Oprichter van Scientias
Moderator: Moderators
Re: Oprichter van Scientias
welkom
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Houden jullie er rekening mee dat dit een voorsteltopic is? Ik stel voor voor discussie te verhuizen naar het topic Scientias.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
- Dat beloof ik
- Bevlogen
Maria, je hebt gelijk, ik heb hem daar in gezet. Maar ik kon het niet laten om zo'n voorzet op maat in te koppen.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Welkom Tim!,
Ik had al gereageerd op een paar mede forumleden, zonder in de gaten te hebben dat dit het "voostel topic was". Nogmaals Welkom!
Ik had al gereageerd op een paar mede forumleden, zonder in de gaten te hebben dat dit het "voostel topic was". Nogmaals Welkom!
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?
Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
-
timkraaijvanger
Dat is in mijn ogen geen journalistiek. Lokale nieuwsbladen zijn afhankelijk van lokale bedrijven en gemeente. Een lokale krant zal nooit schandalen onthullen of andere misstanden aan de kaak stellen, want het is nu eenmaal een propaganda-instrument. Zonder adverteerders geen bestaansrecht. Eilanden-nieuws is tevens afhankelijk van abonnees, een zeer trouwe (orthodoxe) achterban die zeer selectief nieuws selecteert en kritiek geeft als er bijv. iets over homo's in de krant staat. Dat een krant dan ook een rectificatie plaatst, snap ik niet en vind ik zeer zeer zwak.PietV. schreef:Nu heb ik een tijd het eilanden nieuws ontvangentimkraaijvanger schreef: Wel moest ik een document tekenen bij de start van de opleiding dat ik de normen en waarden van protestanten respecteer, daar ik van oorsprong katholiek ben. Uiteraard deed ik dat.Hoe kijk je als journalist naar dit blad dat tevens een andere culturele achtergrond heeft. We dwalen een beetje af maar sommige dingen intrigeren me altijd net iets meer. Je vrouw is ooit redactioneel bezig geweest voor dit huis aan huis blad op gereformeerde grondslag. Dicht bij het vuur zullen we maar zeggen.
Maar goed, het gaat hier om een select groepje christenen, die waarschijnlijk nooit het eiland hebben verlaten en niet beter weten. De meeste christenen die ik ken zijn gelukkig open-minded en ruimdenkend over zaken als geaardheid.
Het gekke is dat het lijkt of ze een monopolie positie hebben op het gebied van lokaal nieuws. Ik kom hem als huis en huis blad ook tegen bij seculieren. En hun neutraliteit daar hebben we het maar niet over als een blad op gereformeerde grondslag is.timkraaijvanger schreef:
Maar goed, het gaat hier om een select groepje christenen, die waarschijnlijk nooit het eiland hebben verlaten en niet beter weten. De meeste christenen die ik ken zijn gelukkig open-minded en ruimdenkend over zaken als geaardheid.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Een deel van de berichten afgesplitst voor open discussie doeleinden.
Geloof en wetenschap - oa. visie van Tim Kraaijvanger
Geloof en wetenschap - oa. visie van Tim Kraaijvanger
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.