'Moslims voelen zich geen deel van Nederland'

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Fenomeen
Superposter

'Moslims voelen zich geen deel van Nederland'

Bericht door Fenomeen »

FOK schreef:'Moslims voelen zich geen deel van Nederland'

Veel jongeren van Turkse en Marokkaanse komaf voelen zich geen onderdeel van de Nederlandse samenleving. Dit is een van de uitkomsten van een onderzoek onder zo'n 3000 niet-westerse allochtonen dat het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) woensdag heeft gepubliceerd.

....

Onder jongeren van Turkse en Marokkaanse afkomst leeft een sterk en breed gedeeld gevoel van uitsluiting. Zij voelen zich apart gezet, niet gezien als individuele burgers, maar alleen als lid van een migrantengroep en als moslim, komt verder uit het onderzoek naar voren. Onder deze jongeren leeft wantrouwen tegenover de Nederlandse media, de landelijke politiek en de politie. Dit draagt bij aan het gevoel geen onderdeel te zijn van de Nederlandse samenleving.
Bron en meer:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/723275/1 ... rland.html" onclick="window.open(this.href);return false;

SCP (link opent pdf!):
http://www.scp.nl/dsresource?objectid=39440&type=org" onclick="window.open(this.href);return false;

Niets nieuws maar wat doe je eraan?
Dat beloof ik
Bevlogen

Re: 'Moslims voelen zich geen deel van Nederland'

Bericht door Dat beloof ik »

Limburgers hebben hetzelfde, naar het schijnt.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Sappho

Bericht door Sappho »

Hoe zou dat toch komen.
«Ne me suis pas; je pourrais ne pas diriger. Ne me dirige pas; je pourrais ne pas suivre. Marche à mes côtés et sois mon amie» – Albert Camus
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Geldt dit voor alle moslims?? Ik zie er genoeg en die voldoen lang niet altijd aan het stereotype snor/baard/hoofddoek beeld.
Kijk als je je in een tent beweegt en in publieke functies personen van het andere geslacht niet mag aankijken of een hand geven dan wordt het a different biscuit zoals de filosoof van Gaal zou opmerken.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Maar wat verstaan zij onder DE Nederlandse samenleving? Ik weet het inmiddels zelf niet meer...
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Ik heb geprobeerd de getalleni in het rapport te lezen. Dit is ergelijk omdat ze meestal op hun kant staan (wie verzint dat toch?) Sommige zijn onebgrijpelijk omdat het blijkbaar zelf bedachte getallen zijn. Geen percentages maar iets van: "van 1 tot 5" zonder dat duidelijk is wat 1 2 3 4 en 5 eigenlijk zijn. Soms staan er wel percentages maar ze komen samen niet tot 100%. verder worden er termen gebruikt als segregatie, gematigde segregatie, gericht op nederland en assimilatie, waarvan mij niet duidelijk is wat het precies inhoud. Ik heb geen zin om het allemaal uit te zoeken, ik voel mij geen deel van die cultuur die tot dit soort rapporten leidt. . . .
Ik wens u alle goeds
HankS
Diehard

Bericht door HankS »

Ik ben ook benieuwd wat er verstaan wordt onder Deel van Nederland voelen , zou men dat aan mij gevraagd hebben dan zou ik me ook geen deel van Nederland kunnen voelen.
Het hele idee van een Nederlandse cultuur is eigenlijk al behoorlijk onzinnig , ik hoorde gisteren iemand die tegen asielzoekers in hun dorp protesteerde zeggen dat het ergste wat hun dorp zou kunnen overkomen is dat hun dorp verloedert. Ik ben bang dat de verloedering in het globale dorp Nederland al jaren geleden is ingezet. Nederland is al lang niet meer het progressieve land waar we decenia om bekend stonden. Benepen burgerlijkheid waar ik me ook eigenlijk weinig thuis voel en de reacties op Fok spreken daarbij boekdelen .
Domme napraters met een veel te grote bek, het lijkt bijna alsof het begin van de vorige eeuw herhaal wordt, alleen had men toen nog internet .
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Overigen begrijp ik dat dit onderzoek geen spaan heel heeft gelaten van het onderzoek van Motivaction, over de symphatie voor de Syriëgangers. Dat onderzoek deugde dus voor geen stuiver. De juiste cijfers (tussen de 7 en 9% uit mijn hoogd) zijn alarmerend genoeg. Je hebt het dan al gauw over minstens 40.000 sympathisanten. Zullen 99 v/d 100 in de praktijk ongevaarlijk blijken, dan lopen er nog zo'n 40 levensgevaarlijke figuren rond!

Ik begin zomaar voor het eerst van mijn leven sympathie te krijgen voor de AIVD.
Ik wens u alle goeds
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

HankS schreef:Ik ben ook benieuwd wat er verstaan wordt onder Deel van Nederland voelen , zou men dat aan mij gevraagd hebben dan zou ik me ook geen deel van Nederland kunnen voelen.
Het hele idee van een Nederlandse cultuur is eigenlijk al behoorlijk onzinnig , ik hoorde gisteren iemand die tegen asielzoekers in hun dorp protesteerde zeggen dat het ergste wat hun dorp zou kunnen overkomen is dat hun dorp verloedert. Ik ben bang dat de verloedering in het globale dorp Nederland al jaren geleden is ingezet. Nederland is al lang niet meer het progressieve land waar we decenia om bekend stonden. Benepen burgerlijkheid waar ik me ook eigenlijk weinig thuis voel en de reacties op Fok spreken daarbij boekdelen .
Domme napraters met een veel te grote bek, het lijkt bijna alsof het begin van de vorige eeuw herhaal wordt, alleen had men toen nog internet .
Zeer herkenbaar.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Is dat niet altijd zo geweest?
Zijn wij zelf vroeger niet geïndoctrineerd door de positieve berichten, die men door liet komen via de media?
En hebben wij zo ons eigen nationalisme niet gevoed?

Juist nu we internet hebben, kunnen we "leren", dat ook Nederlanders kleinzielig worden, als het om hun eigen centjes gaat, en agressief, als ze angstig worden.
(Om hun centjes te verliezen.)
Ik zie net het bericht over de protesten tegen het geplande AZC in Geldermalsen.
Mij bekend als een beschaafd lief dorp, waar veel mensen kerken en om elkaar geven.
Midden in de Biblebelt, maar met een "genuanceerd beschaafd aanzien".
Zie ik nooit in het nieuws wegens wantoestanden, op wat voor manier dan ook.

Wat een lachertje nu.
Nu er een nieuwe woonwijk gepland staat met veel koophuizen en er vlakbij een AZcentrum is gepland, zijn ze bang voor de waarde van het vastgoed en worden het blijkbaar allemaal houligans.
Zeker er waren aanstokers van buitenaf.
Maar al te gemakkelijk lieten ze zich verleiden tot agressief en asociaal gedrag.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Ze hebben in de regel een dubbele identiteit, dubbel paspoort en een eigen religie. Ze zijn zo langzamerhand zelfvoorzienend geworden openen hun eigen fanclubs die je al bent tegen gekomen. De vrouwen dragen hoofddoekjes om zich te onderscheiden. Ze hebben eigen scholen en een eigen universiteit. Kijken doorlopend naar zenders waar Nederland geen rol in speelt en dan kun je wel zeggen dat ze zich geen deel van Nederland voelen maar ze doen ook verschrikkelijk hun best om zich geen Nederlander te voelen. Okee, dan zijn er natuurlijk moslims die geïntegreerd zijn zich opwerpen als boegbeeld van deze groep maar zij zien deze personen niet als representatief voor hun gemeenschap. Laten we dus maar zeggen dat we een staat binnen een staat hebben.

Tsja de hamvraag wat doe je er aan? Vroeger zeiden ze veel koffie drinken, aparte zwemlessen voor vrouwen in boerkinies, de aanvraag voor de bijstandsuitkering in het Turks en Marokkaans. Respect hebben voor mannen die een vrouw geen hand willen geven en lekker het suikerfeest meevieren. Maar eerlijk gezegd verlang ik naar een stevige integratie met forse sancties om het tij te keren. Want het komt er steeds vaker op neer dat Nederland respect moet hebben voor hun identiteit terwijl ze zich aan het losweken zijn van de Nederlandse samenleving.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Zoek DE Nederlander.

Afbeelding

Misschien dat zij 'm kan vinden:
Afbeelding
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

PietV. schreef: Tsja de hamvraag wat doe je er aan? Vroeger zeiden ze veel koffie drinken, aparte zwemlessen voor vrouwen in boerkinies, de aanvraag voor de bijstandsuitkering in het Turks en Marokkaans. Respect hebben voor mannen die een vrouw geen hand willen geven en lekker het suikerfeest meevieren. Maar eerlijk gezegd verlang ik naar een stevige integratie met forse sancties om het tij te keren. Want het komt er steeds vaker op neer dat Nederland respect moet hebben voor hun identiteit terwijl ze zich aan het losweken zijn van de Nederlandse samenleving.
Probleem is alleen dat je niet wettelijk kan vastleggen wat een goed integratie nou precies is, en dat het derhalve ook niet valt af te dwingen.
Al evenmin kan je de theologische toer op bij het vaststellen van wat integratie nou precies is, want dat is net het terrein waarop een seculiere overheid zich niet behoort te wagen.

De kans is groot dat zoiets ontaardt in een conformistische nachtmerrie voor iedereen.
Want hoe meer je vastlegt wat een goede integratie is, hoe minder blanke Nederlanders er zullen overblijven die hieraan voldoen.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
1248

Bericht door 1248 »

Als je zo goed je best doet om je uitgesloten te voelen moet je de balans opmaken en misschien emigreren. Razend interresant hoor dat aandachttrekken en zielig doen. Enige introspectie is hier op zn plaats.
Volledige quote van het openingsbericht verwijderd. Ter verduidelijking: Dit bericht verwijst naar een rapport van het sociaal cultureel planbureau. Niet naar mensen die aandacht trekken of zielig doen.
Peter van Velzen
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Ik erger me de laatste tijd meer aan de aanhangers van Wilders waar Wilders geen afstand van wil nemen dan aan de moslims. Met de instroom van de vluchtelingen heb ik het idee dat het gemiddelde niveau van de waarden en normen omhoog gaat.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Plaats reactie