Vladimir Poetin.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Vladimir Poetin.

Bericht door Gerard R. »

Cluny schreef:
lanier schreef:Waarom Poetin zo populair is in eigen land:
https://slavischestudies.wordpress.com/ ... -en-putin/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat moet je met deze link van lanier naar een onvolledige en gedateerde 'studie'?
Ik ga er mijn energie niet in steken.
Misschien weet Lanier wel antwoord op deze vraag.
Waarom is Poetin zo populair op Freethinker?
Voor mij is dat een groot raadsel.
Goeie PR. Wordt veel geld in gestoken. :D
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Cluny schreef:
lanier schreef:Waarom Poetin zo populair is in eigen land:
https://slavischestudies.wordpress.com/ ... -en-putin/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat moet je met deze link van lanier naar een onvolledige en gedateerde 'studie'?
Ik ga er mijn energie niet in steken.
Misschien weet Lanier wel antwoord op deze vraag.
Waarom is Poetin zo populair op Freethinker?
Voor mij is dat een groot raadsel.
Niet bepaald. Rusland is veel groter dan Freethinker. De invloed van één persoon met een uitgesproken mening, kan heel groot zijn, in zo'n beperkte omgeving. Vooral als er veel deelnemers zijn, die graag iemand tegenspreken1
Ik wens u alle goeds
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Dinsdag 3 maart plaatste lanier naar aanleiding van mijn reacties op de staatsmoord op Boris Nemtsov deze reactie inclusief link naar een artikel.
lanier schreef:
Cluny schreef:Mij is gevraagd om een artikel te lezen. Dat heb ik gedaan.
Ik heb geen behoefte om commentaar bij dat artikel te leveren en ik heb evenmin behoefte om veel woorden vuil te maken aan de laatste fantasievolle bijdrage van Lanier.
Uiteraard heb je geen belang om commentaar te leveren, je komt uitsluitend met berichten die in je straatje passen en doet ook nog eens aan cherry-picking.
e lijst van Russische staatsmoorden is lang.
In Trouw een overzichtelijke lijst van de meest bekende Russische staatsmoorden van de afgelopen 15 jaar. Deze is uitgebreider dan de link naar De Redactie.
Trouw: Kritiek op het Kremlin is levensgevaarlijk
Leuk zo’n artikel, maar het moet wel even in een breder perspectief worden geplaatst. Er wordt blijkbaar (wederom) veel te veel geredeneerd door de ogen van een westerling en sluit men de ogen voor de dagelijkse realiteit in Rusland.

In dit artikel is te lezen hoe het is gesteld met de misdaad in Rusland
http://ipsnouvelles.be/news.php?idnews=472" onclick="window.open(this.href);return false;

Zoals te lezen is bijna de helft van de zware misdrijven niet opgelost. Er worden steeds meer mensen vermoord, in Moskou ligt het gemiddelde op bijna 5 per dag. Dat er zo weinig zware misdaden worden opgelost is te wijten aan het ineenstorten van het politiesysteem. Tel daarbij de corruptie op van agenten en ambtenaren. Aangezien veel ambtenaren €100,- per maand verdienen is het zeer verleidelijk om smeergeld aan te nemen. Poetin is al bezig om maatregelen op te stellen.

Ik weet dat we vanuit het westen redeneren dat we alles beter weten dan de rest van de wereld en het liefst willen zien dat het er in de rest van de wereld net zo toe moet gaan als bij ons. De realiteit is echter dat dit in de verste verte niet het geval is en ook niet zal worden. Dankzij het prutswerk in Irak en Libië zet iemand als Poetin zijn hakken in het zand; is het geforceerd afzetten van Poetin dé oplossing voor Rusland? Ik ben bang van niet. Willen we ook in Rusland een burgeroorlog en nog meer extremisme richting het westen dan nu ht geval is? Het westen regeert de wereld niet, we moeten samenwerken en ook al zijn we het niet eens met wat er in een land gebeurt, dan is het niet aan ons om dat geforceerd te veranderen. Het zal er echt niet beter op worden.

De lijst van Russische staatsmoorden doet iemand echt niet de wenkbrauwen fronsen die iets meer weet van de situatie in Rusland. Door westerse ogen ziet het er anders uit, maar misschien moet men hier eens een andere bril opzetten.
De tekst van de info waar lanier op reageert.
RUSLAND:
Woekerende misdaad schudt autoriteiten wakker
Sergei Blagov

MOSKOU, 21 mei (IPS) - De Russische procureur-generaal Vladimir Ustinov heeft vorige week een hardere aanpak aangekondigd van de misdaad in zijn land. President Vladimir Poetin had zich eerder beklaagd dat &com;moorden, ontvoeringen, overvallen en diefstallen bijna dagdagelijkse gebeurtenissen zijn geworden&com; in Rusland. De nieuwe aanpak moet het aantal moorden en het straatgeweld indammen en ook de corruptie verder terugdringen. De gerechtelijke autoriteiten willen ook meer onderzoeken tot een goed einde brengen - vorig jaar werd maar in de helft van de zware misdaadzaken opheldering gebracht.

Volgens Ustinov werden er vorig jaar in Rusland meer dan drie miljoen misdaden gepleegd. Van de bijna twee miljoen zware misdaden blijven er tot op vandaag 884.000 onopgelost.

De Russische misdaadstatistieken evolueren van kwaad naar erger. Vorig jaar werden er meer dan 34.000 mensen vermoord - meer dan een verdubbeling ten opzichte van 1990. In Moskou, waar vorig jaar 1.700 mensen werden omgebracht, schommelde het aantal moorden in de jaren 60, 70 en 80 altijd tussen 200 en 300 per jaar. In 2001 werden in Moskou 21 procent meer moorden gepleegd dan in 2000; daarmee gaat de hoofdstad weer in de richting van het gruwelijke record uit 1994, toen 2.863 moorden werden opgetekend.

Volgens de politie heeft één op vijf aanslagen met dodelijke afloop in Moskou te maken met zakelijke onenigheid. Maar de stijging van het aantal moorden houdt ook verband met de ineenstorting van het politiesysteem op districtsniveau. Vroeger moesten voormalige gevangenen zich geregeld melden bij die politie-eenheden, maar dat mechanisme werkt niet meer goed. De politie heeft te weinig middelen om haar taken uit te voeren en wordt niet goed gecontroleerd.

Ook binnen het Russische politiecorps zelf tiert onwettig gedrag dan ook welig. Vorig jaar kregen volgens Ustinov 16.000 agenten sancties opgelegd; 200 van hen gingen zelfs achter de tralies. Andere ambtenaren nemen het ook niet zo nauw met de wet. Vorig jaar werd er tegen 25.000 staatsdienaars klacht ingediend wegens corruptie of andere strafbare feiten. Tegen 1326 van hen werden gevangenisstraffen uitgesproken. Russische ambtenaren komen makkelijk in de verleiding smeergeld te aanvaarden: ze verdienen gemiddeld maar iets meer dan 100 euro per maand. Minister Mikhail Kasyanov heeft vorige week een besluit ondertekend om de lonen van alle procureurs met dit jaar met 160 procent te verhogen - ook in de hogere echelons van de gerechtelijke macht is zelfverrijking nu schering en inslag. En vorige vrijdag heeft een grote meerderheid in het Lagerhuis van het Russische parlement een voorontwerp van een gedragscode voor ambtenaren goedgekeurd die vooral een wapen tegen de corruptie moet worden. Intussen bereidt ook president Poetin een eigen wet over dat thema voor.

Ustinov van zijn kant zegt dat er geen nieuwe anti-corruptiemaatregelen nodig zijn - volgens hem werpt de bestaande campagne steeds meer vruchten af. Maar vooral de situatie in Tsjetsjenië baart toch nog grote zorgen. Vorig jaar ging daar 711 miljoen roebel (26 miljoen euro) in rook op - zes procent van het bedrag dat was uitgetrokken voor de heropbouw van de regio. Volgens minister van Binnenlandse Zaken Boris Gryzlov is in 2001 in Tsjetsjenië dan ook nog eens 567,5 miljoen roebel (21 miljoen euro) aan overheidsgeld verloren gegaan bij meer dan 1.100 diefstallen.
Bij het lezen van de tekst vond ik heel raar wat er geschreven stond, ik kreeg gelijk al het gevoel dat klopt niet want de namen, de cijfers en de jaartallen zagen er gewoon heel vreemd uit. Nog niet eens halverwege was al duidelijk dat dit schrijven zo vreemd overkwam omdat de info verre van recent was. Dat was mij dus binnen de minuut duidelijk. Het is gebruikelijk om dit soort journalistiek werk niet alleen met je eigen naam te ondertekenen maar ook de datum van vervaardiging te vermelden. De datum ontbrak op betreffende pagina. Ik heb dus wat googlewerk moeten doen om dit schrijfsel toch te kunnen dateren. Dat is gelukt, het heeft niet eens zoveel tijd gekost, een minuutje of 10. Het stuk blijkt dus omstreeks mei 2002 geschreven te zijn.
Grappig denk je dan, ik zie bijna ogenblikkelijk dat deze tekst van geen kanten klopt en lanier valt helemaal niets op.
Ook na een eerste aansporing om de tekst nog een keer zorgvuldig door te lezen, na nog een tweede hint van mij merkt hij niets bijzonders op. Als het goed is, heeft lanier het schrijven dus minstens 3 keer nagelezen. En toch blijft hij beweringen doen gekopieerd van de 13 jaar oude info dat Poetin volgens hem zo goed bezig is met het bestrijden van de misdaad.
Waarom heeft lanier deze 13 jaar oude, dus hopeloos gedateerde tekst niet als zodanig herkend? Zonder deze reactie van mij was hij daar waarschijnlijk zelf nooit achter was gekomen.
Ik kan wel antwoord op die vraag geven maar misschien wil lanier eerst zelf nog e.e.a. kwijt over zijn onvermogen om de door hem zelf aangeleverde tekst op een juiste manier te duiden.
Kan het zijn dat ik mij vergis? Natuurlijk maar dan moet dat wel aangetoond worden.
Als lanier nog twijfel heeft over het feit dat het artikel bijna 13 jaar oud is dan ligt deze uitdaging voor hem klaar.
lanier schreef: Uit het artikel:
En vorige vrijdag heeft een grote meerderheid in het Lagerhuis van het Russische parlement een voorontwerp van een gedragscode voor ambtenaren goedgekeurd die vooral een wapen tegen de corruptie moet worden. Intussen bereidt ook president Poetin een eigen wet over dat thema voor.
Wanneer was dat die vorige vrijdag? Graag datum met jaartal.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Er staan eerst voor jouw nog vragen open Cluny? Waarom steek je daar geen tijd en energie in?
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

lanier schreef:Er staan eerst voor jouw nog vragen open Cluny? Waarom steek je daar geen tijd en energie in?
Heb ik gedaan. Ik kan op een paar heel verschillende manieren reageren. Ik heb nog geen keuze gemaakt op welke manier ik dat zal doen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

@ Cluny

Nog over nagedacht wat de inzet is en wat de voorwaarden zijn?
DiMensie schreef:
Cluny schreef:Wedden dat de daders nooit gevonden worden?
Ligt er aan wat de inzet is en wat de voorwaarden zijn, maar op zich durf ik die weddenschap wel aan.
Poetin kan het zich volgens mij niet veroorloven dat de daders niet gevonden en berecht worden, of hij er nu zelf [mede]verantwoordelijk voor is of niet, ik verwacht dat hij er voor zal zorgen dat de 'daders'(?) gepakt worden
In Rusland zijn namelijk twee verdachten opgepakt voor de moord op oppositieleider Boris Nemtsov. Het hoofd van de Russische veiligheidsdienst maakte op de staatstelevisie bekend dat ze uit het noordelijke deel van de Kaukasus komen. Ze heten Anzor Goebasjov en Zaoer Dadajev. Bron

Ik verwacht dat de 'Vlad Squad' toch wel voor een veroordelingswaardig bekentenisje zal kunnen zorgen,
die hebben in hun kerkers vast nog wel ergens een geschikte ondervragingsstoel staan
      • Afbeelding
en uiteraard laat Vlad zelf het vervolgens over aan de rechters
.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

.
De 'Vlad Squad' heeft inmiddels toegeslagen en de ondervragingsstoel wierp vruchten af:
NRC schreef:
Verdachte bekent betrokkenheid bij moord op Nemtsov
8 maart 2015, 12:35
  • Afbeelding
    • De 'Vlad Squad'
Een van de gisteren aangehouden verdachten heeft zijn betrokkenheid toegegeven bij de moord op de Russische oppositieleider Boris Nemtsov. Daarnaast heeft de Russische politie in deze zaak drie nieuwe verdachten aangehouden.

Zaoer Dadajev, die gisteren samen met Anzor Goebasjev werd opgepakt, heeft tegenover de rechter in Moskou toegegeven dat hij betrokken was bij de dood van Nemtsov. Dadajev en Goebasjev zijn beiden aangeklaagd voor de moord op de oppositieleider. Het arrest van Dadajev is verlengd tot 28 april.

***knip***

Bron
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Deze gemist?
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 46#p462546" onclick="window.open(this.href);return false;
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

In Trouw dit actuele opiniestuk van Stevo Akkerman.
De comeback van Stalin, mede mogelijk gemaakt door Poetin.
Slecht nieuws uit Rusland deze week: de overheid heeft Perm-36 overgenomen, het enige overgebleven kamp uit het Goelag-tijdperk van Stalin. Perm-36, in de Oeral, was geadopteerd door leden van Memorial: Russen die de herinnering aan de misdaden van het stalinisme wakker willen houden en het woord 'mensenrechten' wel eens in de mond nemen - lieden dus die gewantrouwd worden door het Kremlin. Omdat ze financiële steun ontvangen uit het buitenland, moeten ze zich laten registreren als 'buitenlands agent', in feite een officieel stempel dat zegt: vijfde kolonne. .
in Perm-36 zaten onder anderen gevangenen uit Oekraïne en de Baltische staten, nationalisten die zich verzetten tegen de inlijving van hun landen bij de Sovjet-Unie. Zo grijpen gebeurtenissen uit verschillende tijdperken in elkaar.
Op Wikipedia staat waar Memorial voor staat.
http://en.wikipedia.org/wiki/Memorial_(society" onclick="window.open(this.href);return false;)
Het lijkt mij duidelijk wat Stevo Akkerman constateert.
Poetin is een groot bewonderaar voor Stalin, naar Poetin 's mening zou alle negatieve berichtgeving over deze genadeloze despoot uit de geschiedenisboeken verwijderd moeten worden.
Poetin in de rol van geschiedenisvervalser dus.
Poetin die in zijn rijk geen kwaad woord meer over zijn held Stalin wil horen en lezen.
Zijn openlijke bewondering voor deze grootste genocideschoft van Europa was voor mij aanleiding om dit topic te openen.
De oorlogsmisdaden van de Sovjet-Unie.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Bedankt voor de tip: ik zal het [voor mij] 'nodige' overhevelen
.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

NOS schreef:
Poetin verrassend openhartig over annexatie Krim
Vandaag, 11:15 Buitenland

De Russische president Poetin heeft voor het eerst openhartig gesproken over de Russische bemoeienis met Oekraïne. In een Russische tv-documentaire vertelt Poetin hoe hij op een vroege februariochtend in 2014, na langdurig overleg met zijn geheime diensten over Oekraïne, zei: "We moeten gaan werken aan de terugkeer van de Krim naar Rusland."

Vier dagen later, op 27 februari, bezetten zwaarbewapende militairen in uniformen zonder herkenbare insignes het parlementsgebouw in de hoofdstad Simferopol. De Oekraïense provincie werd op 18 maart 2014 officieel bij Rusland ingelijfd, tot grote verontwaardiging van de westerse wereld.

Zware machinegeweren stonden opgesteld om niet langer te hoeven praten.

President Poetin

Aanvankelijk zei Rusland dat alleen de lokale bevolking zich had ingezet voor de aansluiting bij Rusland, uit onvrede met de pro-westerse regering in Kiev. Later liet het Kremlin doorschemeren dat het achter de schermen een rol had gespeeld bij de annexatie.

Het is nog onbekend wanneer de staatszender Rossiya-1 de documentaire Huiswaarts uitzendt. Maar Poetins uitspraken zijn al naar buitengekomen in de trailer. Daarin zegt de president ook dat Russische troepen begin vorig jaar klaarstonden om in Oekraïne de pro-Russische president Janoekovitsj "te redden". Na maandenlange demonstraties tegen zijn bewind was Janoekovitsj uit Kiev gevlucht, en zou hij zich ophouden in de oostelijk gelegen stad Donetsk.

"Hij liep het risico vermoord te worden", zegt Poetin in de trailer. "We stonden klaar om hem uit Donetsk te halen. Zware machinegeweren stonden opgesteld om niet te lang te hoeven praten."

Bron
Het blijft een brutale boef: nog voor de buit echt definitief binnen is bekend hij de diefstal al
.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Het blijft een brutale boef: nog voor de buit echt definitief binnen is bekend hij de diefstal al
Dit gaat over de annexatie van de Krim, niet over Oost-Oekraïne.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

lanier schreef:
Heel goed dat je daar ff op wijst, wellicht had iemand dat over het hoofd gezien,
misschien moet ik volgende keer een groter lettertype gebruiken voor de kop?
Hoewel, eigenlijk vind ik dat groot genoeg:
DiMensie schreef:
NOS schreef:
Los daarvan, het inpikken van Oost-Oekraïne kan hij nog niet bekennen, want dat moet nog gaan gebeuren,
maar het gaat niet om de Krim, noch om Oost-Oekraïne: het gaat in dit topic om de boef Poetin
.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

DiMensie schreef:
lanier schreef:
Heel goed dat je daar ff op wijst, wellicht had iemand dat over het hoofd gezien,
misschien moet ik volgende keer een groter lettertype gebruiken voor de kop?
Hoewel, eigenlijk vind ik dat groot genoeg:
DiMensie schreef:
NOS schreef:
Los daarvan, het inpikken van Oost-Oekraïne kan hij nog niet bekennen, want dat moet nog gaan gebeuren,
maar het gaat niet om de Krim, noch om Oost-Oekraïne: het gaat in dit topic om de boef Poetin
.
Gaat Poetin dan de Oost-Oekraine inlijven? Waar haal je dat vandaan?
DiMensie

Bericht door DiMensie »

lanier schreef:Gaat Poetin dan de Oost-Oekraine inlijven? Waar haal je dat vandaan?
Ik verwacht zulks niet op korte termijn, want ik denk dat Poetin voorlopig tevreden is met een verscheurd Oekraïne waarbij hij flink wat invloed kan blijven uitoefenen zonder dat Rusland verantwoordelijk wordt voor het wel en wee van de burgers aldaar. Maar zodra Poetin daar voldoende voordeel in ziet, aangezien hij er ten aanzien van de Krim ook niet voor terugschrok, zal hij daar ten aanzien van Oost-Oekraïne ook niet voor terugschrikken lijkt me.
Plaats reactie