verklappen.
Aan de hand van feedback op allerlei manier, en die is er wel degelijk ook al lijk jij te willen insinueren dat ik alles op eigen houtje doe, ben ik misschien de enige die nog enigszins geduld heeft met jou manier van jezelf presenteren hier.
Dit omdat ik eindeloos mensen een kans wil geven, als ze bereid zijn daarin mee te werken.
Ik elk bericht als een nieuw bericht wil zien. Daar past geen haatdragendheid bij.
Wil men dat niet en wordt dat steeds averechts uitgelegd, dan houdt het op.

Steek dat aub. in je zak en denk daar eens over.
Vwb. mijn positieve inbreng, zowel in het openbaar als in PB, als in overleg achter de schermen, in het reageren op wat je hier steeds neerpent om de gemeenschap te bekladderen, is mijn grens bereikt.

Samen komen we er wel uit.
De uitslag zal unaniem zijn.
We zijn een team en een vereniging.
Wil je daarbij horen, dan verwachten we ook op een paar heel kleine punten aanpassing.
Wil je dat, dan graag en welkom.
Wil je dat niet, dan wordt je nu verzocht dit kamp te verlaten.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

wilfred degens schreef:doctorwho » 09 feb 2016 10:36
Vaak kan het handig zijn je in anderen te verplaatsen. Bijvoorbeeld door inhoudelijk in te gaan op de vraag naar wat nadere toelichting van jouw zijde. Want dan kan het voor die ander ineens wel duidelijk worden wat je bedoelde maar niet werd opgepikt. Communicatie is niet hetzelfde als ongebreideld gedachten spuien en er maar vanuit gaan dat de lezer hieruit ontrafeld wat de pointe nu was.
Ik zie dat genuanceerder in dit geval. Een abstracte kunstschilder moet je ook niet vragen wat dat voorstelt en sommige dichters laten zich ook niet uit over de bedoeling van hun gegoochel met woorden in de meest vreemde contexten die niet te volgen zijn met ons gewone abc schrijven.
Mmm volgens mij ben je hier noch als abstract schilder noch als dichter aan het opereren. In die zin lijkt mij deze nuancering dan ook niets anders dan een wellicht onbedoelde drogredenering. Op zich is het het geen halszaak maar maakt het niet waarschijnlijker dat je inzichten de realiteit weerspiegelen.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ik plant gedachtes en ideeën, maar nooit zonder een vraagteken.
you betcha!
Hoewel ik dat vraagteken begin door te krijgen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

wilfred degens schreef:
Misschien is dat ook wel de reden dat abstracte kunst mij niet erg boeit. Maar om eens ter zake te komen. Welke forumregel is volgens jou nadelig voor de vrije gedachteuitwisseling en waarom?
Ik wens u alle goeds
Gesloten