Het is jouw mening en die onderschrijf ik volledig. Ik verkondig die mening ook aan iedereen die ik ken. Daar heb ik geen lef voor nodig. Maar toch heb ik niet het lef om net als jij komende vrijdag rond 10.30 uur op Plein 1940 bij het Zadkine monument te Rotterdam een pleidooi te houden voor de vrijheid.wahlers schreef:Het is diep triest dat velen menen dat ik lef moet hebben om een fundamentele vrijheid te verkondigen! In een ideale wereld zou vrijheid zo gewoon moet zijn zodat we er geen speciaal woord voor zouden hoeven te hebben.
....
Desalniettemin, het is diep triest dat mijn actie als 'lef' bestempeld wordt!...maar dat is slechts mijn mening!
Actief verzet...komende vrijdag/zaterdag!
Moderator: Moderators
Re: Actief verzet...komende vrijdag/zaterdag!
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
Overigens...
Als iemand via mij nog iets onder de aandacht wil brengen dan zal ik het zeker serieus in overweging nemen.
Uiteraard vermeld ik geen namen! Zelfs geen aliassen.
Ik respecteer ieders anonimiteit ook al zal ik na komende vrijdag niet meer anoniem zijn.
...dat was ik overigens toch al niet! Ik heb altijd op elke forum, ook een Islamitische forum, mijn eigen naam gebruikt!
En ja! Via een (ander) forum heb ik in het verleden inderdaad al eens drie doodsbedreigingen ontvangen!
Weliswaar uit verre oorden, maar toch! (één bedreiging uit Amerika, één uit Pakistan en één waarvan ik het niet precies weet, maar in ieder geval geen Nederlander, waarschijnlijk ook Pakistan).
Ik weiger om te buigen voor chantage en intimidatie en ik weiger mezelf te verschuilen achter een alias!...maar zo ben ik altijd al geweest!
Dit is de essentie van vrijheid voor mij die ik weiger te laten inkrimpen door een stel bekrompen idioten!
En inderdaad...dat laatste was geen politiek correcte uitspraak!
MvG, Wim Ahlers.
Als iemand via mij nog iets onder de aandacht wil brengen dan zal ik het zeker serieus in overweging nemen.
Uiteraard vermeld ik geen namen! Zelfs geen aliassen.
Ik respecteer ieders anonimiteit ook al zal ik na komende vrijdag niet meer anoniem zijn.
...dat was ik overigens toch al niet! Ik heb altijd op elke forum, ook een Islamitische forum, mijn eigen naam gebruikt!
En ja! Via een (ander) forum heb ik in het verleden inderdaad al eens drie doodsbedreigingen ontvangen!
Weliswaar uit verre oorden, maar toch! (één bedreiging uit Amerika, één uit Pakistan en één waarvan ik het niet precies weet, maar in ieder geval geen Nederlander, waarschijnlijk ook Pakistan).
Ik weiger om te buigen voor chantage en intimidatie en ik weiger mezelf te verschuilen achter een alias!...maar zo ben ik altijd al geweest!
Dit is de essentie van vrijheid voor mij die ik weiger te laten inkrimpen door een stel bekrompen idioten!
En inderdaad...dat laatste was geen politiek correcte uitspraak!
MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Ik heb daar heel veel respect voor. Jouw ervaringen met bedreigingen en intimidatie deel ik. Vroeger was ik op het internet óók actief onder mijn eigen naam, maar om de veiligheid van familie en gezin te waarborgen ben ik daarmee gestopt.wahlers schreef: Ik weiger om te buigen voor chantage en intimidatie en ik weiger mezelf te verschuilen achter een alias!...maar zo ben ik altijd al geweest!
En inderdaad...dat laatste was geen politiek correcte uitspraak.
Ik hoop niet dat je actie tot gevolg heeft dat jij of anderen gevaar lopen.
Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
De actie is inmiddels uitgevoerd!
Voor degene die toevallig wel naar het Zadkine monument zijn gegaan...er was een 'last-minute' wijziging en uiteindelijk was de actie op de stoep van het stadhuis in Rotterdam.
Reden:
De hoofdredacteur had zo zijn bedenkingen!...Mogelijk op mijn integriteit, mijn integriteit in combinatie met de nogal gevoelige boodschap en de harde manier waarmee ik de media hier mee confronteer...of hij dacht mogelijk dat ik een sensatie beluste idioot was...of...gewoon een idioot...of...whatever...!
Hij stelde de directe vraag of ik deze actie ook gedaan zou hebben als er geen media bij was.
Mijn antwoord was: Nee!...omdat deze actie juist was afgestemd op de media!
Waarop zijn antwoord was dat hij zijn journalist dan zou verbieden om te gaan.
Uiteindelijk zei ik tegen de journalist via een direct contact in de lobby bij het AD zelf:
Dan doe ik het wel op de stoep van het stadhuis om 11.00 uur! Ik zal dan waarschijnlijk wel gearresteerd worden. Ik zie je dan wel of ik zie je niet!
...en ' toevallig' kwam deze journalist om elf uur langs bij het stadhuis en hij had 'toevallig' een fotograaf bij zich!
Maar ja...er is nog steeds de mogelijkheid dat de hoofdredacteur het artikel tegen houdt!
Maar, en dit is werkelijk toeval!, er was ook nog een andere fotograaf aanwezig!
Ik begreep [achteraf] van mijn kontakt met het AD dat dit een freelance fotograaf is die vaak publiceert voor de Telegraaf....Alleen hij beschikt niet over het volledige verhaal waar het AD wel over beschikt! Dus...als het in de Telegraaf komt (of een andere krant anders dan het AD) zal de boodschap wel redelijk verstoord overkomen.
Maar ja...we zien wel...
p.s. Ik ben niet gearresteerd!
MvG, Wim.
Voor degene die toevallig wel naar het Zadkine monument zijn gegaan...er was een 'last-minute' wijziging en uiteindelijk was de actie op de stoep van het stadhuis in Rotterdam.
Reden:
De hoofdredacteur had zo zijn bedenkingen!...Mogelijk op mijn integriteit, mijn integriteit in combinatie met de nogal gevoelige boodschap en de harde manier waarmee ik de media hier mee confronteer...of hij dacht mogelijk dat ik een sensatie beluste idioot was...of...gewoon een idioot...of...whatever...!
Hij stelde de directe vraag of ik deze actie ook gedaan zou hebben als er geen media bij was.
Mijn antwoord was: Nee!...omdat deze actie juist was afgestemd op de media!
Waarop zijn antwoord was dat hij zijn journalist dan zou verbieden om te gaan.
Uiteindelijk zei ik tegen de journalist via een direct contact in de lobby bij het AD zelf:
Dan doe ik het wel op de stoep van het stadhuis om 11.00 uur! Ik zal dan waarschijnlijk wel gearresteerd worden. Ik zie je dan wel of ik zie je niet!
...en ' toevallig' kwam deze journalist om elf uur langs bij het stadhuis en hij had 'toevallig' een fotograaf bij zich!
Maar ja...er is nog steeds de mogelijkheid dat de hoofdredacteur het artikel tegen houdt!
Maar, en dit is werkelijk toeval!, er was ook nog een andere fotograaf aanwezig!
Ik begreep [achteraf] van mijn kontakt met het AD dat dit een freelance fotograaf is die vaak publiceert voor de Telegraaf....Alleen hij beschikt niet over het volledige verhaal waar het AD wel over beschikt! Dus...als het in de Telegraaf komt (of een andere krant anders dan het AD) zal de boodschap wel redelijk verstoord overkomen.
Maar ja...we zien wel...
p.s. Ik ben niet gearresteerd!
MvG, Wim.
AD
Mogelijk is het de moeite waard om even op http://www.kranten.com te kijken. Het zou je een tocht door de regen kunnen besparen. Ik meen dat het AD bovenaan staat en geen registratie verlangt.
Fons.
Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.
Hoi Wim,
Door een of andere rare oorzaak zie ik dit nu pas, en had dus je aankondiging gemist, waardoor ik je helaas geen succes kon wensen, anders had ik dat zeker gedaan.
Het AD en de Telegraaf rollen hier op zaterdag automatisch door de brievenbus. Ik ben benieuwd. Ik hoop wel dat er aandacht aan wordt besteed, zodat het niet voor niets is geweest.
Ik ben eigenlijk best benieuwd naar de reacties van passanten, of waren die er niet echt?
Groet,
Kitty
Door een of andere rare oorzaak zie ik dit nu pas, en had dus je aankondiging gemist, waardoor ik je helaas geen succes kon wensen, anders had ik dat zeker gedaan.
Het AD en de Telegraaf rollen hier op zaterdag automatisch door de brievenbus. Ik ben benieuwd. Ik hoop wel dat er aandacht aan wordt besteed, zodat het niet voor niets is geweest.
Ik ben eigenlijk best benieuwd naar de reacties van passanten, of waren die er niet echt?
Groet,
Kitty
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Ik verwacht dat dit niet of nauwelijks aandacht trok. Ingezetenen hebben wel meer rituelen. Wellicht hadden enkelen wat Eurocenten over voor die arme jongeman die zich in de regen trachte te verwarmen aan een klein vuurtje...
equilibrist
Voor de minder gezouten mening...
Voor de minder gezouten mening...
Het staat niet in het AD van zaterdag!
De journalist waar ik mee gesproken had gaf vrijdag voorafgaand aan de actie al aan dat de hoofd redacteur tegen plaatsing was.
Ik had vooraf (de maandag ervoor) ]alle details doorgesproken met de journalist en afspraken gemaakt over tijd en plaats (Plein 1940, vrijdag 10 uur, later in de week 10.30).
Ik kreeg op de bewuste vrijdag (gisteren) rond 9.45 een telefoontje dat de hoofdredacteur er van af zag. De journalist wilde wel! En de fotograaf ook!
Om 10.15 gaf ik aan in de lobby van het AD dat ik toch met mijn actie doorging. Maar wel op een andere locatie en een andere tijd: Namelijk 11.00 en voor het stadhuis.
De journalist en de fotograaf zijn toch gekomen. En er was ook een tweede onafhankelijke fotograaf bij.
Desalniettemin is er inderdaad geen aandacht besteed aan mijn actie in de enige media die ik gecontacteerd had (het AD).
Het zij zo!
Ik denk op dit moment na over andere mogelijkheden om mijn boodschap over te brengen...
Ideeën zijn welkom.
MvG, Wim.
De journalist waar ik mee gesproken had gaf vrijdag voorafgaand aan de actie al aan dat de hoofd redacteur tegen plaatsing was.
Ik had vooraf (de maandag ervoor) ]alle details doorgesproken met de journalist en afspraken gemaakt over tijd en plaats (Plein 1940, vrijdag 10 uur, later in de week 10.30).
Ik kreeg op de bewuste vrijdag (gisteren) rond 9.45 een telefoontje dat de hoofdredacteur er van af zag. De journalist wilde wel! En de fotograaf ook!
Om 10.15 gaf ik aan in de lobby van het AD dat ik toch met mijn actie doorging. Maar wel op een andere locatie en een andere tijd: Namelijk 11.00 en voor het stadhuis.
De journalist en de fotograaf zijn toch gekomen. En er was ook een tweede onafhankelijke fotograaf bij.
Desalniettemin is er inderdaad geen aandacht besteed aan mijn actie in de enige media die ik gecontacteerd had (het AD).
Het zij zo!
Ik denk op dit moment na over andere mogelijkheden om mijn boodschap over te brengen...
Ideeën zijn welkom.
MvG, Wim.
Ik wil je niet teveel aanmoedigen (omdat het niet zonder risico is wat je doet), maar als je aandacht van de media wil, dan is het misschien een idee om je actie uit te voeren bij een manifestatie waar al veel media aanwezig is; een demonstratie of iets dergelijks. Of misschien in Den Haag bij het regeringsgebouw.
Grtz...
Grtz...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Ze zijn gekomen waarschijnlijk omdat je had aangegeven dat je misschien gearresteerd zou worden. Dat was pas sensatie geweest. Dan was je met een grote foto in de krant gekomen en met dikke vete letters had in de krant gestaan. Jongeman gearresteerd om het recht van vrije meningsuiting.wahlers schreef:Het staat niet in het AD van zaterdag!
Het zij zo!
Ideeën zijn welkom.
MvG, Wim.
Want daar is waar het om gaat. Het uiten van een mening en de vrijheid en het recht dit te doen.
Zie de zin in de onzin en de onzin in de zin.
Daar dacht ik ook aan...alleen, in tegenstelling tot wat sommige denken, gaat het mij niet om de sensatie maar de boodschap.Devious schreef:Ik wil je niet teveel aanmoedigen (omdat het niet zonder risico is wat je doet), maar als je aandacht van de media wil, dan is het misschien een idee om je actie uit te voeren bij een manifestatie waar al veel media aanwezig is; een demonstratie of iets dergelijks. Of misschien in Den Haag bij het regeringsgebouw.
Grtz...
Maar mogelijk zoek ik, inderdaad, bewust een evenement op waar de pers al aanwezig is.
Nogmaals, suggesties - zoals de EO jongerendag (Lanier) - zijn welkom.
Maar ik moet over alles nog eens rustig nadenken, ook al lijkt mijn actie (voor de buitenstaander) impulsief, over ieder woord, symbool en plaats denk ik eerst na voor ik het gebruik.
MvG, Wim.