Waarom staat DMT op de opiumlijst
Moderator: Moderators
- Jabba de Hut
- Forum fan
Waarom staat DMT op de opiumlijst
Ik vraag me af waarom dat zo is. Ik heb flink zitten zoeken naar de reden maar zou niet weten waarom een lichaamseigen stof over heel de wereld verboden zou moeten zijn.
Re: Waarom staat DMT op de opiumlijst
Omdat te veel mensen het gaan gebruiken misschien? Dat het zeer sterke Salvia Divinorum nog niet op die lijst staat en gewoon in de smart shop te koop is is een kwestie van tijd denk ik. Die Amerikanen gaan er los op waar het onschuldige cannabis daar juist verboden is. Die Salvia zorgt voor een totale en onmiddelijke K-Hole. Nooit zoiets gebruikt overigens. Ik heb het lef niet 
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Vergis je niet in lichaamseigen stoffen als de dosis verveelvoudigd wordt.Jabba de Hut schreef:maar zou niet weten waarom een lichaamseigen stof over heel de wereld verboden zou moeten zijn.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dimethyltryptamine" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat "natuurlijke" produkten onschuldig zouden zijn is een sprookje.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
- Jabba de Hut
- Forum fan
Wat zou het probleem zijn als iedereen het kon gebruiken? Wiet wordt ook gedoogd.Labyrint schreef:Omdat te veel mensen het gaan gebruiken misschien? Dat het zeer sterke Salvia Divinorum nog niet op die lijst staat en gewoon in de smart shop te koop is is een kwestie van tijd denk ik. Die Amerikanen gaan er los op waar het onschuldige cannabis daar juist verboden is. Die Salvia zorgt voor een totale en onmiddelijke K-Hole. Nooit zoiets gebruikt overigens. Ik heb het lef niet
DMT is m.i. uniek. Niet te vergelijken met ander spul.
Je kunt wel legaal enigszins vergelijkbare ervaringen (als met dmt) opdoen met Ayahuascathee bij de Santa Maria kerk maar. In dat ritueel gaat zoveel tijd inzitten.
Het stond volgens mij al onder de opiumwet voordat ontdekt werd dat het een lichaamseigen stof was.
Men mag het er van mij uithalen. (overigens erken ik de opiumwet niet)
Vreemd genoeg is een andere lichaamseigen tryptamine, N-acetyl-5-methoxytryptamine (melatonine) in de meeste landen zonder recept verkrijgbaar.
Vreemd genoeg is een andere lichaamseigen tryptamine, N-acetyl-5-methoxytryptamine (melatonine) in de meeste landen zonder recept verkrijgbaar.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Melatonine mag sinds kort weer in hogere doseringen verkocht worden. Tot voor kort was de maximale sterkte 0,3mg.Fenomeen schreef:Vreemd genoeg is een andere lichaamseigen tryptamine, N-acetyl-5-methoxytryptamine (melatonine) in de meeste landen zonder recept verkrijgbaar.
http://www.npninfo.nl/nieuws/2015/08/Me ... uggefloten" onclick="window.open(this.href);return false;
We will dance again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
🔱
En, verkoopt het goed? 
Iedereen die ik ken haalt het uit het buitenland, dat is vrijwel altijd 3 mg.
Vrienden van me schrijven het ook wel voor, dan is het 5 mg.
Iedereen die ik ken haalt het uit het buitenland, dat is vrijwel altijd 3 mg.
Vrienden van me schrijven het ook wel voor, dan is het 5 mg.
- Jabba de Hut
- Forum fan
Dat wist ik niet. Maar dat het overal op de wereld verboden is terwijl het minder schadelijk is dan koffie geeft reden tot complotdenken.Fenomeen schreef:Het stond volgens mij al onder de opiumwet voordat ontdekt werd dat het een lichaamseigen stof was.
Ondertussen is Jan en alleman wel bezig met het gebruik of productie ervan. Het is namelijk betrekkelijk eenvoudig om het te maken. Het is weer jammer dat dit ook een soort van grijs gedoogbeleid is.
Heb het opgezocht; in 1965 is endogeen DMT ontdekt, in 1971 is het onder de opiumwet gezet (VS).
Jan en alleman wel bezig met het gebruik of productie ervan?
Volgens mij wordt het amper gebruikt, laat staan gesynthetiseerd.
Of heb je het over ayahuasca?
De afdeling Zweef heeft dat ontdekt; lekker kotsend in een tentje op de hei met andere zwevers op zoek naar je eigen kosmische ikje a raison van een hoop niet spirituele euro's.
Dat zie ik niet zo zitten, eerlijk gezegd.
En ach, dat gedoogbeleid en opiumwet, men doet maar.
Gebruik van DMT is niet verboden, bezit wel.
En als het endogeen oa in de hersenen voorkomt, zijn we dan allemaal in overtreding?
Is het bezit?
Nee he?
DMT bevattende kruidenextracten kopen = legaal
DMT hier uit extraheren = illegaal
DMT innemen = legaal zodra het doorgeslikt is

De afdeling Zweef heeft dat ontdekt; lekker kotsend in een tentje op de hei met andere zwevers op zoek naar je eigen kosmische ikje a raison van een hoop niet spirituele euro's.
Dat zie ik niet zo zitten, eerlijk gezegd.
En ach, dat gedoogbeleid en opiumwet, men doet maar.
Gebruik van DMT is niet verboden, bezit wel.
En als het endogeen oa in de hersenen voorkomt, zijn we dan allemaal in overtreding?
Is het bezit?
Nee he?
DMT bevattende kruidenextracten kopen = legaal
DMT hier uit extraheren = illegaal
DMT innemen = legaal zodra het doorgeslikt is
- Jabba de Hut
- Forum fan
Als ik de diverse fora op internet lees dan zijn er toch veel mensen die DMT gebruiken, (willen) maken of zoeken. Het maken is een fluitje van een cent.Fenomeen schreef:Heb het opgezocht; in 1965 is endogeen DMT ontdekt, in 1971 is het onder de opiumwet gezet (VS).
![]()
![]()
In de documentaire The Spirit Molecule doet men er dacht ik ook heel complotdenkerig over. Sommigen fanatici beweren of en geloven dat de realiteit letterlijk veel groter is dan we kunnen waarnemen en dat het gebruik ervan deuren opent en dat het daarom verboden zou zijn. Dus meer is dan alléén maar een chemische verstoring in de hersenen. Het zou inderdaad erg leuk zijn als dit echt bewezen kan worden zo'n soort WIFI. Sommige theoretisch natuurkundigen zoals Brian Greene beginnen de laatste tijd veel te praten over andere dimensies en of we in een hologram leven. Are we real? Dat soort spectaculaire titels daar staat YouTube vol mee. Bill Nye en Lawrence Krauss doen er op een respectvolle manier weer lacherig over.Jabba de Hut schreef:Dat wist ik niet. Maar dat het overal op de wereld verboden is terwijl het minder schadelijk is dan koffie geeft reden tot complotdenken.
Hier op 13 minuut 15 met Neil deGrasse Tyson
https://www.youtube.com/watch?v=40YIIaF1qiw" onclick="window.open(this.href);return false;
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
- lost and not found yet!
- Bevlogen
@ Fenomeen,
Misschien een beetje offtopic maar is dit middel je bekend en heb je er ervaring mee?
Misschien een beetje offtopic maar is dit middel je bekend en heb je er ervaring mee?
CBD Plus olie
Op basis van cynnabidol (CBD) uit vezelhennep.
Ingredienten
Hennepzaadolie 75%
Henneppasta (blad en bloem) 25%
De CBD pasta bevat ca. 11% CBD / 0,6% CBG / 1,4% CBC
Gebruik
Op kamertemperatuur gebruiken.
Schudden voor gebruik.
Druppel 2 - 3 maal daags max 15 druppels onder de tong.
Druppels ongeveer 1 minuut in de mond houden alvorens door te slikken.
Niet gebruiken tijdens zwangerschap of periode van borstvoeding.
We will dance again!
🔱
🔱
CBD olie ken ik wel, heb er geen ervaring mee omdat ik niet zou weten waarom ik het zou moeten nemen.
CBD heeft een lange lijst medicinale eigenschappen, de een is wat beter gedocumenteerd dan de ander.
Meer onderzoek is sowieso nodig, maar daar is men, de farmaceutische industrie, flink mee bezig, het valt alleen niet mee geloof ik.
De toekomst zal uitwijzen of de, vooral heel dure, hype rond CBD gegrond is of niet.
Wat ik wel zie en dat is ook logisch, dat cannabis met naar verhouding veel CBD volkomen anders werkt dan cannabis met vooral THC erin.
Dit verschil is goed zichtbaar bij mensen met schizofrenie.
De gehaltes aan CBC eb CBG zeggen me niks, daar is veel minder over bekend dan over CBD.
CBD heeft een lange lijst medicinale eigenschappen, de een is wat beter gedocumenteerd dan de ander.
Meer onderzoek is sowieso nodig, maar daar is men, de farmaceutische industrie, flink mee bezig, het valt alleen niet mee geloof ik.
De toekomst zal uitwijzen of de, vooral heel dure, hype rond CBD gegrond is of niet.
Wat ik wel zie en dat is ook logisch, dat cannabis met naar verhouding veel CBD volkomen anders werkt dan cannabis met vooral THC erin.
Dit verschil is goed zichtbaar bij mensen met schizofrenie.
De gehaltes aan CBC eb CBG zeggen me niks, daar is veel minder over bekend dan over CBD.
Heb net de documentaire gekeken.Labyrint schreef:In de documentaire The Spirit Molecule doet men er dacht ik ook heel complotdenkerig over. Sommigen fanatici beweren of en geloven dat de realiteit letterlijk veel groter is dan we kunnen waarnemen en dat het gebruik ervan deuren opent en dat het daarom verboden zou zijn.Jabba de Hut schreef:Dat wist ik niet. Maar dat het overal op de wereld verboden is terwijl het minder schadelijk is dan koffie geeft reden tot complotdenken.
Volgens mij snap ik wat jullie bedoelen.
Ik denk dat het voor alle psychedelica gold en je het in het juiste tijdsbeeld moet zien.
Voor turn on, tune in, drop out was men natuurlijk niet bang.
Voor turn on, tune in, take over scheet de gevestigde orde 7 kleuren.
Maar ik kan dat niet allemaal aan psychedelica toeschrijven, men had oa de Zeitgeist mee?
Uit de docu; het is de kunst de waarheid die je ervaren hebt niet als waarheid te beschouwen maar er een wat als... van maken. Dat verrijkt je.Dus meer is dan alléén maar een chemische verstoring in de hersenen.
Het zou fantastisch zijn, dan moeten we Lanier bijbrengen met vlugzout.Het zou inderdaad erg leuk zijn als dit echt bewezen kan worden zo'n soort WIFI.
Wat let je?Jabba de Hut schreef:Het maken is een fluitje van een cent.
Liep nog tegen een broom versie van DMT aan, maar die extra broomgroep verandert de werking compleet.
Voor mij niet interessant maar ik wacht nog op meer gebruikerservaringen.