Freebee ben ik; ben ik dat ?

Getuigenissen van kerkverlaters, ex-moslims en voormalige sektariërs.
Het is niet de bedoeling om discussies op te zetten over het afvallig worden van de topic starter.

Moderator: Moderators

freebee

Re: Freebee ben ik; ben ik dat ?

Bericht door freebee »

Ik had vanzelf een getuigenissentopic geopend als dit topic niet meteen verplaatst was, vervolgens is mijn draadje opeens weg/ergens anders en kan ik geen
Maria schreef:
freebee schreef: Ik snap de haast niet zo, ik ben niet zo vaak in de gelegenheid om te forummen.
Ik schreef: eerder
Je kunt ook hier je nieuwe titel aangeven.
Dan kunnen we dat later eventueel weer verwijderen.
De vorige keer dat je online was heb je geen reactie gegeven op mijn vraag om over een titel te denken.
Vandaar dat ik het (voorlopig) zelf heb veranderd.

Twee redenen.
Een technische: De titel van de afzonderlijke reactie zijn aan de hand van de Topic titel
Verandering van topic titel geeft niet automatisch verandering van de al bestaande berichten titels.

De meeste users loggen in via "Toon actieve onderwerpen" of "Bekijk je eigen berichten".
Dan heb je niet direct door in welk forum iets is geplaatst en reageer je aan de hand van de titel van het eerste topic.
De oude titel liet vermoeden dat het om een voorsteltopic gaat, wat nu dus is veranderd.
Ik zou het fijn vinden om zelf een titel te verzinnen maar deze raakt de kern uitstekend ;)
Dus het kan altijd nog.
Zeg het maar.
Eerlijk, is dit normale gang van zaken hier? Mijn topic (dat NIET als getuigenis bedoeld was, maar door jullie blijkbaar zo bevonden wordt) is *eergisteren* geschreven, en werd meteen (ongevraagd) verplaatst naar een andere pijler. Ik schijn priveberichten te hebben (volgens mijn email), maar die kan ik hier niet lezen, blijkbaar ben ik nog te newbie qua aantal posts (dat zou beheer van dit forum toch moeten weten). Vervolgens reageer ik naar jouw idee niet snel genoeg en is mijn titel gewijzigd - maar ik had om te beginnen niet gevraagd of het als getuigenis hier neergezet kon worden. :scratch:

Ik vind het een beetje jammer eigenlijk.
"It is necessary to the happiness of man that he be mentally faithful to himself. Infidelity does not consist in believing, or in disbelieving, it consists in professing to believe what he does not believe."

Thomas Paine (Age of Reason)
Free@Last

Bericht door Free@Last »

Hey freebee,
Ik ben benieuwd hoe je praktische dingen als verjaardagen, opvoeding van de kinderen enzo aanpakt.
Gaan jullie naar een kerk? Is je man christen? Geloven je broers/zussen allemaal wel?
Het lijkt me dat je bij je ouders steeds in een soort 'toneelstuk' belandt waarin je de brave dochter speelt.
Ik zit zelf middenin een 'transitie proces' wat betreft mijn ouders. Ze weten dat ik niet (meer) geloof, zijn er allebei heel verdrietig over en vooral het contact met mijn vader voelt heel ongemakkelijk.
Toch ben ik blij dat ik het heb veteld; het geeft me de vrijheid om te zijn wie ik ben en niet meer te hoeven voldoen aan hun hoop, verwachtingen en beelden. Eindelijk ontdekken wie ik zelf ben en wil zijn.
Nogmaals sterkte gewenst!
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

welkom
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
freebee

Bericht door freebee »

Ik zou graag ooit een echte getuigenis schrijven en dit topic willen laten voor wat het is, als dat mag. Jammer dat ik geen antwoorden krijg op mijn vraag waarom dit per se uit het voorstelforum weg moest. Zoals gezegd heb ik op het forum blijkbaar (nog) geen recht op het lezen van priveberichten.

Dank voor het welkom! Ik ben nog niet echt toe aan het gedachten ordenen. Heel blij dat ik dit forum gevonden heb. :)
"It is necessary to the happiness of man that he be mentally faithful to himself. Infidelity does not consist in believing, or in disbelieving, it consists in professing to believe what he does not believe."

Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Fijn dat je nog terugkomt. :)

Ik heb je 3 duidelijke redenen gegeven.
De eerste als modinfo in je topic opening.
Je hebt dit prima gevonden in je eerste reactie daarop.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 37#p476537" onclick="window.open(this.href);return false;

Over het veranderen van de titel, vanwege het nog geen toegang hebben via PB.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 15#p476615" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar heb je geen gebruik van gemaakt.
Op je vraag waarom die haast heb ik je verder 2 redenen gegeven.
Die heb je nog geciteerd.
Meer kan en wil ik er hier nu niet meer over zeggen.

Als je alsnog een getuigenis plaatst, zoals je dat zelf wil, dan kunnen we, ev. in goede orde samen, kijken in hoeverre we dit topic kunnen reorganiseren.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
freebee

Bericht door freebee »

Maria schreef:Fijn dat je nog terugkomt. :)
Ik ben niet weggeweest? Ik werk 4 dagen pw en heb 3 kinderen, het in-the-closet-atheism en al zijn repercussies gezien mijn gelovige opvoeding, moet ik echt in dat verloren uurtje hier en daar beoefenen, vrees ik. 8*)
Maria schreef: Ik heb je 3 duidelijke redenen gegeven.
De eerste als modinfo in je topic opening.
Je hebt dit prima gevonden in je eerste reactie daarop.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 37#p476537" onclick="window.open(this.href);return false;

Over het veranderen van de titel, vanwege het nog geen toegang hebben via PB.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 15#p476615" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar heb je geen gebruik van gemaakt.
Op je vraag waarom die haast heb ik je verder 2 redenen gegeven.
Die heb je nog geciteerd.
Meer kan en wil ik er hier nu niet meer over zeggen.
Ok, dan houdt het op. Is ook niet boeiend, de titel boeit me niet zo, het verplaatsen ligt me toch ergens lastiger dan ik dacht. Het woord getuigenis is ook beladen, zoals je begrijpt... ;) Ik ben niet klaar om de getuigenis als afvallige, eh, nooit-gelovige op te schrijven.
Maria schreef: Als je alsnog een getuigenis plaatst, zoals je dat zelf wil, dan kunnen we, ev. in goede orde samen, kijken in hoeverre we dit topic kunnen reorganiseren.
Dat wil ik nou juist niet. Ik wil dit draadje afsluiten zodat ik op een eigen gekozen moment een getuigenis kan schrijven die ik zelf als getuigenis zie omdat ik het geordend kan opschrijven. Omdat ik begrijp dat er vanuit het forum/moderatie liever niet teveel topics opgestart worden, wil ik hierbij dus expliciet vragen of ik een nieuw schoon leitje mag beginnen, en dat ik mijn nieuwe topic tzt niet samengevoegd vind met dit draadje. Hier liever 'n slotje op, als dat mag.

That's all. ;)
verzoek om het onderwerp te sluiten gehonoreerd
Peter van Velzen

Gesloten