Mysterieus geluid boven Nederland

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Labyrint
Bevlogen

Re: Mysterieus geluid boven Nederland

Bericht door Labyrint »

HankS schreef:Het muziekinstrument uit close encounters of the third kind was een synthesizer en wel een Arp 2500 en de muziek was van John Williams als antwoord op de vraag van Peter v Velzen .
En hier is de Arp 2500 https://nl.m.wikipedia.org/wiki/ARP_2500" onclick="window.open(this.href);return false;. een monofone modulaire analoge synthesizer.
Ik snap niet hoe Peter aan een tuba komt in de film zelf is de synthesizer ook nog te zien .

Ik gok dat er wel een Tubaatje tussen zit.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

HankS schreef: Ik snap niet hoe Peter aan een tuba komt in de film zelf is de synthesizer ook nog te zien .
Hier vandaan:
Tuba player Jim Self is the "musical voice" of the mother-ship in the climactic scene when the big ship comes down on Devils Tower. Steven Spielberg and John Williams chose the tuba as the voice of the mother-ship because the difficulty of playing the instrument added a human characteristic to the aliens.
Ik wens u alle goeds
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

tsja, je hebt in die film twee beschavingen die naar elkaar staan te toeteren.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Book_of_Revelation_(film" onclick="window.open(this.href);return false;)

Ik ben inmiddels al een paar keer iets tegen gekomen over deze film. Het schijnt dat het geluid uit deze film door veel grappenmakers is gebruikt om dit mysterieuze geluid te reproduceren. Kijk maar of het klopt bij de online versies.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
HankS
Diehard

Bericht door HankS »

Dat beloof ik schreef:tsja, je hebt in die film twee beschavingen die naar elkaar staan te toeteren.
Precies en ik wist niet goed welke beschaving er nu bedoeld werd, het was een van deceerste films waarveen rol werd gespeeld door muziek of liever een muziekinstrument . De tuba leek me nogal voor de hand liggen, dus ik ging voor de synthesizer . Ik ben/ was een synthesizer fanaat vandaar .
Ik had er een heel stel en nu nog maar een , masr niet de ARP 2500 want die kost nog steeds een klein vermogen .
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

HankS schreef:Ik ben/ was een synthesizer fanaat vandaar .
Ik had er een heel stel en nu nog maar een , masr niet de ARP 2500 want die kost nog steeds een klein vermogen .
Geen fanaat maar kan Jean-Michel Jarre,Jon & Vangelis,E.L.O. OMD,Gary Numan e.a. zeker waarderen en heb in Spotify een aparte synthe-playlist :-({|=
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Plaats reactie