De missing link

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..
Willempie
Bevlogen

Re: De missing link

Bericht door Willempie »

Erik schreef: Daar mag jij anders over denken, dat vind ik prima.
Maar kom niet aan met creatie ondersteund door nul wetenschappelijk bewijs binnen de wetenschap, daar heb je niets te zoeken.
Daar heb je je geloof voor.
Volgens mij beseffen jij en andere gelovigen nog steeds niet dat een weerlegging van iets nog niet inhoud dat iets anders dan waar is.
De enige reden waarom "jullie" ageren tegen SPECIFIEK de evolutietheorie is vanwege het feit dat JULLIE problemen hebben de feiten in te passen in jullie religie.
Dat is een probleem binnen je geloof en niet een probleem binnen de wetenschap.
Het is niet kies om op basis van JULLIE probleem, m.b.v. leugens dergelijke feitelijke wetenschap in een kwaad daglicht te zetten omdat JULLIE wetenschappelijke middelen NIET toereikend zijn!
Ik kan het net zo goed omdraaien. De enige reden waarom "jullie" ageren tegen SPECIFIEK de schepping is vanwege het feit dat JULLIE problemen hebben de feiten in te passen in jullie theorie (om het maar geen geloof te noemen).

Maar wat mij altijd opvalt in dit soort discussies is dat er maar weinig inhoudelijk wordt gediscussieerd. Je zou bijvoorbeeld kunnen reageren op het artikel over de Tiktaalik als "tussenvorm" waarvan ik de link heb gegeven.
Hallo meneer God, met Anna.
Beagle1831
Ervaren pen

Bericht door Beagle1831 »

Iam schreef:
VB:

Evolutie...............wetenschap...........creatie

interpretatie <<<<<<< Feit>>>>>>>interpretatie

Geleidelijk <<<<<<<<Complex>>>>>>design

Enz,..enz
Ja .. helemaal van het paadje ... :shock:

Wat doe je hier eigenlijk Iam ?
Je bent hier niet om een redelijke discussie te voeren, dat lijkt me wel duidelijk.
"Mag ik dat vinden?....ja dat mag ik vinden"
M Smeets
Beagle1831
Ervaren pen

Willempie schreef: Je zou bijvoorbeeld kunnen reageren op het artikel over de Tiktaalik als "tussenvorm" waarvan ik de link heb gegeven.
Heb ik al gedaan, met een reactie die past bij je crea onzin.
M Smeets
A. T. Jist
Ervaren pen

Bericht door A. T. Jist »

Willempie schreef:
Erik schreef: Daar mag jij anders over denken, dat vind ik prima.
Maar kom niet aan met creatie ondersteund door nul wetenschappelijk bewijs binnen de wetenschap, daar heb je niets te zoeken.
Daar heb je je geloof voor.
Volgens mij beseffen jij en andere gelovigen nog steeds niet dat een weerlegging van iets nog niet inhoud dat iets anders dan waar is.
De enige reden waarom "jullie" ageren tegen SPECIFIEK de evolutietheorie is vanwege het feit dat JULLIE problemen hebben de feiten in te passen in jullie religie.
Dat is een probleem binnen je geloof en niet een probleem binnen de wetenschap.
Het is niet kies om op basis van JULLIE probleem, m.b.v. leugens dergelijke feitelijke wetenschap in een kwaad daglicht te zetten omdat JULLIE wetenschappelijke middelen NIET toereikend zijn!
Ik kan het net zo goed omdraaien. De enige reden waarom "jullie" ageren tegen SPECIFIEK de schepping is vanwege het feit dat JULLIE problemen hebben de feiten in te passen in jullie theorie (om het maar geen geloof te noemen).

Maar wat mij altijd opvalt in dit soort discussies is dat er maar weinig inhoudelijk wordt gediscussieerd. Je zou bijvoorbeeld kunnen reageren op het artikel over de Tiktaalik als "tussenvorm" waarvan ik de link heb gegeven.[/quote]Het is vooral de ongefundeerde aannames die reli's aanhangen die het verschil maken
In een wereld waar alles mogelijk ZOU kunnen zijn, is er nog geen reden om alles maar aannemelijk te vinden.
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

Beagle1831 schreef: Je bent hier niet om een redelijke discussie te voeren, dat lijkt me wel duidelijk.
Doe jij dat dan? Jij reageert voortdurend met "ad hominem". Of is dat jouw idee van een redelijke discussie?
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

Beagle1831 schreef: Heb ik al gedaan, met een reactie die past bij je crea onzin.
Met een "ad hominem" reactie. Niet inhoudelijk dus.
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

A. T. Jist schreef:Het is vooral de ongefundeerde aannames die reli's aanhangen die het verschil maken
En hoe noemen wij zo'n drogargument ook al weer?
Beagle1831
Ervaren pen

Willempie schreef:
Beagle1831 schreef: Je bent hier niet om een redelijke discussie te voeren, dat lijkt me wel duidelijk.
Doe jij dat dan? Jij reageert voortdurend met "ad hominem". Of is dat jouw idee van een redelijke discussie?
Ja ik wel, maar irrationele, ongefundeerde, idioterie mag met de nodige dedain behandeld worden.
M Smeets
A. T. Jist
Ervaren pen

Willempie schreef:
A. T. Jist schreef:Het is vooral de ongefundeerde aannames die reli's aanhangen die het verschil maken
Waar doel op? religie? die zit er vol mee bedoel je?
In een wereld waar alles mogelijk ZOU kunnen zijn, is er nog geen reden om alles maar aannemelijk te vinden.
Iam
Forum fan

Bericht door Iam »

Beagle1831 schreef:
Willempie schreef:
Ja ik wel, maar irrationele, ongefundeerde, idioterie mag met de nodige dedain behandeld worden.
Tsja.. Ik kan mij discussie in jou wereld maar beter vermijden

Beagle1: Ja ik wel, maar irrationele, ongefundeerde, idioterie mag met de nodige dedain behandeld worden

Beagle2: Ik vind dat van jou>>>irrationele, ongefundeerde, idioterie mag met de nodige dedain behandeld worden
Laatst gewijzigd door Iam op 17 jan 2015 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
As physicist Paul Davies has said “There is no known law of physics able to create information from nothing.”4 That, is science fact.
HankS
Diehard

Bericht door HankS »

Willempie schreef:
Je moet drogredeneringen benoemen in een discussie anders is het een drogargument op zichzelf.
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

:evil:
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen »

Willempie schreef:
Gralgrathor schreef:Zo hangt de ontwikkeling van de veer in theropoden van zoveel factoren af dat de kans nul is dat dit een tweede keer zal gebeuren.
Als die kans nul is, is de kans voor de eerste keer ook nul. :)
Niet noodzakelijkewijs, het bestaan van verbeterde versies van de eerste keer, zal de kans voor een succesvolle tweede keer doen afnemen. ze was niet nul en wordt inderdaad ook niet nul, ze was klein en wordt nog kleiner. Dat wél. In de kans berekening is er meestal geen plaats voor 0 en 1, uitsluitend voor alles daar tussenin.

Maar ik heb begrepen dat het niet ginf over de kans op x, maar over de kans op x en dan nogmaals x.

De kans op datgene dat gebeurd is is overigens altijd 1. (het is immer met 100% zekerheid gebeurd)
De kans dat hetzelfde weer gebeurd is altijdkleiner dan 1.

Met twee dobbelstenen is de kans op een bepaald resultaat 1/36 voor twee gelijken (daar zijn er 6 van) en 1/18 voor elk ongelijk resultaat. (daar zijn er 15 van). Voor het totaal aantal ogen is de kans 1/36 voor 2 en 12, 1/18 voor 3 en 11. 1/12 voor 4 en 10, 1/9 voor 5 en 9, 5/36 voor 6 en 8, en 1/6 voor 7.

Bij 10 keer gooien is de kans op 20 of 120 (1/36) tot de macht 10 en dat is slechts 1 op 3.656.160.000.000.000 de kans op 70 schat ik op minsten 1 op 50 de gemiddelde kans voor elk resultaat is immers 1 op 101, en wat op de uiteinden minder voorkomt moet in het midden navenant vaker voorkomen.

De kans op dezelfde reeks totalen per gooi is kleiner dan 60.466.176

de kans op dezelfde reeks worpen is kleiner dan 3.570.470.000
Laatst gewijzigd door Peter van Velzen op 17 jan 2015 14:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik wens u alle goeds
Beagle1831
Ervaren pen

Iam schreef: Tsja.. Ik kan mij discussie in jou wereld maar beter vermijden

Beagle1: Ja ik wel, maar irrationele, ongefundeerde, idioterie mag met de nodige dedain behandeld worden

Beagle2: Ik vind dat van jou>>>irrationele, ongefundeerde, idioterie mag met de nodige dedain behandeld worden
Ik denk dat ik het vervolg maar beter bij de form leiding kan neer leggen, deze stupiditeit gaat me te ver.
M Smeets
A. T. Jist
Ervaren pen

Beagle1831 schreef:
Iam schreef: Tsja.. Ik kan mij discussie in jou wereld maar beter vermijden

Ik denk dat ik het vervolg maar beter bij de form leiding kan neer leggen, deze stupiditeit gaat me te ver.
Ik denk dat Iam zojuist aangaf dat hij het geloof de rug toekeert
Plaats reactie