Havannah.

De plek voor onderwerpen waar u geen ander subforum voor kunt vinden.
Cluny
Banned

Re: Havannah.

Bericht door Cluny »

Voor de tweede keer de tip.
€ 3,00 is niet veel geld voor dit boeiende tactische bordspel.
Havannah te koop in Amersfoort.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Jinny

Bericht door Jinny »

Ik hoop dat er dan mensen zijn die er plezier aan beleven Cluny.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Jin schreef:Ik hoop dat er dan mensen zijn die er plezier aan beleven Cluny.
Ik verwacht er niet veel van. Maar na het openen en redelijk vullen van dit topic voel ik de verplichting om elke keer als ik dit spel op Marktplaats tegenkom daar even melding van te maken.
Je hebt het spel tegenwoordig niet echt meer nodig omdat je online al een stevig potje kan spelen met heel veel spelers van diverse sterktes.
Maar het hebben van de eerste en enige echte bord met de rode en zwarte steentjes kan veel plezier geven.
Als ik in Amersfoort zou wonen, had ik voor die 3 Euro nummer 6 gekocht.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Jinny

Bericht door Jinny »

Ik ben per definitie niet zo een spelletjes speler, en een dergelijk bordspel zal je minimaal een gelijkwaardige tegenspeler moeten hebben in huis.
Ik zie dat niet gebeuren in mijn gezin.
bigal61
Banned

Bericht door bigal61 »

Ik hou van spellen waarbij geluk een zo een klein mogelijke factor is. Dit Havannah spel ga ik zoeken.

Wij spelen al jaren Bluff
http://www.spelmagazijn.nl/nl/spelmag/bluff.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De spelregels ietsjes aangepast (max. 1 steen per ronde verliezen) maar dit kan je zeer fanatiek spelen.
Van directeur tot Adm. medewerker, dit spel levert je echt fantastische avonden op.

Op marktplaats, ebay voor een paar euro te koop!
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Voor Havannah had je al een ander tactisch bordspel op een hexbord.
In 1942 verzon de Deen Piet Hein een bordspel met een honingraatstructuur waarbij 2 spelers een verbinding met stenen van de eigen kleur moeten maken naar de 2 tegenoverliggende zijden ven het speelbord.

Een jaren 50 voorbeeld.
Afbeelding

En een eigentijds zelfmaaksel.
Afbeelding
.
Een mooie informatiepagina vind je op Wiki
De aanleiding voor deze info is het tragisch overlijden van de nobelprijswinnaar John Nash.
Deze wiskundige heeft dit spel onafhankelijk van Piet Hein in 1947 bedacht en hij is ook degene die heeft bewezen dat gelijkspel bij dit tactisch bordspel niet mogelijk is.
John Nash is vooral bij ons bekend door de prachtige speelfilm "A Beautiful Mind" waarin Russell Crowe John Nash speelt.
Ceric

Bericht door Ceric »

Ik kwam toevallig op dit draadje via Google. Het hexbord-spel kun je ook met een app op de iPad gratis spelen. Het heet daar "Hex".

Voor mensen die nog op zoek zijn naar , kan ik ************* aanraden. Leuke ****************: **************. Daar komt in de toekomst vast wel een ***************** te staan.
Gebumpt om een link door te geven met veel zich herhalende steekwoorden. :angel12:
Kom terug in voorstel forum en doe gezellig mee met ook FT onderwerpen en we hebben het daarna nog wel eens over linken naar andere dan FT onderwerpen. Maria
Vit
Banned

Bericht door Vit »

Ik ben nogal verslaafd aan Mahjong, waardoor ik aan 2725 gewonnen spelletjes zit in bijna 10.000 pogingen, best wel ziek eigenlijk.
Religie is gebouwd op drijfzand, Atheïsme ook maar stevig gefundeerd.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Klachten in het daarvoor bestemde forum of PB.
Verplaatst.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... =5&t=15090" onclick="window.open(this.href);return false;
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Plaats reactie