JefreyB schreef;
Ik weet hoe evolutie werkt, en ook hoe dat gegaan is met het oog. De evolutie werkt als the survival of the fittest.
Maar als je langzaam uitzoomt op het hele proces, en kijkt wat er nou daadwerkelijk is gebeurd van begin tot eind, door de generaties heen, met name het oog; dan valt op dat er transformatie is plaatsgevonden van vliesje tot aan een perfect werkende lens die alles kan waarnemen.
Neen, er bestaat geen prefect werkend oog dat “alles” kan waarnemen. Heb jij warmte zicht? Zie jij dark matter? Er heeft idd een mutatie met resultaat, een werkende transformatie opgetreden, maar er is geen “perfect werkend oog dat alles kan waarnemen” uit voortgekomen.
JeffreyB schreef;
En dan kom ik op jouw quote: "Nergens was er een oog ontwerper die duizenden jaren op voorhand heeft gesteld dat een oog er zus en zo moet uitzien en dit en dat moet kunnen"
Ik geloof dus wel dat evolutie in gang is gezet door iets of 'iemand' die wij niet kennen. Iets dat een rijtje dominosteentjes achter elkaar heeft gezet en het eerste tikje heeft gegeven.
Dat er krachten zijn die de boel in gang gezet hebben ga ik niet ontkennen, ik wijs er enkel op dat hetgeen er nu bereikt is, nooit “gepland” is geweest. Dat plannen zou je trouwens een ongelooflijk netelige situaties brengen omdat een random mutatie misschien veel functionelere kan uitdraaien dan dat jij "met een doel voor ogen" had voorzien.
JeffreyB schreef;
Er moet over nagedacht zijn.
Nadenken is en menselijke eigenschap, je insinueert nu dat er mensen moeten geweest zijn die over de schepping hebben nagedacht? Dat fenomeen vind enkel in onze tijd plaats, waar er daadwerkelijk mensen zijn die over de schepping hebben nagedacht en tot conclusie gekomen zijn dat het eigenlijk een evolutie geweest is.
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.