Wow, wat een reacties! Erg bemoedigend en het geeft ook gelijk aan hoe actief jullie hier zijn, dat is erg prettig. Geeft de burger moed
Als ik wat meer tijd heb zal ik hier ook eens mijn verhaal wat uitgebreider doen. Daar zal ik sowieso nog wel eens voor moeten gaan zitten, ook in communicatie naar mijn ouders bijvoorbeeld.
Ik kan niet op iedereen apart ingaan, maar hier even wat reacties op de suggesties:
- Kalm aan doen: goede tip! Zeker ook om je huwelijk te redden heb ik al gemerkt. Tegelijk moet ik wel veel beslissingen nemen, en is hier blijven (zonder verder netwerk en een vrij eenzame baan als extravert) ook niet zo behulpzaam. Ergens wil ik dus alle tijd nemen, tegelijk kan dit praktisch vaak helemaal niet.
- Dan Barker ken ik inderdaad, ik heb me dezelfde week als mijn deconversion al aangemeld bij de Clergy Project. Ze zijn zeker tot steun, veel herkenning. Wel zijn het 95% Amerikanen, en dat is gewoon een hele andere cultuur, zeker als het aankomt op atheisme en deconversion. Bijvoorbeeld vrienden en familie reageren bij mij veel positiever dan bij hen. Daarom ben ik blij met Nederlandse cultuur input hier!
- God zij dank (pun intended) was ik 90% zelfvoorzienend en ben ik pas geleden al 100% zelfvoorzienend geworden. Ik verlies dus geen inkomen hierdoor.
- Kenneth Daniels al deels gelezen inderdaad, erg veel herkenning. Wel een bloedserieuze kerel haha, zo ken ik de meeste Wycliffe mensen.
- Ik zit bij een conservatieve 'evangelical' zendingsorganisatie. Ik ga (nog) geen namen noemen, ben nog niet echt uit de kast. Van die organisatie weet bijv. nog niemand in Nederland van mijn deconversion.
- Ja, huwelijk staat onder behoorlijk wat spanning. Mijn vrouw gelooft nog wel, bepaald niet oppervlakkig, dus dat is gewoon zwaar.
Zo, nu weer wat aandacht naar mijn dochter... dank voor het hartelijk welkom!