Moslim Manifest

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Re: Moslim Manifest

Bericht door Maria »

Dat schreef je inderdaad.

Dit is wat ik aanvoer:
En toch lijk je te weten welke godsdienst de meeste van de verdachten hebben, gezien je conclusies en het opvoeren van deze statistieken in dit topic onderwerp.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Vit
Banned

Bericht door Vit »

Maria schreef:Dat schreef je inderdaad.

Dit is wat ik aanvoer:
En toch lijk je te weten welke godsdienst de meeste van de verdachten hebben, gezien je conclusies en het opvoeren van deze statistieken in dit topic onderwerp.
Ik heb geen precieze cijfers voor de hand, maar ik voel aan mijn onderbuik dat er een verhoudingsgewijs groot percentage debet aan is, of ik moet me sterk vergissen maar denk het niet.

Afbeelding
Religie is gebouwd op drijfzand, Atheïsme ook maar stevig gefundeerd.
Vit
Banned

Bericht door Vit »

Het is voldoende bekend dat West-Europa tegen problemen aanloopt waar het de integratie betreft van tweede- en derde-generatie-immigranten met een islamitische achtergrond. Deze problemen manifesteren zich op twee domeinen: criminaliteit en ontvankelijkheid voor het gedachtengoed van islamistische organisaties die in binnen- en buitenland opereren.
http://www.volkskrant.nl/leven/-gangste ... ~a3689940/" onclick="window.open(this.href);return false;
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Het moge duidelijk zijn dat allochtonen in het algemeen meer verdacht worden.
Dat was niet mijn punt.

Het gaat om jouw suggestie ten aanzien van Moslims aan de hand van het totaal aantal allochtonen.
Nu met als argument deze statistieken.
Mijn vraag is dan, of je de uitslagen van waar het in deze statistieken om gaat wel heb ingezien.
Zijn voor jou Surinamers en Antillianen ook Moslims?
Wat is voor jou de oorzaak van het grote verschil aantal Turkse en Marokkaanse verdachten?
Beiden ingecalculeerd als Moslims?

Het enige wat ik hier uit lees is, dat niet westerse allochtonen vaker in een positie verkeren, waarin ze tot criminaliteit vervallen.
Er zijn dus duidelijk andere componenten dan alleen het moslim zijn.

Bovendien:
Deze cijfers, zeggen niets over het praktiserend moslim zijn, waar het toch in dit topic om draait.
Vit
Banned

Bericht door Vit »

Maria schreef: Wat is voor jou de oorzaak van het grote verschil aantal Turkse en Marokkaanse verdachten?
Beiden ingecalculeerd als Moslims?
Cultuurverschil, een Turk staat qua ontwikkeling ver boven een Marokkaan.
Laatst gewijzigd door Vit op 15 aug 2015 13:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Vit schreef:
Het is voldoende bekend dat West-Europa tegen problemen aanloopt waar het de integratie betreft van tweede- en derde-generatie-immigranten met een islamitische achtergrond. Deze problemen manifesteren zich op twee domeinen: criminaliteit en ontvankelijkheid voor het gedachtengoed van islamistische organisaties die in binnen- en buitenland opereren.
http://www.volkskrant.nl/leven/-gangste ... ~a3689940/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lees nou eens goed voordat je met link argumenten aankomt.
Sterk onderbelicht
Een saillant detail is dat criminelen met een islamitische achtergrond allesbehalve vroom te noemen zijn, terwijl vrome moslims zelden crimineel zijn.
Klakkeloos noem ik dit. :?
Moet ik nou al jouw huiswerk doen voor jou??
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Vit schreef: Cultuurverschil.
Waarom dan het moslim zijn als oorzaak suggereren van criminaliteit?
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Maria schreef:
gerard_m schreef:
Octo schreef:Misschien zeg ik nu iets heel doms, maar als er christelijke scholen zijn, christelijke partijen etc, waarom zouden de moslims dat dan niet mogen?
Ik vind ook dat moslims dit mogen.
Uitgezonderd mensen, die moslims dus, die een theocratische regering voorstaan.
Vrijzinnige moslims, die aangepast zijn aan de democratische wetten, prima.
Vrijheid geldt m.i. voor iedereen, ook voor mensen die vrijheid willen afschaffen. Moslims die een theocratie willen mogen dan ook hun partij oprichten. Het verbieden van zulke partijen maakt geen eind aan het gedachtegoed. Een open debat met een sharia partij wellicht eerder.

Daarnaast staat het idee om alleen vrijzinnige moslims dit toe te staan op gespannen voet met de vrijheid van religie, in dit geval de islam. Als we de islam accepteren, moeten we ook de kenmerken van de islam accepteren. De sharia is daar onderdeel van. Een moslim die wil leven onder de wetten van Allah, is consequent in zijn geloof.

De post van Dat beloof ik, geeft een mooi overzicht. Het moslim manifest is een vertaling van de islamitische leer naar de huidige politieke situatie in de wereld. Niets van deze punten is in strijd met de islam. Als we dit niet acceptabel vinden maar we vinden de islam wel acceptabel, hoe consequent zijn we dan?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Vit
Banned

Bericht door Vit »

Maria schreef:Lees nou eens goed voordat je met link argumenten aankomt.
Als jij goed had gelezen had je gezien dat die quote uit de link komt, anders hoefde ik het niet te quoten. Maar lees het hele stuk nog eens goed door zou ik zeggen en zet eerst die roze bril af.
Vit
Banned

Bericht door Vit »

Maria schreef:
Vit schreef: Cultuurverschil.
Waarom dan het moslim zijn als oorzaak suggereren van criminaliteit?
Turken waren hier veel eerder en verwesterd, veel beter geintegreerd en trekken zich van de islam minder aan, zijn ook harde werkers trouwens die zich inspannen voor de samenleving, bijvoorbeeld een Turkse vriend van mij (afgestudeerd ingenieur met een diploma wat hier niets waard is helaas), heeft nu een autowasserette.
Laatst gewijzigd door Vit op 15 aug 2015 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Jammer van deze beschaafde intellectuele moslim (oké van geboorte, maar wie niet) dat hij hier niet terecht kon, blijkbaar ook niet in de lager gewaardeerde lagere beroepsbanen. :?
(Is techniek in Turkije zo anders dan?)

=D> =D>

Je kunt het.
Werkelijkheid van nabij herkennen en onderscheid maken, zoals je ook onderscheid kunt maken tussen autochtonen individueel, zoals je ze zelf ontmoet.

Nu BOT naar het Moslim manifest, zoals het is gepresenteerd in Engeland.
Vilaine schreef:Het Institute for Muslim Community Development heeft haar Manifest mogen presenteren voor Britse parlementariërs.
Dat beloof ik deed al een uitgebreide poging.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 13#p480213" onclick="window.open(this.href);return false;
Vit
Banned

Bericht door Vit »

Maria schreef:Nu BOT naar het Moslim manifest, zoals het is gepresenteerd in Engeland.
Strak plan en niet meer afwijken verdikke.
Laatst gewijzigd door Vit op 15 aug 2015 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Vit
Banned

Bericht door Vit »

Ik was btw al op een artikel ingegaan.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

gerard_m schreef:
Maria schreef: Uitgezonderd mensen, die moslims dus, die een theocratische regering voorstaan.
Vrijzinnige moslims, die aangepast zijn aan de democratische wetten, prima.
Vrijheid geldt m.i. voor iedereen, ook voor mensen die vrijheid willen afschaffen.
Niet vrijheid van meningsuiting verwarren met de vrijheid van het toepassen van wat men zelf wil en ook doet.
Moslims die een theocratie willen mogen dan ook hun partij oprichten.
Het gaat om de partij punten.
Als die niet overeenstemmen met de universele rechten van de mens, dan zijn die in Nederland onwettig.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... -nederland" onclick="window.open(this.href);return false;
Moslims, die de Sharia onderschrijven, ondertekenen een aantal punten niet en hebben hun eigen islamitische lijst van mensenrechten, waarvan juist de punten die verschillen, voor de Nederlandse wet onacceptabel zijn.
Het verbieden van zulke partijen maakt geen eind aan het gedachtegoed. Een open debat met een sharia partij wellicht eerder.
Oké.
Maar dat is een ander verhaal.
Daarvoor hoeft Nederland geen Islamitische partij, die een aantal mensenrechten met voeten treedt, toe te staan.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Vit schreef:
Maria schreef:Nu BOT naar het Moslim manifest, zoals het is gepresenteerd in Engeland.
Strak plan en niet meer afwijken verdikke.
:D
Het off topic gedeelte leek me nu een heel eind besproken en uitgekauwd.
We hebben ieder ons zegje gezegd.
Vit schreef:
Maria schreef:Lees nou eens goed voordat je met link argumenten aankomt.
Als jij goed had gelezen had je gezien dat die quote uit de link komt, anders hoefde ik het niet te quoten. Maar lees het hele stuk nog eens goed door zou ik zeggen en zet eerst die roze bril af.
Alleen dit nog.
Ik heb dat goed gelezen.
Maar een quote (over immigranten met een islamitische achtergrond) zonder ook aan te geven wat er verder staat geschreven en wat ik daarna citeerde, (vrome moslims zijn zelden crimineel) en dat terwijl je het over moslims hebt, komt de lezer wel op het verkeerde been te staan.
Cherry picking noemt men dat om de eigen theorie bevestigd te zien.
Ook een drogreden/argument.

Ik heb een refo achtergrond, maar daarmee ben ik nog geen refo.
Plaats reactie