Maar dat stel ik dan ook niet.Ufo's zijn tot op heden niet te bewijzen. Maar daarmee kan niet gesteld worden dat er nergens anders in dit heelal leven is.
De kans op leven elders in dit heelal is wetenschappelijk gezien onontkoombaar.
Echter kunnen we alleen maar gissen hoe dat leven er uit zou kunnen zien, we kunnen alleen maar filosoferen.
Tot de tijd dat we interstellair kunnen reizen moeten we het doen met een adjucated guess.
Maar er zit wel verschil in het filosoferen over ander koolstof gebaseerd leven in het heelal en een bovennatuurlijke actor.
Onze planeet voorziet ons van voorbeelden hoe ander leven in het heelal zou kunnen ontstaan en hoe dat zich zou kunnen ontwikkelen.
Toegegeven, daar komt veel gokwerk aan te pas, maar het is niet 100% fantasie.
Voor het bestaan van een bovennatuurlijke actor hebben we eigenlijk helemaal niets anders dan fantasie bij gebrek aan een bestaand voorbeeld.
Daarmee kun je niet uitsluiten dat een dergelijke entiteit bestaat, maar het is wel hoogst onwaarschijnlijk.
Ik dacht dat jij ergens in deze draad toch met een actor(sic) op de proppen kwam?HJW schreef:Ik zeg niet: dat moet wel bovennatuurlijk zijn.
Als jij dat niet was heb ik niets gezegd, excuses dan.
Dat lijkt me een gezonde wetenschappelijke instelling.HJW schreef:Ik houd de optie open dat het iets meer zou kunnen zijn dan een puur natuurkundig verschijnsel.
Iets bij voorbaat uitsluiten leidt tot tunnelvisie.
Maar tot we iets zinnigs kunnen zeggen over dat "iets" moeten we het doen met wat we nu weten.