je zegt dat uitstraling met de buitenkant te maken heeftafgestompt dier schreef:Dit heeft te maken met inlevingsvermogen, begrijpen waarom iemand doet wat iemand doet. Uitstraling is slecht de buitenkant en vaak (vind ik) representatief voor de gehele persoon zeg maar.het heeft ook veel te maken met het overwinnen van je eigen vooroordelen jegens anderen
zodra je onbevangen op je in kunt laten werken wat voor indruk iemand maakt dan krijg je al gauwer respect
want respect heeft te maken met wat iemand uitstraalt
Volgens mij ligt de defenitie van het woord respect bij diverse personen nogal uit elkaar en is dat niet het probleem dat het niet duidelijk is wat het precies inhoud, respect.
Het is toch het meest verkrachte woord van afgelopen decenia.
ik vat dat anders op
oké, dan moet ik een ander woord gebruiken
ik bedoel dat je soms iemand tegen kunt komen die je door de manier waarop deze zich uit iets doet
iemand raakt je omdat die authentiek is, iets van zichzelf laat zien dat uniek is
dat kan respect oproepen
en respect heeft niet zoveel met\ verdienste te maken, dat kan er bijkomen maar is niet essentieel
je voelt respect voor iemand wanneer je in aanraking komt met datgene wat iemand werkelijk is
dit kan ook een negatieve lading hebben: wanneer je iemands kwade intenties voelt, dan bekruipt je vrees, angst, een negatief soort respect, zo van kijk uit voor die persoon