Dat is een fout welk elk geloof/geloofsboek maakt: iets kan niet 100% accuraat, compleet en waar voor zijn voor elke tijd. Dat zou een uitputtendheid moeten hebben van het oneindige (de bijbel dus niet) of een beknoptheid waarmee je geen enkele fout kunt maken (naderen tot nul). DIe beknoptheid heeft die bijbel ook niet...Floris1976 schreef:
Ik heb vanuit mijn geloof altijd geleefd dat de bijbel 100% accuraat en waar was. Dat komt dus niet overeen met de ET en het feit dat de uittocht uit Egypte geen greintje bewijs achtergelaten heeft en dus waarschijnlijk nooit gebeurd is doen mijn geloof in de bijbel behoorlijk wankelen. Er zijn mensen die in de ET en in de bijbel geloven, maar dat kan ik niet. Als genesis figuurlijk is waar is de straf voor de mensheid dan op gebaseerd?
Tevens is de bijbel geschiedenis en geen Historie.. En geschapen door duizend(en) jaren redactie .... Maar dat wou jouw geloofsrichting waarschijnlijk ook niet onder ogen zien.
En waarom zou de mensheid straf hebben?. Er zijn theologen die in de volgende tekst de sleutel vinden dat alles gewoon zinloos is geschapen en dat Christus altijd de schepping op zijn kruis draagt van het eerste begin af..
Romeinen 8 : 20
Want de schepping is aan de zinloosheid onderworpen, niet vrijwillig, maar door hem die haar daaraan onderworpen heeft.