Zonde en opvoeden vanuit christelijk perspectief

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Zonde en opvoeden vanuit christelijk perspectief

Bericht door dikkemick »

Peter van Velzen schreef:Dit is volstrekt idioot.
99% van alle Christenen (en na de komma misschien nog meer negens) zal dat net zo goed vinden.
Jammergenoeg zijn er overal ter wereld mensen die geen gezond verstand hebben.
En als er daar veel van bij elkaar komen, daalt het niveau van hun verstand nog dieper.
Wat wel van belang is, is beseffen dat we alleen deze wereld voor elkaar aangenamer kunnen maken, tot een hiernamaals strekt onze macht zich niet uit.

En inderdaad, voor de jongeman is het te laat. Misschien nog niet voor anderen.
Laat een ieder weten dat wat hem overkomen is, de grootste zonde was.
Zoveel kwaad als hem is aangedaan heeft hij waarschijnlijk in zijn korte leven nog niet kunnen doen.
Peter, het gaat erom dat er zoveel meningen als christenen zijn en allemaal hebben ze gelijk! Ze beroepen zich immers op het heilige boek en de heilige interpretatie ervan. En vergeet niet: ZIJ hebben de gelijk, de rest van de wereld is misleid.
Religie maakt meer kapot dan je lief is. Gelukkig zijn dit extremen, maar waar moet de grens liggen? Geestelijke mishandeling is ook mishandeling. En uiteraard zijn er onschuldige christenen/gelovigen die christen/gelovig zijn als soort van ritueel/gewoonte en geen vlieg kwaad doen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

De grens lijkt me duidelijk: Altijd moet het gezonoe verstand prevsleren boven het heilige boek.
Boeken zijn niet heilig. Daar ligt de fout. De meeste mensen noemen zich slechts Christenen omdat ze denken dat ze daarmee een beter mens zijn, maar ze zijn uiteraard alleen betere mensen omdat ze dat willen zijn. Desalniettemin doen de meesten dus niet mee aan dit soort onzin, omdat ze hun gezonder verstand gebruiken, en dat laten prevaleren boven wat er toevallig in de religie geleerd wordt.

UIteraard zijn er minder idiote zaken, die ook heel ernsitg kunnen uitpakken, zoals een Jehova getuige die een bloedtransfusie weigert, of een refo-weetikveel die zijn kinderen liever polio laat krijgen. Voor allen heb ik het zelfde antwoord: Gebruik bóven alles je verstand! Of dacht je dat god je dat niet gegeven heeft?
Ik wens u alle goeds
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

De TS plaatst een bericht over de uitzonderlijkheden van het christendom, en ik denk dat die binnen elke geloofsgemeenschap plaatsvinden. Het is maar net hoe extreem je bent of gevolgd wilt worden, wat natuurlijk niet wegneemt dat dit iets is wat natuurlijk nooit had plaats mogen vinden. Als ex oud gereformeerd kind en ex gelovige herken ik mij hier totaal niet in dat dit hier ook zo zou gebeuren. Je kunt het met christenen niet eens zijn, ben ik ook niet, je hoeft het met hun opvoedkunde niet eens te zijn, ben ik ook niet, maar ik denk dat je door zo'n bericht te plaatsen iedereen die het christelijke geloof aanhangt over een kam scheert. Heb het net, het is tenslotte zondag, erover gehad met een paar zeer gelovige familieleden. En zoals ik al dacht, zoiets verwerpen ze pertinent! Liever een zoon die leeft en ongelovig is (geworden), dan een zoon diie dood is! Maar misschien zijn de orthodox christenen hier wat humaner? Zoals mijn zeer gelovige moeder altijd zegt: als je een keus moet maken tussen religie en liefde dan is het voor mij niet moeilijk om te kiezen!

Ps, blij dat ik morgenavond weer bij m'n ouders eet! En het bidden en bijbellezen hoort daar gewoon bij! :D
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Peter schreef:
Gebruik bóven alles je verstand! Of dacht je dat god je dat niet gegeven heeft?
Maar ik denk dat je wel begrijpt dat alles wordt uitgelegd door de dominee in dit geval, die dus alles beter weet. De grens tussen verstand en emotie, dat is tenminste mijn ervaring, is zoooo verrekte klein! Voor mij was het een zeer moeilijk proces, en nu ga ik offtopic, maar door mijn geloofsafval ben ik echt alle zekerheden, die ik in 35 jaar heel secuur en met 100% zekerheid had opgebouwd, voor 110% verloren. Maar het is een heerlijke manier om eerlijk te worden tov jezelf. Deze quote gebruik ik veel naar mijn gelovige familieleden, maar het kost enige tijd voor ze hem begrijpen: het is makkelijker om vergeving te krijgen dan toestemming. :wink:
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Plaats reactie