Haai! :)

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.
Jagang
Ontoombaar

Re: Haai! :)

Bericht door Jagang »

Volgens mij is Satanisme Christelijk geloof.
Satan is namelijk een karakter uit de Bijbel.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Satanisme" onclick="window.open(this.href);return false;
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen »

Welkom Natas,
Uiteraard zull je ook bij vrijdenkers vooroordelen aantreffen. NIemandi is geheel zonder. We moeten nu eenmaal in ons leven voorlopige conclusies trekken, omdat we nu eenmaal niet altijd kunnen wachten op het moment dat we het zeker weten. In zekere zin is er zelfs nooit absolute zekerheid. Ik hoop echter dat je ons bereid zult vinden een standpunt te herzien als er objectieve empirische waarnemingen zijn, die daar aanleiding toe geven.
Ik wens u alle goeds
NataS

Bericht door NataS »

Nu even niet schreef: Hoe probeer je dieren zo onbevooroordeeld en onbevangen (mogelijk) te bekijken?
Haha! Daar heb je me!
Excuus, het is meer bedoeld naar mensen toe!
Een dier reageert vanuit zijn instinct, zij reageren in mijn ogen puur en oprecht, eigenschappen die ik helaas bij mensen weinig tegenkom (ik heb liever met dieren te maken, dan met mensen).
Toch krijgt iedereen een kans, een blanco vel, onbevooroordeeld en onbevangen.
Quote aangepast
Bonjour
NataS

Bericht door NataS »

Jagang schreef:Volgens mij is Satanisme Christelijk geloof.
Satan is namelijk een karakter uit de Bijbel
De bijbel heeft Satan in het leven geroepen, in mijn visie, als machtsmiddel, bangmakerij en om de 'gelovigen' in het gareel te houden.
Maar het Modern Satanisme erkent GEEN God, noch Satan (geen hemel of hel).
Waar jij het over hebt is het Traditioneel Satanisme, daar houd ik me ver van! Zij aanbidden Satan, en steken oa kerken in brand.
Dat is het verschil.
NataS

Bericht door NataS »

Peter van Velzen schreef:Welkom Natas,
Uiteraard zull je ook bij vrijdenkers vooroordelen aantreffen. NIemandi is geheel zonder. We moeten nu eenmaal in ons leven voorlopige conclusies trekken, omdat we nu eenmaal niet altijd kunnen wachten op het moment dat we het zeker weten. In zekere zin is er zelfs nooit absolute zekerheid. Ik hoop echter dat je ons bereid zult vinden een standpunt te herzien als er objectieve empirische waarnemingen zijn, die daar aanleiding toe geven.

@Peter

Wie zonder vooroordelen is, werpe de eerste steen!
Ook ik heb natuurlijk ook weleens last van vooroordelen, anders zou ik liegen.

Maar vraag een willekeurig iemand naar modern satanisme, en de eerste dingen die je hoort:
Duivelsaanbidding, kind- en dieroffers, orgies, in en in slecht.
*verwarring met Traditioneel Satanisme*

Dat zijn idiote vooroordelen, niet alle katholieken zijn pedo's, niet alle moslims extremist etc.
Mensen informeren zich niet, gaan uit van wat ze horen, lezen, en wat ze aan eigen beeldvorming hebben.
Daar stoor ik me enorm aan, de aannames, het niet zelf nadenken, maar klakkeloos overnemen.
Demiurg
Diehard

Bericht door Demiurg »

NataS schreef: Maar vraag een willekeurig iemand naar modern satanisme, en de eerste dingen die je hoort:
Daar vraag je natuurlijk zelf om, als je een beweging zo noemt.
Zoiets als een beweging starten die je marxistisch noemt, maar bij hoog en laag volhouden dat het niets met de leer van Karl Marx te maken heeft. 'nee, die is modern marxisme'.
"What’s now being called 'new atheism' or atheist fundamentalism is really nothing more than the triumph of the jerks. Unsubtle, unlearned (but pretentious), unreflective (but persistent)."
R.J. Hoffmann
Peter van Velzen
Moderator

Demiurg schreef:
NataS schreef: Maar vraag een willekeurig iemand naar modern satanisme, en de eerste dingen die je hoort:
Daar vraag je natuurlijk zelf om, als je een beweging zo noemt.
Zoiets als een beweging starten die je marxistisch noemt, maar bij hoog en laag volhouden dat het niets met de leer van Karl Marx te maken heeft. 'nee, die is modern marxisme'.
Een kleine verschil is er wel.
Karl Marx was ee historisch persoon.
"Traditioneel Satanisme" bestond - zover ik weet - uitsluitend in de fantasie van heksenjagers.
Ik wens u alle goeds
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

Peter van Velzen schreef: "Traditioneel Satanisme" bestond - zover ik weet - uitsluitend in de fantasie van heksenjagers.
Nee, helaas bestaat traditioneel satanisme ook nu nog. Wat erger is, is dat onze "elite" zich daar nogal mee bezig lijkt te houden. De natuurwetenschappen zijn voor hen ook blijkbaar niet voldoende. Uiteindelijk komt alles toch weer neer op geloof en goede of slechte wil.
Hallo meneer God, met Anna.
Peter van Velzen
Moderator

Willempie schreef:
Peter van Velzen schreef: "Traditioneel Satanisme" bestond - zover ik weet - uitsluitend in de fantasie van heksenjagers.
Nee, helaas bestaat traditioneel satanisme ook nu nog. Wat erger is, is dat onze "elite" zich daar nogal mee bezig lijkt te houden. De natuurwetenschappen zijn voor hen ook blijkbaar niet voldoende. Uiteindelijk komt alles toch weer neer op geloof en goede of slechte wil.
Bewijzen svp!
Ik wens u alle goeds
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

Peter van Velzen schreef: Bewijzen svp!
Het is te erg voor woorden wat er allemaal plaatsvindt. Ik hoop dat je er niet al te erg door ontsteld raakt. Dit is nog maar een tipje van de sluier:

http://www.franklinterhorst.nl/Bohemian%20Grove.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Quote hersteld
Bonjour
Peter van Velzen
Moderator

Willempie schreef:
Peter van Velzen schreef: Bewijzen svp!
Het is te erg voor woorden wat er allemaal plaatsvindt. Ik hoop dat je er niet al te erg door ontsteld raakt. Dit is nog maar een tipje van de sluier:

http://www.franklinterhorst.nl/Bohemian%20Grove.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Nagegoogeled: op wikepedia staat deze informatie. Geloof jij echt dat alle genoemde personen Satanisten zijn? Dat je ze misschien niet helemaal moest vertrouwen O.K. maar volgens mij zijn sommigen toch echt gelovige Christenen. Bill Clinton schijnt er overigens nooit geweest te zijn. (Waarschijnlijk omdat het een zuivere mannenclub is) maar hij was er wel mee bekend.

Quote hersteld
Bonjour
Ik wens u alle goeds
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

Peter van Velzen schreef:Geloof jij echt dat alle genoemde personen Satanisten zijn?
Nee, er zijn altijd een heleboel meelopers, vanuit eigenbelang. Net zoals in nazi Duitsland. Velen beseffen niet eens waarover het gaat. Maar het voelt gewoon prettig "er bij te horen".
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

NataS schreef: Waar jij het over hebt is het Traditioneel Satanisme, daar houd ik me ver van! Zij aanbidden Satan, en steken oa kerken in brand.
Dat is het verschil.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Modern_satanisme" onclick="window.open(this.href);return false;

Goed maar bij jouw vorm van satanisme is er geen sprake van satanisme want het is modern satanisme dus zonder geloof in satan. :? :? Zou ik dan toch een moderne christen zijn :shock:
Laatst gewijzigd door doctorwho op 12 mei 2015 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Peter van Velzen
Moderator

Willempie schreef:
Peter van Velzen schreef:Geloof jij echt dat alle genoemde personen Satanisten zijn?
Nee, er zijn altijd een heleboel meelopers, vanuit eigenbelang. Net zoals in nazi Duitsland. Velen beseffen niet eens waarover het gaat. Maar het voelt gewoon prettig "er bij te horen".
Dus de meelopers die lid zijn van de geheime club weten er minder van af dan jij die geen lid bent?
Of ben je stiekeum wel lid?
Ik wens u alle goeds
Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour »

Dit is een welkomstopic, geen discussietopic. Ga lekker naar de Satanskerk.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 92#p470492" onclick="window.open(this.href);return false;
We willen feiten! Geen dogma's. Geen propaganda.
Plaats reactie