Was ik niet duidelijk in mijn voorstel topic? En verder heb ik het tig keer herhaald.Maria schreef:@ Prief
Opnieuw:
Duidelijkheid in waar jij voor staat zou in je voordeel werken.
Zo niet, dat kunnen ook reacties alle kanten op.
Ik zal het dan nog even voor iedereen herhalen.
Ik =(Prief) ben overtuigt dat De God bestaat, en ik geloof dat wat in De Koran staat de waarheid is.
Wat valt er hier niet aan te begrijpen?
Verder heb ik tig keer duidelijk gemaakt dat ik tegen al het kwaad ben. Wat is hier niet duidelijk aan?
Waarom willen sommigen er meer achter zoeken dan dat ik schrijf. Ik probeer juist mijn uiterste best te doen om mijn zinnen zodanig te formuleren zodat er geen misverstand is maar blijkbaar moet ik nog beter oefenen.
Maar goed als iemand het bovenstaande nog niet heeft begrepen, dan zou ik het op prijs stellen als diegene om meer informatie vroeg ipv informatie aan mij toe te voegen gebaseerd op lucht.
Volgens mij zijn het de andere forumleden hier, die mij met hun "Koran/Allah" teksten vermanen, niet ik, behalve als ik reageer op iemand die volgens mij een valse bewering maakt over een stukje tekst die volgens hem/haar afkomstig is uit De Koran of Allah, dan ga ik er op in om mijn kant van het verhaal te vertellen.Werken vanuit de Koran is vragen om kritiek op de Koran op een forum als dit.
Vragen om antwoorden is heel wat anders dan uit internet geplukte lapjes tekst hier als waarheid presenteren en dan nog zoals de laatste keer in naam van Allah.Vanuit de Koran geredeneerd is vragen om antwoorden op de Koran gebaseerd.
Enkele andere forumleden hebben dit gedaan niet ik, je moet je ongetwijfeld vergist hebben in deze.Vanuit Hadith geredeneerd is vragen om kritiek vandaaruit geredeneerd.
Dit is een rare zin.Redeneren vanuit Islam is vragen op kritiek op gedachten gebaseerd op de leer van Islam.
Sorry maar volgens mij proberen juist anderen hun interpretaties mijn kant op te duwen.Een interpretatie, zoals jij dat doet, geeft iedereen het recht dat ook te doen in antwoord op wat je schrijft.
Als ik zeg "Allah verbiedt elk kwaad" dan bedoel ik dus "De God verbiedt elk kwaad". Waarom mensen lappen vertaalde Koran tekst erbij halen om het tegenovergestelde te bewijzen, geen idee. Waarom komen ze niet met Bijbel tekst? Is het echt om het woord Allah? De bewering "Allah verbiedt elk kwaad", heb ik overigens NIET uit De Koran, zo is het mij ingegeven. Daar heb ik geen Koran of wat voor ander boek dan ook om dit voor MEZELF te begrijpen.
"Weet je beste prief en andere kortzichtigen,.."De mening dat hetgeen jij voorstaat als geloof, achterlijk is, is geen aanval op jouw als persoon, maar op hetgeen jij voorstaat.
Dit is dus toegestaan hier???
Dus als ik schrijf: "Beste X en andere idioten/debielen/etc" dan is dat ok hier, want dan heb ik het dus niet over X maar over zijn gedachten goed. Goed om te weten, maar volgens MIJN eigen normen en waarden vind ik dit te ver gaan dus zal ik proberen om in ieder geval niet mijn grenzen te overschrijden.
Het probleem is dat mensen vaak meer lezen dan dat er staat.Voor je kritiek geeft op de moderatie, zou ik je adviseren eea. nogmaals door te lezen.
Ik weet het, de grens is nauw, maar schrijven alsof je uitgaat van een bepaalde gedachte of idee, is de enige duidelijkheid die jij geeft op dit forum.
Houd daar rekening mee, als je de mening leest van de ander en antwoordt op de mening van die ander.