Het leven geschapen

Serieuze discussies over het menselijk denken en gedrag

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Wumboo

Het leven geschapen

Bericht door Wumboo »

Beste allemaal
'

Als het leven geschapen zou zijn, Dan is er ook over alles nagedacht.
Wat zouden jullie er in stopen als je het zelf indeelt, behalve dat waar je de eerste keer graaft in je leven dat er een berg goud ligt. =P~

Volgens mij moeten wij maar ook de maatschappij dingen af leren om in het uiterste geluk te leven.

Als ik het leven zou indelen zou ik een "karakterstoornis" bedenken, die bepaalde dingen zouden kunnen die anderen niet kunnen doen. Bijvoorbeeld criminaliteit en drugs gebruik.
Ik zou dat doen want als je het er uit kan halen bestaat er geen criminaliteit meer.
En dat er drug gebruik op zit, zo is er voor je zelf een psychologisch drempel maar ook voor je kinderen. Dus als je ze aardig opvoed dan is er ook niks aan de hand. Dit geeft mij een prettig gevoel.

Ben trouwens nieuw hier. Zal me binnenkort beter voor stellen. Let niet op mijn schrijfwerk dat het niet lekker weg leest, komt door mijn dyslexie.
Peter van Velzen
Site Admin

Re: Het leven geschapen

Bericht door Peter van Velzen »

Als het leven geschapen is, dan was er dus eerst géén leven en veroorzaakte iets vervolgens het leven. Als wij nu dat iets “god” noemen, dan komen we tot de onontkoombare conclusie dat “god” dood was. . .
Ik wens u alle goeds
Gralgrathor
Diehard

Bericht door Gralgrathor »

Ik zou geen leven scheppen, maar op zoek gaan naar mijn eigen oorsprong.
If I want to manufacture biological weapons with my copy of iTunes, I will, fascists. Ditch this bullshit. -- Maddox
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Peter van Velzen schreef:Als het leven geschapen is, dan was er dus eerst géén leven en veroorzaakte iets vervolgens het leven. Als wij nu dat iets “god” noemen, dan komen we tot de onontkoombare conclusie dat “god” dood was. . .
Even in de muggenzift modus. Dood is iets wat geleefd heeft. Levenloos is de juiste term, denk ik. :wink:
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Wumboo

Bericht door Wumboo »

Hier gaat het er niet om of god wel of niet bestaat ;)

Maar als je het zelf zou indelen.

Bijvoorbeeld als er geen tegen argumenten zijn om tweeling te krijgen. Bij zou die wens dan uit komen.
Dit kan ik bedenken om een tweeling te krijgen.

Geen geld zorgen dat 2 of meerdere aan kan.
Romantiek met name het bed in rollen door verliefdheid omdat dit hecht
Kinderen moeten aardig blijven
Hoeft niet maar opvoeding goed voor de genen dit vormt het kind (hobby werk ect)
Wens moet het ook zijn.
beide ouders moeten aardig blijven.

Ik zie hier mee geen tegen argumenten.
Laatst gewijzigd door Wumboo op 09 feb 2015 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
A. T. Jist
Ervaren pen

Bericht door A. T. Jist »

Blues-Bob schreef:
Peter van Velzen schreef:Als het leven geschapen is, dan was er dus eerst géén leven en veroorzaakte iets vervolgens het leven. Als wij nu dat iets “god” noemen, dan komen we tot de onontkoombare conclusie dat “god” dood was. . .
Even in de muggenzift modus. Dood is iets wat geleefd heeft. Levenloos is de juiste term, denk ik. :wink:
Ook niet. Levenloos is de vaststelling van gebrek aan leven in of op een materieele structuur. God levenloos noemen is de vaststelling dat er een "lichaam" is dat god vertegenwoordigt, maar niet leeft.

de juiste term is denk ik inexistent, dat staat voor niet in bestaan. Iets dat leeft, moet eerst bestaan. Iets dat bestaat, leeft niet per definitie. Niet in bestaan zijn dus niet leven.
In een wereld waar alles mogelijk ZOU kunnen zijn, is er nog geen reden om alles maar aannemelijk te vinden.
Gralgrathor
Diehard

Wumboo schreef:Bijvoorbeeld als er geen tegen argumenten zijn om tweeling te krijgen. Bij zou die wens dan uit komen.
Dit kan ik bedenken om een tweeling te krijgen. [...] Ik zie hier mee geen tegen argumenten.
Woah. Ik heb er toch wat moeite mee dit te parsen.

Ik snap dat je vraag is hoe wij leven zouden scheppen, met welke kenmerkende eigenschappen, als het einddoel geluk was. Klopt dat?

Hoe haakt dit scenario met de tweelingen daarop in?
If I want to manufacture biological weapons with my copy of iTunes, I will, fascists. Ditch this bullshit. -- Maddox
Wumboo

Bericht door Wumboo »

Gralgrathor schreef:
Wumboo schreef:Bijvoorbeeld als er geen tegen argumenten zijn om tweeling te krijgen. Bij zou die wens dan uit komen.
Dit kan ik bedenken om een tweeling te krijgen. [...] Ik zie hier mee geen tegen argumenten.
Woah. Ik heb er toch wat moeite mee dit te parsen.

Ik snap dat je vraag is hoe wij leven zouden scheppen, met welke kenmerkende eigenschappen, als het einddoel geluk was. Klopt dat?

Hoe haakt dit scenario met de tweelingen daarop in?
Jah jah het is nog een beetje vaag ;) Het einddoel is geluk maar ook tevredenheid. Maar ook als het kan dat je het ook dingen voorelkaar krijgt.

Dat er ook psychologie achter zit om het in goede banen te leiden.
Als er ellende bijvoorbeeld afgeleerd moet worden zo als oorlog. Dan wil je hem het minst heftig hebben en zo kort mogelijk hebben.
Is het mogelijk zou je hier wat voor schapen.

Dus het zo het leven schapen met alle momenten die in het leven voorkomen. Dat je dat regeert.
Gralgrathor
Diehard

Gralgrathor schreef:Woah. Ik heb er toch wat moeite mee dit te parsen. Ik snap dat je vraag is hoe wij leven zouden scheppen, met welke kenmerkende eigenschappen, als het einddoel geluk was. Klopt dat? Hoe haakt dit scenario met de tweelingen daarop in?
Wumboo schreef:Het einddoel is geluk maar ook tevredenheid.
Ah. Maar het middel is dus het soort essentialistische speciale creatie waarin creationisten geloven, en niet het soort waarin je een ééncellige plant en vier miljard jaar wacht?
Gralgrathor schreef:Dat je dat regeert.
Eh...
Wumboo

Bericht door Wumboo »

Die bestaan, creationisten. Ik ben ze nog niet tegen gekomen.

Ondertussen even door gelezen.

Daar valt dit deels wel onder, maar als ik het goed begrijp heeft dat nogal een zware religieus boodschap.
In aanbidden daar geloof ik persoonlijk niet in.
Als je van god moeten geloven, dan moet hij wel wat vaker van zich laten horen. Dus als hij er heeft hij wel respect daar voor. Want dat kan hij denk ik met een beetje inlevingsvermogen wel bedenken, dat sommige niet geloven.

En dat regeert. Beetje vaag. Ik denk juist niet dat er wordt geregeerd. Maar dat psychologie is bedacht en gevormd tijdens de schepping en dat daarom het leven "grenzen" heeft.

Dus dat ik regeert er bij heb gezet, dat snap ik zelf ook niet ;)
Gralgrathor
Diehard

Wumboo schreef:En dat regeert. Beetje vaag. Ik denk juist niet dat er wordt geregeerd. Maar dat psychologie is bedacht en gevormd tijdens de schepping en dat daarom het leven "grenzen" heeft. Dus dat ik regeert er bij heb gezet, dat snap ik zelf ook niet ;)
Okay. Wat bedoel je hier precies met 'regeert'? En wat bedoel je precies met 'tijdens de schepping'?
Wumboo

Bericht door Wumboo »

Ik zal er nog even een keer rustig voor zitten om het hier beter uitteleggen. Want volgens moet ik eerst meer uit leggen over mijn kijk op het leven zodat we meer op één lijn zitten.
Dus een beginnersfoutje van me. Mijn excuses. :oops:
Gralgrathor
Diehard

Is geen kwestie van fouten of iets waarvoor je je zou moeten verontschuldigen. Ik probeer gewoon een helder beeld te vormen van het soort discussie dat je hier graag zou willen zien, zodat ik daar op in kan spelen (door het volledig te negeren en er een discussie over creationisme van te maken - ieder zijn stokpaardje ;)).
Plaats reactie