Mysterieus geluid boven Nederland
Moderator: Moderators
Mysterieus geluid boven Nederland
Zag net dat er melding wordt gemaakt van een 'mysterieus geluid' boven Nederland.
Het blijkt dat dit geluid ook in andere steden wereldwijd wordt gemeld:
Het westen van Nederland is in de ban van een mysterieus geluid. Van verschillende plaatsen komen meldingen van mensen die de afgelopen weken vreemde geluiden in de lucht hebben gehoord.
http://www.metronieuws.nl/nieuws/binnen ... -in-de-ban" onclick="window.open(this.href);return false;
Even googelen en je vindt veel meer meldingen hiervan. Wat opvalt is hoe de UFO aanhangers en gelovigen er op inhaken: eind van de tijden is aangebroken, of: UFO's bezoeken Nederland.
Wat zou dit geluid werkelijk veroorzaken?
Het blijkt dat dit geluid ook in andere steden wereldwijd wordt gemeld:
Het westen van Nederland is in de ban van een mysterieus geluid. Van verschillende plaatsen komen meldingen van mensen die de afgelopen weken vreemde geluiden in de lucht hebben gehoord.
http://www.metronieuws.nl/nieuws/binnen ... -in-de-ban" onclick="window.open(this.href);return false;
Even googelen en je vindt veel meer meldingen hiervan. Wat opvalt is hoe de UFO aanhangers en gelovigen er op inhaken: eind van de tijden is aangebroken, of: UFO's bezoeken Nederland.
Wat zou dit geluid werkelijk veroorzaken?
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
Re: Mysterieus geluid boven Nederland
Dit al gevonden op een eenvandaag:
"Maar wat is het nou? Sommige doemdenkers verwijzen naar het einde der tijden omdat in het bijbelboek Openbaringen over ‘hemels trompetgeschal’ wordt gesproken. Maar wetenschappers hebben een andere mogelijke verklaring. Zo zou het geluid het gevolg kunnen zijn van verhoogde zonneactiviteit dat leidt tot enorme zonnestormen die weer zorgen voor akoestische zwaartekrachtgolven. Wat we horen is maar een piepklein deel van wat er daadwerkelijk langs raast.
Maar het kan ook van binnenuit de aarde komen. Dat heeft te maken met veranderingen in het magnetisch veld van de aarde. Hierdoor gebeurt er een hele hoop in de kern van onze planeet. Dat kan via allerlei wegen ook leiden tot een akoestische zwaartekrachtgolf. "
http://www.eenvandaag.nl/index.php/binn ... p_het_lijf" onclick="window.open(this.href);return false;
"Maar wat is het nou? Sommige doemdenkers verwijzen naar het einde der tijden omdat in het bijbelboek Openbaringen over ‘hemels trompetgeschal’ wordt gesproken. Maar wetenschappers hebben een andere mogelijke verklaring. Zo zou het geluid het gevolg kunnen zijn van verhoogde zonneactiviteit dat leidt tot enorme zonnestormen die weer zorgen voor akoestische zwaartekrachtgolven. Wat we horen is maar een piepklein deel van wat er daadwerkelijk langs raast.
Maar het kan ook van binnenuit de aarde komen. Dat heeft te maken met veranderingen in het magnetisch veld van de aarde. Hierdoor gebeurt er een hele hoop in de kern van onze planeet. Dat kan via allerlei wegen ook leiden tot een akoestische zwaartekrachtgolf. "
http://www.eenvandaag.nl/index.php/binn ... p_het_lijf" onclick="window.open(this.href);return false;
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Klinkt raar.
Eerst dacht ik aan een piepende metalen schuifdeur.
toen aan een beginneling op een Sousafoon.
Weet iemand welk instrument werd gebruikt in "Close encounters of the third kind" ?
Want dat is het enige dat een mens aan Ufo's zou doen denken.
Laat maar ik heb het al gevonden: Het was een tuba!
Weet iemand welk instrument werd gebruikt in "Close encounters of the third kind" ?
Ik wens u alle goeds
Ik denk meer aan een es of bes bas.Peter van Velzen schreef:Klinkt raar.
Vanwege het zware lage geluid.
Een tuba klinkt wat hoger.
Heb vroeger althoorn, iets hoger geluid dan tuba, en later sousafoon voor buiten en es bas voor binnen. Lager als tuba.
Alledrie spelen in de bas sleutel al kan de althoorn ook in de f sleutel spelen.
Religie is al een blinde man,
die in een donkere kamer,
op zoek gaat naar een zwarte kat,
die er niet is,
maar hem toch vind.
die in een donkere kamer,
op zoek gaat naar een zwarte kat,
die er niet is,
maar hem toch vind.
Schijnt vaker voor te komen.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
Ok, prima video! Helaas is deze gast een einde der tijden/rapture gelovige. Dat blijkt aan het eind. Toch jammer zo'n religieuze nasmaak 
Niet zo moeilijk. Even naar de lucht kijken en wat geluidseffecten erdoorheen mixen en hup naar YouTube. Toch heb ik ook wel en zelfs meerdere malen een geluid gehoord midden in de nacht maar dat klonk meer als een behoorlijk ver weg stationair geplaatste straalmotor, enorme windturbine, branding van de zee, of storm. Een geluid dat duidelijk afkomstig was vanuit de lucht en dat naar mijn gevoel oorverdovend zou moeten zijn wanneer je je vlak bij de bron ervan zou bevinden. Dit geruis in de lucht hield meerdere uren aan en was dantegen de ochtend weer verdwenen. In die tijd had ik ook al eens gelezen dat het met magnetische velden en de zon te maken zou kunnen hebben
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Een (wereldwijde) hoax waar iedereen weer (goedgelovig als we zijn) met 2 benen intuint?
Natuurlijk bevestigt het de ufo-gelovers.
Natuurlijk bevestigt het de moslims
Natuurlijk bevestigt het de christenen.
Wens-en doemdenken.
Natuurlijk bevestigt het de ufo-gelovers.
Natuurlijk bevestigt het de moslims
Natuurlijk bevestigt het de christenen.
Wens-en doemdenken.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Maar hij snoert de "eindtijd is nu" gelovigen wel de mond met hun eigen wapen (Bijbel).MoreTime schreef:Ok, prima video! Helaas is deze gast een einde der tijden/rapture gelovige. Dat blijkt aan het eind. Toch jammer zo'n religieuze nasmaak
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
Het eerste waar ik aan dacht was de wind door de bovengrondse elektriciteitsleidingen als die vanuit een bepaalde richting waait.
Het debunkingsfilmpje heeft me toch gewezen op het maakwerk van de hoax.
Als het bij ons 's winters uit het Noord Oosten waait hebben wij ook een vreemd soort geluid langs het dak van ons huis.
Ik denk vooral ook omdat wij een brede uitgebouwde regengoot hebben.
Ik hoorde ooit van iemand dat als hij zo'n soort geluid hoorde dat dan geheid de volgende dag een stel pannen was afgewaaid. (oud-Hollandse pannen).
Ik denk ook als de wind van een bepaalde richting kwam en ik weet niet meer zeker, maar 's winters als er geen blad is, is het geluid ook veel sterker.
Wij wonen een aantal kilometers van Vlissingen industrieterrein.
Ik dacht ook aan turbines.
Maar ook wel eens aan het geluid van het affakkelen van gas, daar we vaak gelijk daaraan een oranje schijnsel zagen in de verte.
Het debunkingsfilmpje heeft me toch gewezen op het maakwerk van de hoax.
Als het bij ons 's winters uit het Noord Oosten waait hebben wij ook een vreemd soort geluid langs het dak van ons huis.
Ik denk vooral ook omdat wij een brede uitgebouwde regengoot hebben.
Ik hoorde ooit van iemand dat als hij zo'n soort geluid hoorde dat dan geheid de volgende dag een stel pannen was afgewaaid. (oud-Hollandse pannen).
Haarfijn beschreven wat wij hier ook regelmatig horen, meestal als we de hond uitlieten op de late avond een aantal jaren geleden.Labyrint schreef: Toch heb ik ook wel en zelfs meerdere malen een geluid gehoord midden in de nacht maar dat klonk meer als een behoorlijk ver weg stationair geplaatste straalmotor, enorme windturbine, branding van de zee, of storm. Een geluid dat duidelijk afkomstig was vanuit de lucht en dat naar mijn gevoel oorverdovend zou moeten zijn wanneer je je vlak bij de bron ervan zou bevinden. Dit geruis in de lucht hield meerdere uren aan en was dan tegen de ochtend weer verdwenen.
Ik denk ook als de wind van een bepaalde richting kwam en ik weet niet meer zeker, maar 's winters als er geen blad is, is het geluid ook veel sterker.
Wij wonen een aantal kilometers van Vlissingen industrieterrein.
Ik dacht ook aan turbines.
Maar ook wel eens aan het geluid van het affakkelen van gas, daar we vaak gelijk daaraan een oranje schijnsel zagen in de verte.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
He, nou is het topic niet meer leuk.Vilaine schreef:Schijnt vaker voor te komen.
Altijd vervelend van dat vrijdenken; de ontnuchtering na het debunken.
Zeker als je zelf allerlei plausibele verklaringen aan het zoeken bent:
-Bowie
-hemelwagens met trompetten die richting Piet gaan
-alles uit Independence Day en War of the Worlds
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Mijn vrouw en ik liepen vanmiddag over het strand (geheel verlaten op de meeuwen na) toen we op een gegeven moment allebei in de lucht keken, ik dacht een vliegtuig zei mijn vrouw maar daar was het geluid te laag voor. Duurde maar een paar minuten.
Er was niets te zien dat het geluid kon veroorzaken en eigenlijk was ik het alweer vergeten tot ik de topic zag.
Er was niets te zien dat het geluid kon veroorzaken en eigenlijk was ik het alweer vergeten tot ik de topic zag.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Vreemde geluiden worden al enige tijd regelmatig waargenomen:
http://niburu.co/index.php?option=com_c ... &Itemid=38" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ninefornews.nl/video-bizarre ... argenomen/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ninefornews.nl/wereldwijd-op ... cht-video/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.alleendewaarheid.nl/vreemde- ... schappers/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ufomeldpunt.nl/melding/3622- ... hattem-nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
En het is inderdaad koren op de molen van de moslims, christenen en ufologen, die dit alles weer al "bewijs" zien van hun wereldbeelden.
"Maar je kunt niet ontkennen dat zulks in de Bijbel staat," zullen velen dan zeggen.
Tja, dat is wel zo, maar dat is ook met de zogenaamde "bloedmanen" zo. In de afgelopen periode was daar natuurlijk ook een hoop om te doen geweest.
De gelovigen buitelden over elkaar heen om te roepen hoe zeldzaam dit verschijnsel is. Na een beetje Googlen kom je er dan achter dat het helemaal niet zo zeldzaam is en het dus waarschijnlijk ook in bijbelse tijden voor is gekomen. De mensen die toen leefden vonden dit natuurlijk een tamelijk angstaanjagend teken en voilà, daar staat het opgetekend in de bijbel.
Stel dat het een niet ongewoon natuurverschijnsel is dat in die tijden ook is voorgekomen, dan kan je als gelovige dit natuurlijk interpreteren als een aantal hemelbewoners die naar hartenlust aan het trompetteren zijn. Dat zulks dan wordt opgeschreven en uiteindelijk een "oud geschrift" wordt is dan niet echt verwonderlijk.
http://niburu.co/index.php?option=com_c ... &Itemid=38" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ninefornews.nl/video-bizarre ... argenomen/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ninefornews.nl/wereldwijd-op ... cht-video/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.alleendewaarheid.nl/vreemde- ... schappers/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ufomeldpunt.nl/melding/3622- ... hattem-nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
En het is inderdaad koren op de molen van de moslims, christenen en ufologen, die dit alles weer al "bewijs" zien van hun wereldbeelden.
"Maar je kunt niet ontkennen dat zulks in de Bijbel staat," zullen velen dan zeggen.
Tja, dat is wel zo, maar dat is ook met de zogenaamde "bloedmanen" zo. In de afgelopen periode was daar natuurlijk ook een hoop om te doen geweest.
De gelovigen buitelden over elkaar heen om te roepen hoe zeldzaam dit verschijnsel is. Na een beetje Googlen kom je er dan achter dat het helemaal niet zo zeldzaam is en het dus waarschijnlijk ook in bijbelse tijden voor is gekomen. De mensen die toen leefden vonden dit natuurlijk een tamelijk angstaanjagend teken en voilà, daar staat het opgetekend in de bijbel.
Stel dat het een niet ongewoon natuurverschijnsel is dat in die tijden ook is voorgekomen, dan kan je als gelovige dit natuurlijk interpreteren als een aantal hemelbewoners die naar hartenlust aan het trompetteren zijn. Dat zulks dan wordt opgeschreven en uiteindelijk een "oud geschrift" wordt is dan niet echt verwonderlijk.
I don't know. That is my gospel. I preach the gospel of I don't know. (Bill Maher)
- Dat beloof ik
- Bevlogen
Persoonlijk denk ik dat het vliegende spaghettimonster zijn airco eens moet laten nakijken.
Die van mij maakt net zo'n geluid bij het opstarten.
Verder denk ik dat we hier zouden moeten spreken over een "onbekend geluid" ipv "mysterieus geluid".
Die van mij maakt net zo'n geluid bij het opstarten.
Verder denk ik dat we hier zouden moeten spreken over een "onbekend geluid" ipv "mysterieus geluid".
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Als dat onbekende geluid blijkt te worden veroorzaakt door een onbekend voorwerp dat door de lucht vliegt, dan hebben sowieso de mensen die beweren dat het door een ufo veroorzaakt wordt gelijk. Uiteraard totdat de aard van de ufo is vastgesteld, want daarna is het natuurlijk geen ufo meerDat beloof ik schreef: Verder denk ik dat we hier zouden moeten spreken over een "onbekend geluid" ipv "mysterieus geluid".
I don't know. That is my gospel. I preach the gospel of I don't know. (Bill Maher)