Worden hier de Jehovah's getuigen mee bedoeld?

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Prodigy
Forum fan

Bericht door Prodigy »

Nee hoor, ik kwam hun forum jehovahsgetuigen.net tegen door Google, ik wilde eens kijken of hier een dergelijke topic openstond alleen is het forum niet open voor gasten. Dus ik dacht dat ik wel toegang kon krijgen door me te registreren maar helaas.....
HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe »

Gelukkig Prodigy, je bent slimmer dan ik in eerste instantie dacht. Op deze site (niet alleen op het forum) kun je nog heel wat avonden terecht voordat je alles gelezen hebt.
Groetjes en veel lees plezier.
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)
JG

Bericht door JG »

Ik ken dat forum ook. Maar elke discussie die daar maar enigzins uit de hand dreigt te lopen word gelijk verwijderd door de admins. Dus daar zou je nooit een topic over valse profeten kunnen openen.

Het is echt het tegenovergestelde van dit forum zeg maar qua openheid van denken. Vooral discussies over bloedtransfusies of gewetenskwesties van wat wel en niet kan lopen vaak uit de hand wat resulteert in dat de helft van de berichten word verwijderd en het topic op slot gaat of het hele topic in z'n geheel word verwijderd.

Het ironische is dat er in de koninkrijksdienst een artikel heeft gestaan dat zo'n forum heel erg ontmoedigd dus iedereen die daar zit luistert toch al niet te nauw. Maar zoals je merkt kom je alleen op het forum als je zelf een actieve JG ben of er een kent natuurlijk.

Over valse profeten gesproken op de boekstudie gaan JGs na het huidige boek het Openbaring boek weer bestuderen. Dat boek komt uit 1988 en legt de betekenis van het bijbel boek Openbaringen uit volgens de leerstellingen van het WTG. In de koninkrijksdienst van September komt nu een inlegvel met 70 veranderingen die JGs in het boek moeten maken vanwege "nieuw licht". Je kan het engelse inlegvel hier zien: http://www.reexamine.info/OKM/9-06KM_Re ... pdates.pdf
Prodigy
Forum fan

Bericht door Prodigy »

JG, je bent goed op de hoogte! Ik weet niet of je het Openbaring boek zelf ik je bezit hebt maar enig idee wat de wijzigingen in de context van het boek zelf inhouden?
JG

Bericht door JG »

Prodigy, Ik heb het boek zelf ja. Niet alle 70 wijzigingen zijn leerstellige veranderingen, soms word er alleen een voetnoot aangepast zodat die naar nieuwe lectuur wijst. Het is trouwens wel opvallend waarom ze niet besloten hebben om gewoon een nieuwere versie te drukken van het boek maar de JGs zelf de boeken laten aanpassen.

Op zich brengt het inlegvel niks nieuws de leerstellingen waren al eerder veranderd maar omdat alles nu op een rijtje staat is het ineens wel duidelijk dat er toch wel behoorlijk wat veranderd is sinds 1988.

In het begin van de religie zeiden ze dat het scheiden van de schapen en bokken pas zou beginnen als armageddon begon. Later hebben ze gezegd dat die scheiding al bezig is sinds 1914 maar dat hebben ze in 1995 weer veranderd naar het eerste standpunt dat het pas met armageddon begint. Dit is wel een leuk voorbeeld dat het licht niet steeds helderder word zoals ze zeggen maar dat ze soms gewoon teruggaan naar oude leerstellingen.

Verder zeiden ze vroeger dat het geslacht (generatie) wat 1914 had meegemaakt ook armageddon zou meemaken en dat hebben ze in 1995 veranderd zodat het niet meer op 1 generatie slaat. Die aanpassing moesten ze wel maken omdat er nog maar weinig mensen in leven waren die 1914 bewust hadden meegemaakt, dus dat is eigenlijk ook een valse profetie.

Op een ander forum word er ook op dat inlegvel ingegaan en worden ook sommige leerstellingen die veranderd zijn besproken: http://www.jehovahs-witness.com/10/117685/1.ashx
J-G

Bericht door J-G »

Hallo Prodigy,

Viavia kwam ik op dit forum terecht.
En zag hier over de veranderingen in het openbaringboek. Ook ik heb dat boek.
Er is by the way ook een cd-rom met het boek wat het even gemakkelijker maakt.
Ik zag via de site van paradise-café dat daar een download staat van de desbetreffende koninkrijksdienst met de veranderingen.
Leest vast vlotter dan het engels.
Alleen snap ik niet waarom ze bepaalde bijbelteksten willen schrappen??

http://www.paradise-cafe.nl/pafiledb/up ... e4db4f.pdf

Groetjes van een andere j-g'er
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

J-G schreef: En zag hier over de veranderingen in het openbaringboek. Ook ik heb dat boek.
Er is by the way ook een cd-rom met het boek wat het even gemakkelijker maakt.
Ik zag via de site van paradise-café dat daar een download staat van de desbetreffende koninkrijksdienst met de veranderingen.
Leest vast vlotter dan het engels.
Ook ik heb het desbetreffende boek. Zeer smakelijke vertellingen over Babylon. Satan die zijn zaad tot ontwikkeling bracht. De opstandige engelingen die hun bastaardkinderen moesten opgeven. Etc.

Een onbegrijpelijke en enorme verteltrant die elke vorm van gezond denken achterwege laat.

Voor degenen die het niet kunnen bevatten wordt nog eens op bladzijde 15 een korte samenvatting neergezet.

Om het boek Openbaring te begrijpen, moeten wij
. Door Jehova's geest geholpen worden
.onderscheiden wanneer de dag des Heren begonnen is
.de getrouwe en beleidvolle slaaf in deze tijd erkennen

Handig als "naslagwerk".
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
JG

Bericht door JG »

De meeste teksten die ze weghalen hebben er mee te maken dat ze sinds 1995 niet meer geloven dat het scheiden van de schapen en bokken nu al bezig is maar dat dit zal beginnen met armageddon.

Op deze site http://www.jehovahs-witness.com/10/118235/1.ashx worden alle wijzigingen wat uitgebreider besproken weliswaar in het engels.
Plaats reactie