200 vragen reacties van Eldovani en anderen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Willempie
Bevlogen

Re: 95 stellingen / 200 vragen aan een christen.

Bericht door Willempie »

HJW schreef:
Willempie schreef: Dit was een zeer onmachtige poging tot een antwoord en dat besef ik zeer wel.
Wellicht dat ik in herhalingen val, maar.......ik heb nog een 4 tal vragen aan jou openstaan.
Ik weet het. Eigenlijk denk ik dat ik ze al had beantwoord maar blijkbaar niet voldoende voor jou. Ik zal het nog wel een keer proberen. Maar je moet dan wel accepteren dat we misschien toch verschillend blijven denken. Wat mij betreft is dat O.K. Ik hoop voor jou ook.
Hallo meneer God, met Anna.
HJW
Diehard

Bericht door HJW »

Willempie schreef:
HJW schreef:
Willempie schreef: Dit was een zeer onmachtige poging tot een antwoord en dat besef ik zeer wel.
Wellicht dat ik in herhalingen val, maar.......ik heb nog een 4 tal vragen aan jou openstaan.
Ik weet het. Eigenlijk denk ik dat ik ze al had beantwoord maar blijkbaar niet voldoende voor jou. Ik zal het nog wel een keer proberen. Maar je moet dan wel accepteren dat we misschien toch verschillend blijven denken. Wat mij betreft is dat O.K. Ik hoop voor jou ook.
We zullen ongetwijfeld van mening verschillen. Maar je ging niet concreet op de vragen in.
Het is beter een licht te ontsteken dan de duisternis te vervloeken
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

Willempie schreef:....... God is de Rechter (in de zin van de orde handhavend) en Hij zal nooit toelaten dat wij mensen Zijn schepping vernietigen....
Waar baseer jij dat op?
Als ik Genesis lees was God zeer tevreden over zijn schepping totdat de Satan wraak nam en alles in éen klap verstoorde.
Dat zal nooit de bedoeling van God zijn geweest, het overkwam Hem.
Of Hij heeft het toegelaten en dan valt voor de toekomst het ergste te vrezen.
En als God de aarde van nu vergelijkt met de aarde net na de schepping zal Hij moeten vaststellen dat Hij al heel wat vernietigingen heeft toegelaten zodat er wat dat betreft geen reden is om op Hem te vertrouwen.
NB: Doe wel en zie niet om.
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

writer schreef:
Willempie schreef:....... God is de Rechter (in de zin van de orde handhavend) en Hij zal nooit toelaten dat wij mensen Zijn schepping vernietigen....
Waar baseer jij dat op?
Als ik Genesis lees was God zeer tevreden over zijn schepping totdat de Satan wraak nam en alles in éen klap verstoorde.
Dat zal nooit de bedoeling van God zijn geweest, het overkwam Hem.
Of Hij heeft het toegelaten en dan valt voor de toekomst het ergste te vrezen.
En als God de aarde van nu vergelijkt met de aarde net na de schepping zal Hij moeten vaststellen dat Hij al heel wat vernietigingen heeft toegelaten zodat er wat dat betreft geen reden is om op Hem te vertrouwen.
God laat erg veel toe, maar er zijn wel grenzen. De Bijbel verzekert ons dat alles weer goed komt. Ik vertrouw daarop. Ook in mijn eigen leven ervaar ik dat God alles weer ten goede kan keren. De satan en het kwaad zijn blijkbaar nodig in deze schepping maar worden wel overwonnen.
iznogoodh
Banned

Bericht door iznogoodh »

Hallo! Hier spreekt God! Wil iemand op dit vermaledijde forum eindelijk eens wat doen aan die knakker die steeds uit Mijn Naam spreekt?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Willempie schreef:
God laat erg veel toe...
Afbeelding

maar er zijn wel grenzen....
Afbeelding

De Bijbel verzekert ons dat alles weer goed komt...

Afbeelding

Ik vertrouw daarop. Ook in mijn eigen leven ervaar ik dat God alles weer ten goede kan keren. De satan en het kwaad zijn blijkbaar nodig in deze schepping maar worden wel overwonnen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

Willempie schreef:....
God laat erg veel toe, maar er zijn wel grenzen. De Bijbel verzekert ons dat alles weer goed komt. Ik vertrouw daarop. Ook in mijn eigen leven ervaar ik dat God alles weer ten goede kan keren. De satan en het kwaad zijn blijkbaar nodig in deze schepping maar worden wel overwonnen.
Deze logica begrijp ik niet.
Jouw God schept iets moois, laat vervolgens door zijn tegenstander duizenden jaren lang enorm veel vernielen om daarna als trotse overwinnaar te voorschijn te komen.
En dat over de ruggen van zijn schepselen aan wie tijdens hun verblijf hier op aarde die overwinning voorbij is gegaan.
Kun je mij uitleggen welk plezier jouw God er in heeft om in Tanzania de helft van het aantal olifanten te laten doden en wie weet helemaal uit te laten roeien om daarna opnieuw te beginnen?
En welke garantie heb jij daarvoor?
Wat bedoel je met dat er voor Hem grenzen zijn?
Heb je daar aanwijzingen voor of denk jij dat?
Heeft jouw God ooit éen keer zichtbaar ingegrepen?
Is het bij jou niet enkel jouw geloof dat Hij dat zou kunnen als Hij dat zou willen?
Hoe kun je iemand op zijn woord vertrouwen die nooit in actie is gekomen?
Hoe weet je zo zeker dat jouw God er achter zit als je in jouw leven ervaart dat alles ooit een keer ten goede zal keren en dat het geen valse hoop is die gelovigen elkaar aanpraten?
Hoe weet je zo zeker dat de bijbelschrijvers namens jouw God spreken als ze een nieuwe hemel en een nieuwe aarde voor zich zien?
Hoe vaak hebben de kerken niet gezamenlijk voor iets gebeden en heeft jouw God hen ooit éen keer verhoord?
Is het niet heel simpel van je gedacht als jij zegt dat alle narigheid om je heen blijkbaar nodig is maar dat je gelooft dat het ooit een keer goed zal komen?
... De satan en het kwaad zijn blijkbaar nodig in deze schepping maar worden wel overwonnen.
Ik begrijp dat jij een goede relatie met jouw God hebt.
Kun je namens mij niet een keer aan Hem vragen of Hij aan jou wil uitleggen waarom de satan en het kwaad in Zijn schepping nodig zijn?
Heb je de foto's van DM bekeken?
Heb je er nooit bij stil gestaan dat vele onschuldigen elke keer weer opnieuw het slachtoffer van die zogenaamde noodzaak zijn en dat jouw God zelf mooi buiten schot blijft?
Wat is dat voor een God?
NB: Doe wel en zie niet om.
iznogoodh
Banned

Bericht door iznogoodh »

Joris schreef:
Ontkrachten van de ET (http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 28&t=14876" onclick="window.open(this.href);return false;)

OMdat jij zo zeker bent van je zaak, moet het toch een peulenschilletje zijn deze topics bij de hoorns te vatten?
http://wetenschep.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Is er nog ooit wat gehoord van Joris?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Als Joris verstandig is blijft ie verstopt zitten. De ET is nl. niet te ontkrachten. Misschien dat je er (als je er verstand van hebt) enkele onzekerheden uit zou kunnen plukken, maar ontkrachten....
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

dikkemick schreef:Als Joris verstandig is blijft ie verstopt zitten. De ET is nl. niet te ontkrachten. Misschien dat je er (als je er verstand van hebt) enkele onzekerheden uit zou kunnen plukken, maar ontkrachten....
Ontkrachten kan inderdaad niet, eenvoudigweg omdat de theorie niet falsifieerbaar is. Maar het lijkt me wel wijs, zelfs in natuurwetenschappelijke zin, om de theorie niet te verabsoluteren. Jij lijkt dat wel te doen.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Willempie schreef:
dikkemick schreef:Als Joris verstandig is blijft ie verstopt zitten. De ET is nl. niet te ontkrachten. Misschien dat je er (als je er verstand van hebt) enkele onzekerheden uit zou kunnen plukken, maar ontkrachten....
Ontkrachten kan inderdaad niet, eenvoudigweg omdat de theorie niet falsifieerbaar is. Maar het lijkt me wel wijs, zelfs in natuurwetenschappelijke zin, om de theorie niet te verabsoluteren. Jij lijkt dat wel te doen.
O, maar hij is wel falsificeerbaar. als een hond (zonder menselijk ingrijpen) een kat baart heb je hem al gefalsificeerd!
Of als er menselijke resten worden gevonden die aantoonbaar even oud zijn als dinosaurusbotten.
Ik wens u alle goeds
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

Peter van Velzen schreef:
Willempie schreef:
O, maar hij is wel falsificeerbaar. als een hond (zonder menselijk ingrijpen) een kat baart heb je hem al gefalsificeerd!
Of als er menselijke resten worden gevonden die aantoonbaar even oud zijn als dinosaurusbotten.
Dit zijn m.i. geen goede voorbeelden. We weten allemaal dat een hond geen kat baart maar dat gegeven heeft helemaal niets met de evolutietheorie te maken. Menselijke resten tezamen met die van Dinosaurussen zouden alleen maar aantonen dat die dan gelijktijdig geleefd hebben. Verder niets. We kunnen niet falsificeren dat het huidige leven dat we zien zou zijn voortgekomen uit de één of andere oersoep of wat dan ook.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Willempie schreef: Dit zijn m.i. geen goede voorbeelden. We weten allemaal dat een hond geen kat baart maar dat gegeven heeft helemaal niets met de evolutietheorie te maken. Menselijke resten tezamen met die van Dinosaurussen zouden alleen maar aantonen dat die dan gelijktijdig geleefd hebben. Verder niets. We kunnen niet falsificeren dat het huidige leven dat we zien zou zijn voortgekomen uit de één of andere oersoep of wat dan ook.
Willempie, die oersoep heeft niets met de ET te maken. Wanneer ga een iets leren/aannemen?
Echter: ALS dinobotten tegelijk worden gevonden (in 1 aardlaag) met mensenbotten, DAN heeft de ET een probleem. DAT heet falsificatie! En dat is nog niet gebeurd. En dus is de theorie nog steeds correct.
Einstein/Mick
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

dikkemick schreef:
Willempie schreef: Dit zijn m.i. geen goede voorbeelden. We weten allemaal dat een hond geen kat baart maar dat gegeven heeft helemaal niets met de evolutietheorie te maken. Menselijke resten tezamen met die van Dinosaurussen zouden alleen maar aantonen dat die dan gelijktijdig geleefd hebben. Verder niets. We kunnen niet falsificeren dat het huidige leven dat we zien zou zijn voortgekomen uit de één of andere oersoep of wat dan ook.
Willempie, die oersoep heeft niets met de ET te maken. Wanneer ga een iets leren/aannemen?
Echter: ALS dinobotten tegelijk worden gevonden (in 1 aardlaag) met mensenbotten, DAN heeft de ET een probleem. DAT heet falsificatie! En dat is nog niet gebeurd. En dus is de theorie nog steeds correct.
Als dinosaurussen geleefd hebben voor de mens zegt dat niets meer dan dat. Jij weet echter zelf ook wel dat de evolutietheorie veel verder gaat dan dat.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Willempie schreef: Als dinosaurussen geleefd hebben voor de mens zegt dat niets meer dan dat. Jij weet echter zelf ook wel dat de evolutietheorie veel verder gaat dan dat.
Bedoel je te beweren dat dino's 3 maanden voor Adam en Eva geleefd hebben? Misschien moet je een keer duidelijk zijn en uitleggen wat JIJ vindt van de ET. (Maar je gaat uiteraard eerst uitleggen wat absoluut goed en absoluut kwaad zijn.)
Einstein/Mick
Plaats reactie