Dat had gekund, als het ook maar enigszins relevant zou zijn.PietV. schreef:Je kan ook gewoon zeggen stom dat ik deze tekst in de mond prop van Jezus. In plaats van er met terugwerkende kracht een vorm van legitimiteit uit te halen omdat mensen dit nu eenmaal geloven.
Geloof jij dat alle koran teksten geschreven zijn door Allah? Of dat alle evangelische teksten uitspraken van Jezus zijn?
Is hier iemand die gelooft dat een evangelie werkelijk geschreven is door een discipel van Jezus?
Kortom: kun jij bepalen welke gedeeltes "origineel" zijn? Dus: gezegd door een persoon wiens bestaan niet eens is bewezen?
Als iemand nu een paar vriendelijke teksten aan de koran zou toevoegen en moslims die teksten voor waar zouden aannemen, heb ik daar geen moeite mee en ik vermoed jij ook niet. Het interesseert me geen moer of Mo of Jezus het zelf hebben gezegd, als ze überhaupt bestaan hebben. Het gaat om de impact van de teksten.
Er worden in 2015 twee "heilige boeken" met elkaar vergeleken, in de staat waarin ze nu worden gelezen. De vergelijking gaat niet over welke uitspraken in jaar X al in die boeken stonden.