Moet...of magIk ben docent biologie en moet de evolutietheorie uitleggen
Misschien kun je een enkeling hier nog iets bijbrengen wat betreft de ET.
Moderator: Moderators
Moet...of magIk ben docent biologie en moet de evolutietheorie uitleggen
Ja, herkenbaar.MeFlower88 schreef: HJW: bedankt voor je bijdragen. Ik kan bijna niet 'geloven' dat ik het einde van mijn christen-zijn nader. Dat is beangstigend. Wellicht herkenbaar?
Ik begrijp je vraag. Ja, ik denk dat dit wel wetenschappelijk genoeg is gebeurd. Ik heb in 2014 nog les gehad (masterniveau) van een bioloog die zelf atheïst is. Verder kwam er veel rekenwerk bij kijken, stuk genetica.Waar heb je de ET geleerd? Is dat 'wetenschappelijk' genoeg gebeurd?
Dat klopt.MeFlower88 schreef: Net zoals ik tot nu toe denk: stel dat de evolutietheorie inderdaad waar is, dan betekent dat nog niet dat er geen God zou zijn, alleen het christelijke denkbeeld wordt voor mij dan wel onhoudbaar.
Het zal toch niet waar zijn....MeFlower88 schreef:Ja precies, ik begrijp het. Misschien komen we er gewoon nooit achter waarom we hier zijn
Ja, ik wil het gewoon weten.Ik heb vorige week nog met iemand gesproken die zei dat we het 'gewoon niet weten' en daarmee was het eigenlijk klaar. Ik vind dat lastig. Ik denk dat jij dat ook vindt. Volgens mij zijn wij mensen die het naadje van de kous willen weten.
Streng gelovigen vinden het geen probleem op godsdienstig terrein niet alles te weten, als God dat noodzakelijk had gevonden had het wel in de bijbel gestaan en daarmee is idd de kous voor hen af.MeFlower88 schreef:.... Ik heb vorige week nog met iemand gesproken die zei dat we het 'gewoon niet weten' en daarmee was het eigenlijk klaar. Ik vind dat lastig...
En ze weten niet dat niet God maar het concilie van Nicea de bijbel heeft samengesteld. . . .writer schreef:Streng gelovigen vinden het geen probleem op godsdienstig terrein niet alles te weten, als God dat noodzakelijk had gevonden had het wel in de bijbel gestaan en daarmee is idd de kous voor hen af.MeFlower88 schreef:.... Ik heb vorige week nog met iemand gesproken die zei dat we het 'gewoon niet weten' en daarmee was het eigenlijk klaar. Ik vind dat lastig...
Ze willen dan ook niet verder discussiëren.
God heeft bewust bepaalde zaken voor ons verborgen gehouden en daar leggen zij zich bij neer.
Maar eens, ooit....................dan zullen ze alles begrijpen.
Er is geen waarom!HJW schreef:Dat klopt.MeFlower88 schreef: Net zoals ik tot nu toe denk: stel dat de evolutietheorie inderdaad waar is, dan betekent dat nog niet dat er geen God zou zijn, alleen het christelijke denkbeeld wordt voor mij dan wel onhoudbaar.
De evolutietheorie kan de vragen "hoe" en "wat" beantwoorden, maar niet het "waarom".
Atheïsten zullen daar gelijk opduiken en zeggen dat er geen "waarom" is.
Maar dat is voor mij geen bevredigend antwoord.
Volgens mij is er een "waarom".
Er is een waardoor! De vraag naar een waarom, is de vraag naar een menselijke beweegreden. Die zijn er pas sinds er mensen zijn.dikkemick schreef:Er is geen waarom!HJW schreef: Volgens mij is er een "waarom".
Behalve dan misschien voor de creationisten., Die weten waarom de bananen krom zijn.
Ja ik begrijp het, maar eigenlijk was dit iemand die vroeger gereformeerd opgevoed en nu niet meer kerkelijk is.Ze willen dan ook niet verder discussiëren.
God heeft bewust bepaalde zaken voor ons verborgen gehouden en daar leggen zij zich bij neer.
Maar eens, ooit....................dan zullen ze alles begrijpen.