Zorg om de zorg: oud nieuws toch weer actueel!
Moderator: Moderators
-
DiMensie
Zorg om de zorg: oud nieuws toch weer actueel!
.
SP Zorg De naakte waarheid in de thuiszorg
Ja, ik heb dat filmpje van de SP destijds teruggevonden, wat had Agnes Kant van de SP toen toch al een vooruitziende blik, ik wil dat zij weer terug komt aan de top binnen de SP, aan de zijde van :
SP Zorg De naakte waarheid in de thuiszorg
Ja, ik heb dat filmpje van de SP destijds teruggevonden, wat had Agnes Kant van de SP toen toch al een vooruitziende blik, ik wil dat zij weer terug komt aan de top binnen de SP, aan de zijde van :
- vegan-revolution
- Superposter
Re: Zorg om de zorg: oud nieuws toch weer actueel!
Haar inzicht was (en is) in dit opzicht misschien wel goed, maar het is daarnaast ook noodzakelijk dat je iets gloedvol kunt presenteren. Dat laatste was geen sterke kant van haar.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
-
DiMensie
Ik vergeet nooit meer hoe ze het onderspit moest delven in een debat tegenover Wilders, hoe goed haar argumenten ook waren, met haar hysterisch gejank met overslaand stemmetje vanwege haar uitgesproken persoonlijke weerzin tegen Wilders groef ze haar eigen graf, als lijder [PUN] van de SP ging ze af.vegan-revolution schreef:Haar inzicht was (en is) in dit opzicht misschien wel goed, maar het is daarnaast ook noodzakelijk dat je iets gloedvol kunt presenteren. Dat laatste was geen sterke kant van haar.
- vegan-revolution
- Superposter
Het is mijns inziens beter en verstandiger om weerzin tegen bepaalde ideeën te ontwikkelen dan om weerzin tegen personen te ontwikkelen.
-
DiMensie
Eensch, en dat niet alleen, ook van ideeën waar je weerzin tegen voelt moet je als politicus tenminste er voor open staan dat een behoorlijk groot deel van de bevolking achter die ideeën staat en de persoon in kwestie feitelijk dat deel vertegenwoordigt wat hem gekozen heeft. Maar wie met Wilders in debat gaat moet van goede huize komen en van eigen kracht uitgaan, want anders veegt Wilders de vloer met je aan, dat is al vaak genoeg gebleken. Het gekke is dat de PVV de zorg als zodanig ook hoog op de agenda heeft staan en Wilders' rechterhand, de zwangere kroegtijger Fleur Agema, voor de zorg al flink wat gevechten geleverd en gewonnen heeft.vegan-revolution schreef:Het is mijns inziens beter en verstandiger om weerzin tegen bepaalde ideeën te ontwikkelen
dan om weerzin tegen personen te ontwikkelen.
Nee, als fractieleider stelde Agnes Kant niet veel voor en Marijnissen liep haar ook voor de voeten,
ze had gewoon bij haar stekkie de zorg moeten blijven.
- vegan-revolution
- Superposter
Zo gek is dat niet. Wilders is immers "gekke Henkie" niet. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat alle ideeën van Wilders of de PVV even briljant zijn, maar sommige ideeën van de PVV kunnen niettemin de moeite waard zijn. Bijvoorbeeld in sommige opzichten ten aanzien van de zorg.DiMensie schreef:Het gekke is dat de PVV de zorg als zodanig ook hoog op de agenda heeft staan en Wilders' rechterhand, de zwangere kroegtijger Fleur Agema, voor de zorg al flink wat gevechten geleverd en gewonnen heeft.
Verder kan het inderdaad geen kwaad om te bezien wat de achtergrond zou kunnen zijn van ideeën die bij een ander leven en die niet de jouwe zijn.
- Beagle1831
- Ervaren pen
Ik niet, ik mag een hekel hebben aan wie ik wil en het nog ventileren ook, maar ik ben dan ook geen beroeps ouwehoer zoals dat zooitje in den haag.vegan-revolution schreef:Het is mijns inziens beter en verstandiger om weerzin tegen bepaalde ideeën te ontwikkelen dan om weerzin tegen personen te ontwikkelen.
Jammer dat het nivo daar van bedenkelijk, de afgelopen 25 jaar is afgegleden naar nietszeggend.
"Mag ik dat vinden?....ja dat mag ik vinden"
M Smeets
M Smeets
Ik snap je reactie niet goed. Vegan-revolution heeft het over wat (IZO) verstandiger is. Jij lijkt het te hebben over wat mag. Maar het feit dat iets mag, betekent nog niet dat het verstandig is om het te doen. Zo is het over het algemeen toegelaten om je dom te gedragen.Beagle1831 schreef:Ik niet, ik mag een hekel hebben aan wie ik wil en het nog ventileren ook, maar ik ben dan ook geen beroeps ouwehoer zoals dat zooitje in den haag.vegan-revolution schreef:Het is mijns inziens beter en verstandiger om weerzin tegen bepaalde ideeën te ontwikkelen dan om weerzin tegen personen te ontwikkelen.
Jammer dat het nivo daar van bedenkelijk, de afgelopen 25 jaar is afgegleden naar nietszeggend.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
- Beagle1831
- Ervaren pen
Mijn gedrag als burger is toch wezenlijk anders dan het gedrag van een volksvertegenwoordiger.axxyanus schreef:Ik snap je reactie niet goed. Vegan-revolution heeft het over wat (IZO) verstandiger is. Jij lijkt het te hebben over wat mag. Maar het feit dat iets mag, betekent nog niet dat het verstandig is om het te doen. Zo is het over het algemeen toegelaten om je dom te gedragen.Beagle1831 schreef:Ik niet, ik mag een hekel hebben aan wie ik wil en het nog ventileren ook, maar ik ben dan ook geen beroeps ouwehoer zoals dat zooitje in den haag.vegan-revolution schreef:Het is mijns inziens beter en verstandiger om weerzin tegen bepaalde ideeën te ontwikkelen dan om weerzin tegen personen te ontwikkelen.
Van mij wordt verwacht dat ik om de zo veel jaar op een persoon stem.
Dat ik die persoon dan 'weeg' of hij/zij mijn stem wel waardig is onafhankelijk van diegene zijn ideeën mag jij dom gedrag vinden maar dat boeit mij eigenlijk niet.
Wat me wel boeit is dat blijkbaar iemand die meer dan riant betaalt wordt om zijn/haar standpunten met goede argumenten te verwoorden en onderbouwen daar dus niet toe in staat is vanwege een soort persoonlijke weerzin tegen de gesprekspartner.
Dan ben je dus totaal ongeschikt voor de politieke arena en helaas moet ik al jaren constateren dat dat geld voor het overgrote deel van hun.
Erika Terpstra, de knuffelkoe van de vvd die Janmaat in de gang omver liep omdat ze hem niet mocht.
Het verongelijkte beteuterde smoelwerk van de nieuwe godenzoon van de pvda Adje Melkert die zich in het beruchte tv debat door Pim helemaal onder liet schijten.
En nu dus ook al jaren het geworstel met Wilders.
Als je professie is om je persoonlijke voorkeur naast je neer te leggen en je te beroepen op argumenten dan moet ik helaas constateren dat het in den haag droevig gesteld is.
Ik kan er niks aan doen dat mevrouw Kant haar selffulfilling prophecy, die een blinde van 10 km afstand aan had kunnen zien komen ( ik hoorde van mijn beide nichtjes die eind jaren 80 in de thuiszorg/verpleging gingen werken al dezelfde verhalen, net als mijn oma die klaagde dat ze bijna iedere week een ander kreeg om haar open been te verzorgen ), niet zo heeft kunnen verwoorden dat ze serieus genomen werd.
Ik kan dan alleen maar constateren dat ze niet geschikt was voor het beroep dat ze gekozen had.
M Smeets
M Smeets
- vegan-revolution
- Superposter
Een mooi verhaal, Beagle1831, maar bevestig je hiermee nu dat je het ook verstandiger vindt om tegen ideeën te argumenteren in plaats van tegen personen?
- Beagle1831
- Ervaren pen
Als je een zinnig gesprek wilt voeren lijkt me dat de enige manier.vegan-revolution schreef:Een mooi verhaal, Beagle1831, maar bevestig je hiermee nu dat je het ook verstandiger vindt om tegen ideeën te argumenteren in plaats van tegen personen?
Maar het is wel eens moeilijk vind ik.
M Smeets
M Smeets
-
DiMensie
.
Minister Schippers en staatssecretaris Van Rijn gedragen zich als commerciële 'oplichters':
Minister Schippers en staatssecretaris Van Rijn gedragen zich als commerciële 'oplichters':
NOS schreef:
Reclamespotjes 'nieuwe zorg' te rooskleurig
Vandaag, 15:50 Politiek
De reclamespotjes van de overheid ‘Nederland verandert, de zorg verandert mee’ zijn "te weinig genuanceerd" en "te rooskleurig". Dat is de conclusie van de Reclame Code Commissie na een klacht van FNV Zorg & Welzijn.
Volgens de commissie had het ministerie van Volksgezondheid moeten waarschuwen dat de kans bestaat dat burgers door de bezuiniging juist minder zorg krijgen. De reclame werd afgelopen drie maanden uitgezonden.
"Minister Schippers en staatssecretaris Van Rijn moeten zich schamen", zegt Gijs van Dijk van FNV Zorg & Welzijn. "Keihard bezuinigen op de zorg en keihard volhouden dat iedereen de professionele zorg krijgt die hij nodig heeft. De Reclame Code Commissie heeft geoordeeld dat we van een overheidsinstelling feitelijke, objectieve, informatie mogen verwachten en geen ongenuanceerde reclame", aldus FNV'er Van Dijk.
Advies
Volgens de Reclame Code Commissie "schaden deze commercials het vertrouwen dat de burger moet kunnen hebben in de juistheid en de volledigheid van denkbeelden die de overheid verspreidt". Maar volgens de commissie waren de reclames niet misleidend.
Het ministerie krijgt wel het "vrijblijvende advies" om niet meer op deze manier reclame te maken. De reclamespotjes worden niet meer uitgezonden.
Bron