Je tikt me eerst op de vingers en gaat dan vervolgens zelf antwoorden geven? (Zie overigens ook mijn antwoord aan "dat-beloof-ik" hieronder)writer schreef:Dit lijkt op een herhaling van zetten die we overal tegenkomen en heeft weinig met de gevonden kleitabletjes te maken.dikkemick schreef: .............
@ Karssenberg
...........
1. Is de aarde 4,5 miljard jaar oud?
2. Zijn we geevolueerde primaten met de chimpansee als ons "neefje"
3. Hebben Adam en Eva letterlijk bestaan?
Zijn antwoorden kun je ook overal vinden en anders zelf bedenken:
Bv:
1 - Wij geloven dat de aarde geschapen is volgens het scheppingsverhaal; mensen voor mij hebben uitgerekend dat dat zo'n 6000 jaar geleden is gebeurd.
Het kan ook langer zijn geleden, God is aan geen tijd gebonden, maar waar het ons om gaat is dat de aarde door God geschapen is, dat geloven wij.
Een eventuele andere leeftijd van de aarde doet daar niets aan af.
2 - Niemand kan daar met zekerheid ja of nee op antwoorden.
Er schijnen wel veel overeenkomsten tussen de chimpansee en de mens te zijn maar dat weerhoudt ons er niet van te geloven dat Adam en Eva rechtstreeks door God zijn geschapen zoals je in Genesis kunt lezen, God blies Adam de adem in en zag dat het goed was.
3 - Adam en Eva waren de eerste mensen, zonder zonde. De satan wilde helaas Gods schepping vernietigen maar dat is hem niet gelukt. Wij, als nakomelingen van Adam en Eva, ervaren dagelijks om ons heen wel al het kwaad dat toen in de mensen is gekomen maar wij geloven dat de satan overwonnen zal worden, D-day en V-day.
Nu zien wij God als in een spiegel maar dan zullen wij Hem zien van aangezicht tot aangezicht.
Zo staat het in de bijbel en de bijbel is Gods woord waar wij in geloven.
Het was trouwens een herhaling van zetten om aan te tonen dat opgravingen totaal oninteressant zijn voor Karssenberg. Hij gelooft of wijst af, al naar gelang zijn godsgeloof in het geding komt. Hij kijkt NIET naar de voors-en tegen of betrouwbaarheid van onderzoeken. Het gaat hem slechts om ZIJN (gods)gevoel. Als DAT in het geding, boeien de opgravingen hem niet (of wel).
Vandaar de herhaling van mijn vragen om K wederom een beetje uit de (inderdaad) bekende tent te lokken.
Ik hoop dat nu wel duidelijk is, dat discussies over wetenschaps-of historisch archeologische onderwerpen met K geen zin hebben.