Rusland actief in Syrië

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Jabba de Hut
Forum fan

Re: Rusland actief in Syrië

Bericht door Jabba de Hut »

vegan-revolution schreef:
Jabba de Hut schreef:Juist. Ik ben van mening dat 99,999 van de moslims de islam niet belijdt zoals het zou moeten.
Dan houd je 20.000 van de 2 miljard moslims over die de islam belijdt zoals het zou moeten volgens jouw normen. De vraag is daarbij uiteraard of het überhaupt zinvol is dat mensen islam belijden (op welke manier dan ook).
Jabba de Hut schreef:Zelfs als ze een ander geloof of geen geloof hadden waren ze in dat soort landen waarschijnlijk in een soortgelijke situatie.
De vraag is dan van waaruit de mentaliteit in dat soort landen gevoed wordt om eendrachtig samen te werken om de situatie in dat soort landen te verbeteren ten aanzien van welvaartspeil en mensenrechten. Ik heb toch nog steeds sterk de indruk dat de verzameling van velerlei vormen van islamitisch fanatisme daarbij een ernstig belemmerende rol speelt.
Jabba de Hut schreef:Met een minimumlevenstandaard voor elk individu over heel de planeet, rekening houdend met onze planeet.
Qua welvaartspeil en gewaarborgde mensenrechten, ja, dat zou mooi zijn.
Jabba de Hut schreef:Volwassenheid. Dat bereiken we niet met de huidige peuters en opstokers.
Volwassenheid, ja. Mijns inziens houdt dit onder meer in dat je mensen geen bizarre regels en voorschriften oplegt die nergens op slaan en die alleen maar leiden tot het onnodig beperken van mensen en/of die verdeeldheid zaaien waar onlusten uit voortkomen.

Bestaat er een islam zonder islamitische (bizarre) regels?
Als samenvatting op je 2 vragen moet ik je zeggen dat ik op een andere manier kijk naar de islam. Ik zie het slechts als een boodschap van de Schepper van alles. De islam en zijn voorgangers van de afgelopen era 's. Het komt van de zelfde God. Ik ben van mening dat het geloof van Hem het antwoord is op alle wereldproblemen.
Hoewel een tijd geleden een discussie hierover leidde tot hoongelach en sarcasme ben ik wel bereid nog een keer hierover te praten.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Jabba de Hut schreef: Ik ben van mening dat het geloof van Hem het antwoord is op alle wereldproblemen.
Hoewel een tijd geleden een discussie hierover leidde tot hoongelach en sarcasme ben ik wel bereid nog een keer hierover te praten.
We hebben een periode achter ons gelaten waarin het grootste deel van de wereld in 'Hem' geloofde.
Het resultaat kennen we.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Jabba de Hut schreef:Hoewel een tijd geleden een discussie hierover leidde tot hoongelach en sarcasme ben ik wel bereid nog een keer hierover te praten.
Hoongelach en sarcasme zijn niet nodig. Er komt van alles in mensenhoofden op, dat is nou eenmaal zo. Maar wat er van datgene wat er in mensenhoofden opkomt allemaal redelijkerwijs waar kan zijn dat is de grote vraag. Het is wat mij betreft in ieder geval wel begrijpelijk dat een tegenvallend leven hier op aarde naar een "paradijs elders" (hemel) doet verlangen. Maar een verlangen maakt iets nog niet tot waarheid.

Ik heb hier een nieuw topic geopend om daarover verder te kunnen discussiëren.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Russische vliegtuigen hebben intussen al heel veel bommen afgeworpen op Syrisch grondgebied.
Dit is een bericht van Human Rights Watch.
Van dag 1.
HRW: Syria: Apparent Russian Airstrikes Kill Civilians.

Heeft iemand een idee hoeveel Syrische burgers er in de eerste 2 weken van de grootschalige Russische bombardementen inmiddels zijn omgekomen?
100? 200? Meer?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Geen idee, ik heb wel ergens gelezen dat minstens 15.000 Irakezen om het leven zijn gekomen bij Amerikaanse bombardementen. Die cijfers waren en verouderd en waarschijnlijk is het werkelijke aantal er een veelvoud van.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

lanier schreef:Geen idee, ..............
Zou je het wel willen weten?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Hoe kun je het zeker weten?
Cluny
Banned

Re: Rusland met clusterbommen actief in Syrië

Bericht door Cluny »

Deze bommensoort is ook al op Syrisch grondgebied afgedaald. Een clusterbom aan een parachute.
Russische clusterbommen, gedropt uit een Russisch vliegtuig al in de eerste week van de Russische luchtaanvallen in deze nieuwe fase van de Syrische oorlog.
Ik vond deze informatie op dezelfde site als die van gisteren. Human Rights Watch.
Syria: New Russian-Made Cluster Munition Reported
Bellingcat schreef er ook over.
Mounting Evidence of Russian Cluster Bomb Use in Syria
Mounting Evidence schreef Bellingcat. Dat is goed genoeg voor mij.
Clusterbommen hebben de nare eigenschap dat deze vaak nog jarenlang onontploft blijven liggen totdat zij door aanraking of verplaatsing alsnog afgaan. Bijvoorbeeld als een kind het minibommetje vindt en oppakt.
Het bekendste slachtoffer van een Russische clusterbom is Stan Storimans. De betreffende clusterbom gericht op een burgerdoel was toen afgevuurd met een Russiche land-land raket. Een feit dat nooit is toegegeven door Rusland.
HRW Georgia 2008.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Weet je dit nog? Robeco investeerde in een Amerikaans bedrijf die clusterbommen produceerde voor de oorlog in Irak:
http://www.volkskrant.nl/economie/ook-b ... m~a837584/" onclick="window.open(this.href);return false;
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

lanier schreef:Weet je dit nog? Robeco investeerde in een Amerikaans bedrijf die clusterbommen produceerde voor de oorlog in Irak:
http://www.volkskrant.nl/economie/ook-b ... m~a837584/" onclick="window.open(this.href);return false;
De vraag van mij aan jou, de topicstarter, is deze.
Opmerking vooraf. Graag het fruitmandje eventjes wegzetten, want een ( Pavlov ) fruitmannetjesdrogreden vind ik niet voldoende antwoord.
Vind jij het een goede zaak dat Rusland in deze fase van oorlog voeren, de eerste week van bombardementen op Syrische doelen dus, al clusterbommen inzet? In overweging nemende dat wellicht een aanzienlijk deel van de clusterbommenslachtoffers Syrische burgers zullen zijn.
De volgende vragen zijn deze.
Wist jij zelf al dat Rusland clusterbommen in Syrië in de strijd heeft gegooid. Met andere woorden, heb ik jou iets verteld dat je tot nu toe nog niet wist?
Vind je de informatie over het gebruik van Russische clusterbommen in de strijd van Syrië nuttig voor de meelezers van dit topic?
Zal deze clusterbommeninfo van mij jouw eigen eerste mening van 10 september ( de datum van de topicstart ) beïnvloeden?
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Opmerking vooraf. Graag het fruitmandje eventjes wegzetten, want een ( Pavlov ) fruitmannetjesdrogreden vind ik niet voldoende antwoord.
Toch weer heel jammer dit. Je had de link even kunnen doorlezen… Ik zal het je dan maar vertellen, misschien kun je er dan zelf even over nadenken:
Raytheon, dat het afgelopen jaar zo’n 20 procent in waarde steeg, is producent van een clusterbom die de VS hebben gebruikt in Irak.
Dus Amerika heeft clusterbommen gebruikt in Irak. Ik weet dat je dat een heel naar bericht vindt, immers ‘Cluny loves America and hates Russia’. Ik ga geen kinderachtige reaties geven, die laat ik graag aan jou over.
Verder: https://nl.wikipedia.org/wiki/Clusterbom" onclick="window.open(this.href);return false;
Daaruit: De belangrijkste producenten en gebruikers van clustermunitie, namelijk China, Turkije, India, Israël, Pakistan, Rusland en de Verenigde Staten, waren niet op de bijeenkomst aanwezig en sloten zich dan ook niet bij het verdrag aan. De producenten zijn tegenstander van een verbod. De Verenigde Staten hebben laten weten dat ze doorgaan met het gebruik van clustermunitie.

Misschien moet je de volgende keer ietsje langer googlen.
Vind jij het een goede zaak dat Rusland in deze fase van oorlog voeren, de eerste week van bombardementen op Syrische doelen dus, al clusterbommen inzet? In overweging nemende dat wellicht een aanzienlijk deel van de clusterbommenslachtoffers Syrische burgers zullen zijn.
Wat is dit nu weer voor vraag?? Maakt het overigens iets uit of ik in de eerste week van een oorlog één vlucht uitvoer en een handvol bommen gooi, of in de laatste week 50 vluchten uitvoer en er honderden laat vallen?? Ik ben tegen elke vorm van geweld en ik ben het er volledig mee eens dat clusterbommen verboden zouden moeten worden evenals landmijnen.
Cluny: Ik neem aan dat je er tegen bent dat de Russen clusterbommen gebruiken. Mogen de Amerikanen dit wel van je? Vind je het terecht dat ze het vedrag tegen het gebruik van clusterbommen niet hebben ondertekend?
Vind je de informatie over het gebruik van Russische clusterbommen in de strijd van Syrië nuttig voor de meelezers van dit topic? Zal deze clusterbommeninfo van mij jouw eigen eerste mening van 10 september ( de datum van de topicstart ) beïnvloeden?
In principe niet. Rusland heeft het verdrag (helaas) ook niet ondertekend zoals je hierboven kunt lezen. Ik zie het verschil niet waarom ik in de ene situatie dan anders zou moeten reageren als in de andere. Jij wel? Ik ga ervan uit dat genoemde landen deze vorm van munitie blijven gebruiken in oorlogen.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Toch weer de drogreden van het fruitmannetje.
Jammer, maar voorspelbaar.
Jouw info in beide reacties van je is mij al lang bekend. Maar dat vermoedde je waarschijnlijk al. Bijvoorbeeld, die link van je over clusterbommen, gisteren nog helemaal minutieus doorgelezen. Toen ik nog niet zo lang geleden constateerde dat er clusterbommen in het oostelijk deel van Oekraïne in de strijd gegooid werden, heb ik die betreffende clusterbom wiki link ook gelezen. En toen ook niet voor de eerste keer. Ik heb ook weinig zin om in dit topic te reageren op al weer hetzelfde beschuldigende off-topic gedoe van je.
Jouw info is oud en off topic, mijn info is nieuw en on topic. Ook je vragen zijn off-topic. Maar als je zin hebt om een clusterbommentopic te openen, wie weet kan dan stevig gediscussieerd worden over elk land die dit wapen heeft gebruikt en vooral over de landen die dat nog steeds doen of nog voorraden ervan hebben. Ik ben benieuwd of jij dan nog een nieuwe invalshoek naar voren kan brengen die niet al op de pagina van die wikilink staat.
Het gaat hier om. Rusland is in de eerste week met bommen gooien in Syrië al druk in de weer met clusterbommen. Wat is onze mening over dit on-topic feit.
Trouwens ik ben best wel nieuwsgierig of jij dit oorlogsnieuws uit Syrië betreffende het gebruik van Russische clusterbommen het eerst van mij hoorde of het jou al bekend was.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

och weer de drogreden van het fruitmannetje. Jammer, maar voorspelbaar.
Ik ga hier verder maar niet op in, ik vind het allemaal vrij zielig. Ik wil graag discussiëren en weten hoe iemand zelf ergens over denkt, maar ik weet dat het bij jou nog allemaal veel moeite kost. Ik ga dit soort reacties in het vervolg negeren en hoop dat je op een volwassen manier kunt discussiëren.
Ik heb ook weinig zin om in dit topic te reageren op al weer hetzelfde beschuldigende off-topic gedoe van je.
Zo off-topic is het niet. Ik weet dat je zo pro-Amerikaans bent dat je er niet op kunt/wilt ingaan. Dit is weer een bevestiging. Ik ga niet over elk wissewasje een nieuw topic openen, je moet in staat kunnen zijn een discussie breed te voeren. Moet ik dan soms over ieder type wapen een apart topic openen? Dat lijkt me toch niet. Ik ga zeker geen nieuw topic openen, en ik verwacht een antwoord van je. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Ik heb een jaar of wat geleden besloten om in principe niet meer inhoudelijk op de stelselmatige off topic en elke keer weer dezelfde fruitmannetjesdrogreden te reageren. Ik zie deze drogreden ook hier in dit topic meerdere malen langs komen.
" Ik weet dat je dat een heel naar bericht vindt, immers ‘Cluny loves America and hates Russia’".
Soms laat ik deze drogreden passeren, soms zoals vandaag zeg ik er wat van.
En weer on topic. Eigenlijk het onderwerp van de Russische clusterbommen afsluitend.
Ik constateer dat in de eerste week dat Rusland zich rechtstreeks met deze 4 jaar oude oorlog bemoeit, deze grootmacht clusterbommen boven Syrische bodem afwerpt. Iedereen mag van mij deze informatie verwerken zoals hij wil.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Tsja Cluny, wie de bal kaatst...

Je weigert stelselmatig in te gaan op kritische vragen over Amerikaans, en ik ben niet de enige die daarover valt. Een tijd geleden weigerde je überhaupt om sommige vragen te beantwoorden vandaar de terechte waarschuwing aan je broek.
Ik zie overeenkomsten tussen de ene grootmacht die clusterbommen gooit in het ene land en een andere grootmacht die ook clusterbommen gooit in notabene het buurland. Het ene is voor jou groot nieuws en veroordeel je, over het andere weiger je in te gaan. Ik laat een moderator hierover oordelen.
Plaats reactie