( nieuw hier) oproep !!

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

adam7

( nieuw hier) oproep !!

Bericht door adam7 »

Hallo beste mensen hier. ik heb gezocht naar een forum waar ik misschien mijn verhaal kwijt kan, en waar ik mijn oproep kan plaatsen.

aller eerst mijn oproep, want dat vind ik het belangrijkst nu.
Ik ben op zoek naar een theoloog, die met mij in een open debat wil gaan, op een live tv uitzending ( internet tv ) om met mij te debatteren over de Christus brieven. en wat is dat dan... nou daar ga ik wat meer over vertellen in een verkorte versie omdat het verhaal heel !! lang is, het zijn maar liefst 9 brieven, van Jezus zelf.

Christus keert terug is de titel, van zijn brieven.
Jezus heeft in dacht ik ongeveer 1965 een mens uit gekozen( wat altijd gebeurde om iets uit het Goddelijke op te schrijven. en die vrouw, want het was een vrouw, nu inmiddels meer dan 95 jaar oud. heeft Jezus haar bewustzijn getraind en gezuiverd om de energie en de hoogste trilling van Jezus te kunnen ontvangen, zij moest ook volledig van haar ego impulsen bevrijd worden, met andere woorden geheel zuivert worden. dit duurde 40 jaar.

maar nu even terug naar de Christus brieven.
Jezus verteld in zijn eerste 3 brieven over zijn leven op aarde. hoe Hij in zijn jeugd was, en hoe hij was tot aan het moment van de doop. Jezus was tot dan toe heel gewoon, had broers en zussen. toen Jezus gedoopt werd, werd Jezus vervult van Goddelijk licht en energie, die was zo enorm dat Jezus niet meer zich welf was, en ging lopen en lopen, tot dat Jezus in de woestijn kwam en daar 40 dagen) 6 weken) verbleef, wat daar gebeurde beschrijft ie dan ook, Jezus zag daar door alle materie heen, DAT !!! wat ons verwezenlijkt heeft. wat Jezus God noemde. Hij zag dan in elke levende cel van een dier hoe klein ook, dat dat bestuurt werd door het Goddelijke bewustzijns energie. met die kracht en wetenschap ging Jezus zijn missie beginnen. Jezus gaat nog veel meer in, in zijn verblijf in de woestijn maar ik moet het proberen kort te houden.
Jezus keerde terug naar huis, waar zijn moeder( Maria) hem eerst niet erkende door zijn verwaarloosde uiterlijk. toen Jezus na heel veel moeite zijn moeder overtuigt had van wat Jezus in de woestijn gezien had, en wat hem zo veranderd had, en dat Jezus de ware God gezien had geloofde zijn moeder hem pas. Jezus deed al enkele eerste wonderen thuis.

nu enkele hoofd punten uit zijn eerste drie brieven.
Jezus had dus broers en zussen. Jezus sprak tegen de joden over de ware God, niet de God van de Farizeeën en de Schriftgeleerden, Jezus dood aan het kruis. zijn ware reden daarvoor, zijn vermeende opstanding uit de dood. Jezus was niet in een fysiek lichaam opgestaan. maar in een ander geheim graf gelegd de zelfde nacht. Jezus was direct na zijn dood opgestegen naar Goddelijk licht. hoe jezus verscheen aan zijn leerlingen. door zich te materialiseren. dus het vermeende verhaal van thomas dat die zijn vinger in zijn wonde legde is niet juist. Jezus legt verder uit over de zogenaamde zonde. dat is niet anders dan ego impulsen. de !!!! oorzaak van onze ellende. verder gaat Jezus na de drie brieven in op de materie en de big bang. over wat en wie nu eigenlijk God is. en over hoe wij ons zelf kunnen veranderen, onze eigen scheppende kracht.

dus wie voelt zich geroepen om met mij daar over te debatteren, want zo ver ik weet, worden theologen onderwezen wat tegengesteld is aan wat ik hier beschreven heb. omdat de prof theologen hier niet van weten.
heel graag zou ik antwoord willen van iemand.
Peter van Velzen
Site Admin

Re: even voorstellen ( nieuw hier) oproep !!

Bericht door Peter van Velzen »

Wij zijn geen theologen, we kennen in het geheel geen god. Maar je bent altijd welkom om een praatje te maken over medemensen. . . . .
Ik wens u alle goeds
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Je gaat toch ook niet debatteren met iemand die beweert Napoleon te zijn, over de slag bij waterloo?!
De Jezus-figuur op zich vereist al buitengewoon bewijs, waar het ten ene male aan ontbreekt, laat staan dit volslagen oncontroleerbare fantastische verhaal waar jij mee komt.

Tsja het is weer kerst, dan voelen mensen als jij altijd wat meer de neiging hun bijgeloof aan de man te brengen. :roll:
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Geen theoloog zal zich geroepen voelen om deze fantasiehutspot van je te gaan debatteren. Ze zullen je allemaal aanraden het boek van Eric Rassin Het Spinoza-effect eens te gaan lezen. Of misschien moet je eens de geschiedenis van Jan van Leiden, Joseph Smith, Jakob Lorber of William Miller gaan lezen.

Misschien dat dit verhaaltje ook je ogen kan openen, tenzij het je te doen is om er geld mee verdienen. :wink:
Born OK the first time
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Welkom,

Waarom wil je hierover in debat ofwel wat beoog je daarmee?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Maria
Moderator

Re: ( nieuw hier) oproep !!

Bericht door Maria »

Titel gewijzigd en verplaatst vanuit het voorstellen subforum in Persoonlijk.
Reden: Dit is geen introductie van jou als nieuw lid, maar een promotie voor een nieuwe christelijke leer.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Welkom
Het aanbevelen van een nieuwe leer kan in dit subforum.
Je persoonlijk voorstellen kan in het voorstel topic.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
adam7

Bericht door adam7 »

Beste mensen.
het gaat om de eerste plaats niet om geld. en het is geen geloof de Christusbrieven. dus daar heeft het niets mee te maken.
en U kunt ook niet blind commentaar geven op iets waarvan men nog niet eens iets van weet, en al helemaal niets van de inhoud. ik kan zeggen dat het diepgaande materie is, zo wel voor gelovigen al voor ongelovigen.
adam7

Bericht door adam7 »

Nog even dit, Ik had ook niet gedacht, dat hier Atheïsten zaten. daar is inderdaad geen spelt tussen te krijgen.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

adam7 schreef:U kunt ook niet blind commentaar geven op iets waarvan men nog niet eens iets van weet, en al helemaal niets van de inhoud. ik kan zeggen dat het diepgaande materie is, zo wel voor gelovigen al voor ongelovigen.
De compendia van Hahnemann zijn ook diepgravend, maar kunnen zonder van de inhoud kennis te nemen wel degelijk becommentarieert worden. :wink: En mijn eerdere vraag in deze draad zou je daar nog even op in willen gaan alvorens verder te gaan?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

adam7 schreef:Nog even dit, Ik had ook niet gedacht, dat hier Atheïsten zaten. daar is inderdaad geen spelt tussen te krijgen.
Niet alleen atheïsten.
Er daar krijg je geen spelt tussen, tenzij je hier komt om zoete broodjes te bakken, dan kan spelt van pas komen.
Maar de reacties die je zal vergaren op jouw oude wijn in nieuwe zakken daar zal inderdaad geen speld tussen te krijgen zijn.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

adam7 schreef:en U kunt ook niet blind commentaar geven op iets waarvan men nog niet eens iets van weet, en al helemaal niets van de inhoud.
Natuurlijk kan dat wel, aangezien je de buitensporige claim maakt dat "Jezus in ongeveer 1965 een mens heeft uitgekozen om iets uit het Goddelijke op te schrijven". Men kan hieruit concluderen dat je zo goedgelovig bent als een ongeletterde middeleeuwer.

Bovendien kan iedereen deze zoveelste aanslag op goedgelovigen lezen en beluisteren via het internet: http://christsletters.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Er is niets nieuws onder deze zon. Newagers hebben deze religieuze soep al tientallen jaren gebrouwd met meer of minder financieel succes.
Born OK the first time
HankS
Diehard

Bericht door HankS »

Dit zijn de getuigenissen over het boek :
"Een verbijsterende Waarheid. Inderdaad. WAT EEN GEWELDIG BOEK ! ! !

Wat een zegen voor mij want dit is wat ik nodig had. God zij gelooft! (en ook geloofd ;-) )

Heb net een exemplaar voor mijn vriendin besteld die al in mijn boek zit te lezen. "

Heel erg overtuigend, maar toch niet echt rotfl .
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell
Rereformed
Moderator
Contacteer:

HankS schreef: Heel erg overtuigend, maar toch niet echt rotfl .
Jezus heeft na 2000 jaar ook begrip voor homofilie, mits het maar in echte liefde bedreven wordt. Toevallig net in de tijd dat wij eenvoudige mensen dat net zelf ook juist bedachten. :lol:
Born OK the first time
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Rereformed schreef: Toevallig net in de tijd dat wij eenvoudige mensen dat net zelf ook juist bedachten. :lol:
Dat komt door de Heilige Geest, Rereformed! :angel12:
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Plaats reactie