Er zijn inderdaad mensen die hebben beargumenteerd dat hij onschuldig was. Helaas was hij al wel veroordeeld.Willempie schreef:Je moet onderscheiden tussen "kabbalisme", een occulte leer, en de boeken die onder die noemer gevat worden. Het woord Kabbala betekent overlevering. In die boeken staat veel overgeleverde kennis. Kabbalisme bedrijven om jezelf te bevoordelen is zonder meer fout. Kennis tot je nemen om de schepper en zijn schepping beter te leren begrijpen is dat niet.
Betreffende jouw "ad hominem" betreffende Weinreb, wil ik graag kwijt dat hij absoluut geen kabbalist was en slechts ogenschijnlijk gecollaboreerd heeft, met de bedoeling mensen te redden. In wezen heeft hij de Nazi's enorm om de tuin weten te leiden. Hier is al veel over geschreven. En Weinreb heeft trouwens ook veel over het nieuwe testament geschreven. Maar ja, als je graag wilt dat hij niet deugt.......
Ik heb het eerlijk gezegd niet zo op esoterische interpretaties, Ze zijn in mijn ogen altijd mis. Dus mijn interesse is alweer weg.