Vladimir Poetin.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

lanier
Superposter

Re: Vladimir Poetin.

Bericht door lanier »

Cluny schreef:Ik vermoed dat de opdracht voor deze moord van Poetin kwam.
'Russische politicus en oud-vicepremier Boris Nemtsov (55) vermoord'
Als je meer wilt weten over Boris Nemtsov dan kan je op Wikipedia kijken.
Wiki
Ik vermoed dat de opdracht voor deze moord van Porosjenko kwam.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

lanier schreef:
Wiki
Ik vermoed dat je dat uit je duim zuigt,
Ik wens u alle goeds
DiMensie

Bericht door DiMensie »

.
Ik vermoed, en daar zijn sterke aanwijzingen voor, dat Poetin de moord veroordeeld heeft:

Poetin: dood Nemtsov lijkt huurmoord
.
Luck
Ervaren pen

Bericht door Luck »

lanier schreef:
Wiki
Hahaha nee joh, de oppositie heeft hem zelf vermoord om Poetin in een kwaad daglicht te zetten. Poetin voorspelde 2 jaar geleden al dat de oppositie daartoe in staat zou zijn, wat een intuïtie!

Overigens worden kritische journalisten in Rusland al jaren neergeschoten. Komt ook door de oppositie.
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Lasterpraat verkondigen is niet zo moeilijk. Er is alleen een nieuwsbericht uitgevaardigd waarin gesproken wordt van mannen die hem bij het Kremlin neerschoten. Met de vinger naar Poetin wijzen is wel heel makkelijk. Er kunnen zoveel mensen een motief hebben gehad.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

4 Russische kogels hebben een eind gemaakt aan het leven van Boris Nemtsov.
Een stuk goedkoper dan Polonium.
Poisoning of Alexander Litvinenko ( nov. 2006 )
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

lanier schreef:Lasterpraat verkondigen is niet zo moeilijk. Er is alleen een nieuwsbericht uitgevaardigd waarin gesproken wordt van mannen die hem bij het Kremlin neerschoten. Met de vinger naar Poetin wijzen is wel heel makkelijk. Er kunnen zoveel mensen een motief hebben gehad.
Eensch!
Juist omdat Poetin in eerste instantie verdachte nummero uno is maakt het onwaarschijnlijk dat hij de opdrachtgever is. Wat heeft Poetin te winnen met een moord op deze manier? De kans is niet onaanzienlijk dat deze brutale moord tot grote oproer kan leiden mits er op de juiste wijze propaganda mee gevoerd wordt, zodat de Russische ondergrondse op een geschikt moment massa's mensen op de been kan brengen. Dus, nog ff afgezien van de mogelijkheid dat de dader om persoonlijke redenen ergens(?) wraak om nam, wie heeft het meeste belang bij deze moord? Dat is onder de gegeven omstandigheden zeker niet Poetin zelf!

Ik zie Poetin daar echter toch wel voor aan hoor, hij waant zich als de 'Capo di tutti Capi' van de Kremlin'maffia' onkwetsbaar en is als president van Rusland waarschijnlijk ook onschendbaar, dus voor mij blijft hij verdachte nummero uno tot er duidelijke aanwijzingen zijn die naar iemand anders wijzen. Overigens zou het voor Poetin&Co een klein kunstje moeten zijn, zeker als zij deze moord met voorbedachte raden hebben gepleegd, om er vooraf al voor te zorgen dat er aanwijzingen in een specifieke richting 'gevonden' zullen worden,
tot en met een 'bekentenis' aan toe.
"Ja ik beken, ik heb de moord uitgevoerd in opdracht van [...]" [...] = [vul maar in]
.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Nemtsov zoveelste in rij van vermoorde Kremlin-opposanten
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buite ... =1.2254155
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Cluny schreef:4 Russische kogels hebben een eind gemaakt aan het leven van Boris Nemtsov.
Een stuk goedkoper dan Polonium.
Poisoning of Alexander Litvinenko ( nov. 2006 )
Je insinueert weer heel stellig "4 Russische kogels" zonder ff te vermelden waarvandaan je die info hebt, maar is dat nou gewoon gezwatel vanuit de waarnemingen in jouw glazen bol of kun je het concreet maken door bijvoorbeeld te verwijzen naar waar je die info vandaan hebt? Maakt niet uit als het gezwatel is hoor, want ook dan heeft dat hoge amusementswaarde, als het dan maar duidelijk is dat het gezwatel is. Inmiddels heb ik gelezen dat de moord met een Makarov-pistool zou zijn gepleegd. Het is dus wel hoogstwaarschijnlijk dat het "4 Russische kogels" betrof :wink:
.
pallieter schreef:
Nemtsov zoveelste in rij van vermoorde Kremlin-opposanten
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buite ... =1.2254155
Gelezen in bovenstaande link:
De Redactie schreef:
Gorbatsjov waarschuwt voor destabilisering van Rusland na moord op Nemtsov
Belga za 28/02/2015 - 12:29

De voormalige leider van de Sovjet-Unie, Michail Gorbatsjov, waarschuwt voor een destabilisering van de situatie in Rusland na de moord op oppositieleider Boris Nemtsov. "Het gaat iedereen in het land aan, wanneer tegen andersdenkenden zo wordt opgetreden."

"Dit is een poging de situatie te verergeren, misschien zelfs de situatie in het land te destabiliseren", aldus de 83-jarige Gorbatsjov, winnaar van de Nobelprijs voor de Vrede.

Hij waarschuwt er nog voor om de moord te misbruiken om de anti-Russische gevoelens aan te wakkeren. "Natuurlijk proberen enkele krachten de misdaad voor hun doelen te gebruiken. Ze denken allen erover na hoe ze zich kunnen ontdoen van Poetin", aldus Gorbatsjov.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

DiMensie schreef:
lanier schreef:Lasterpraat verkondigen is niet zo moeilijk. Er is alleen een nieuwsbericht uitgevaardigd waarin gesproken wordt van mannen die hem bij het Kremlin neerschoten. Met de vinger naar Poetin wijzen is wel heel makkelijk. Er kunnen zoveel mensen een motief hebben gehad.
Eensch!
Juist omdat Poetin in eerste instantie verdachte nummero uno is maakt het onwaarschijnlijk dat hij de opdrachtgever is. Wat heeft Poetin te winnen met een moord op deze manier? De kans is niet onaanzienlijk dat deze brutale moord tot grote oproer kan leiden mits er op de juiste wijze propaganda mee gevoerd wordt, zodat de Russische ondergrondse op een geschikt moment massa's mensen op de been kan brengen. Dus, nog ff afgezien van de mogelijkheid dat de dader om persoonlijke redenen ergens(?) wraak om nam, wie heeft het meeste belang bij deze moord? Dat is onder de gegeven omstandigheden zeker niet Poetin zelf!
Maar als we allemaal op die manier redeneren is het voor een doortrapt staatsman, juist weer een goed idee om de moorde te arrangeren! Dat geeft hem dan weer excuses voor repressieve maatregelen.
Nee, met dit soort redenaties kom je niet verder. Het is allemaal Speculatie.
Ik wens u alle goeds
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

In het land van despoot Poetin hebben de woorden "dodelijke kritiek" een heel andere betekenis dan hier.
Overigens, ik mag toch aannemen dat de belangrijke Poetin-criticus Boris Nemtsov al jarenlang scherp in de gaten wordt gehouden door een uitgebreid professioneel team van de staatsterreurorganisatie van Poetin, de FSB.
Met alle mogelijke middelen en 24/7 dus, altijd en overal.
Waren ze allemaal tegelijk even koffie drinken toen deze oppositieleider in het centrum van Moskou werd vermoord?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Luck
Ervaren pen

Bericht door Luck »

Freethinker is een discussieforum. Ik denk daarom dat het goed is als er discussie tussen leden plaatsvindt, en minder in een los bericht de eigen mening plaatsen zonder op anderen in te gaan. Dat laatste gebeurt wel veel in dit topic is mijn gevoel. Sommige leden verdedigen de dictatuur van Rusland tegen verdenkingen die hier geplaatst worden. Aan hen zijn mijn vragen gericht:

Al jaren worden kritische journalisten en politici doodgeschoten in Rusland. In bijna geen enkele andere dictatuur worden zoveel journalisten gedood, het gebeurt zo systematisch dat het toch het bijna bizar is om aan te nemen dat het regime er dit keer niet achter zit?

En wat dan nog als het in dit specifieke geval niet het regime is, het systeem van kritische burgers doden is wellicht ook niet de verantwoordelijkheid van het regime?
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re:

Bericht door Rereformed »

Luck schreef:En wat dan nog als het in dit specifieke geval niet het regime is, het systeem van kritische burgers doden is wellicht ook niet de verantwoordelijkheid van het regime?
Deze retorische vraag is precies wat ik ook vandaag in mijn Finse krant las.
Born OK the first time
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Je kunt op dit moment alleen stellen dat Poetin een klimaat schept in zijn land waarin critici worden neergezet als landverrader. Maar dat gebeurt al decennia lang in Rusland. Iemand die Poetin steunt kan de moord hebben uitgevoerd. In Nederland kun je zeggen dat Theo van Gogh een klimaat schiep voor de moord op hemzelf. Ook het liefdesleven van Nemtsov de aanleiding zijn geweest.

Nemtsov had bodyguards in dienst kunnen nemen. Een leven is in Rusland sowieso al decennia niet veel waard. Niet alleen onder Poetin maar ook bij vele voorgangers.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

@ Lanier
Je bedoelt zeker 's Lands wijs, 's lands eer.
.
Er is zowaar een filmpje opgedoken waarin de moord te zien is. Van zeer grote afstand opgenomen weliswaar en in het donker ook nog dus vanzelfsprekend van hele slechte kwaliteit.
Nou ja, te zien. Precies op het moment dat een achttal schoten op de rug van de Poetin-criticus worden afgevuurd waarvan er 4 het lichaam binnendringen, rijdt er net een grote sneeuwschuiver langs die precies op het goede moment afremt om exact tussen de camera en de politieke moord te rijden en zo het korte moment van de dodelijke schoten professioneel afdekt.
Het lijkt wel een schoolvoorbeeld van een ouderwetse KGB-actie! Mogen ik en de rest van de wereld zich afvragen wat die sneeuwschuiver daar en om die tijd op die brug deed? Want sneeuw lag er niet in Moskou.
En dan duurt het 11 minuten na deze schoten voor de eerste moskovitische politieagent ter plekke verschijnt in het centrum van de hoofdstad van het grootste land van de wereld.
Wedden dat de daders nooit gevonden worden?
In principe wordt er in Rusland nooit een politieke moord opgelost, met een zekerheid van tegen de 100% deze dus ook niet.
Plaats reactie