OM: Voor Wilders ligt strafvervolging wel in de rede!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

DiMensie

Re: OM: Voor Wilders ligt strafvervolging wel in de rede!

Bericht door DiMensie »

@ Dat beloof ik op 11 okt 2014 09:06:

Wilders is in deze zaak nog niet eens verhoord, laat staan dat het OM hem heeft gedagvaard.
He OM heeft domweg nog geen enkele beslissing genomen.
Het OM zegt wel dat, gezien de aard van de zaak, vervolging in de rede ligt.

Bron
Het bovenstaande is inmiddels in de tijd achterhaald door de feiten:
Telegraaf schreef:
do 18 dec 2014, 09:41
OM vervolgt Geert Wilders

Het Openbaar Ministerie gaat Geert Wilders vervolgen wegens discriminatie. Dat meldde het OM in Den Haag via Twitter. Hij wordt vervolgd voor het beledigen van een groep mensen en aanzetten tot discriminatie en haat.

''Dit, zo laat het OM weten, vanwege zijn 'minder Marokkanen'-uitlatingen op 12 en 19 maart 2014 in Den Haag, waarover ruim 6400 aangiften zijn binnengekomen. ''

Volgens het OM mogen politici ver gaan in hun uitspraken. ''Dat brengt de vrijheid van meningsuiting met zich mee, maar die vrijheid wordt begrensd door het verbod op discriminatie.''

Bron

@ Dat beloof ik op 11 okt 2014 09:06:

Je stelt ook dat 'de bewijzen' er zijn.
Ik denk van niet en ik zal ik uitleggen waarom ik dat denk.
Iedereen kent het filmpje wel van 'minder, minder'.
Als je het puur zakelijk dus ontdaan van alle opgeklopte emotie, bekijkt stelt hij de vraag
'Willen jullie in deze stad meer of minder Marokkanen? “
en in antwoord op wat het publiek zegt reageert hij met “dan gaan we dat regelen”.

Bron
Er zijn meer bewijzen, daar is ook nog een ander filmpje:

Wilders zei daar letterlijk:
  • 'Het belangrijkste is toch voor de mensen hier op de markt,
    de Hagenaars, Hagenezen en Scheveningers zoals Leon (de Jong, fractievoorzitter PVV Den Haag, red.)
    dat altijd netjes, en terecht, noemt; voor die mensen doen we het nu.
    Die stemmen nu op een veiliger, socialer en in ieder geval een stad met minder lasten
    en als het even kan ook wat minder Marokkanen.'
En als bewijs zal ook dienen:

door Wilders 8 december 2014
tijdens VERHOOR RIJKSRECHERCHE TEN BEHOEVE VAN DE VERVOLGINGSBESLISSING VAN HET OPENBAAR MINISTERIE:

Op campagne in Den Haag heb ik om hiervoor genoemde redenen gepleit voor minder Marokkanen
en bij een verkiezingsbijeenkomst in Den Haag heb ik de aanwezige mensen een aantal vragen voorgelegd,
waarvan er één was 'wilt u meer of minder Marokkanen?'.
Ik wil inderdaad minder Marokkanen in Nederland

Bron

De getrokken conclusies in de volgende video ten aanzien van Wilders,
waaronder "Geert Wilders gebruikt een ontzettend smerige truc"
onderschrijf ik, met name wat na 5.30 naar voren wordt gebracht:

Het woord Marokkanenproblematiek, welk dankzij Wilders inmiddels beter ingeburgerd is dan menig Marokkaan, is een schoolvoorbeeld van hoe Wilders met zijn retoriek heeft veroorzaakt dat racisme steeds meer als gewoon en verdedigbaar wordt ervaren. Er is echter geen Marokkanenproblematiek maar er is een racismeproblematiek, want het zijn niet de Marokkanen die voor problematiek zorgen: degene die het woord Marokkanenproblematiek doelbewust bezigt maakt zich daarmee schuldig aan racisme!

Zoals Wilders zulks stelselmatig doet om een specifieke bevolkingsgroep, de Marokkanen,
naar etniciteit te stigmatiseeren kan ik niet anders benoemen dan:
  • het beledigen van een groep mensen en aanzetten tot discriminatie en haat
en tot mijn grote voldoening met mij het Openbaar Ministerie.

Ik ben benieuwd welke advocaat dits keer publiciteitsgeil genoeg is om het risico te lopen de vingertjes te branden
.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

.
In Wilders laatste nieuwsbrief weer een staaltje populisme en demagogie:
Wilders schreef:
De politieke elite probeert me door middel van een nieuw proces wederom de mond te snoeren.
Maar dat zal ze niet lukken. Ik zal me in

• mijn strijd
voor onze vrijheid en tegen de islamisering van Nederland nooit de mond laten snoeren.

Bron
Natuurlijk is het een politiek proces, daar twijfel ik niet aan, maar het is niet de politieke elite die hem de mond probeert te snoeren en dat Wilders dat proces in verband probeert te brengen met
  • 'mijn strijd'(!) [Wilders eigen woorden!]
voor onze(?) vrijheid(?) en tegen de Islamisering is helemaal een Gotspe.

De door Wilders zo benoemde 'Marokkanenproblematiek' en het telkens bij herhaling roepen en anderen doen scanderen dat hij minder Marokkanen wil in Nederland heeft niets te maken met de Islamisering van Nederland
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ik ben best benieuwd wat zijn drijfveren nu ECHT zijn. Ook Wilders kent de geschiedenis en zoekt desondanks toch steeds weer bewust de confrontatie op. Wat zijn nu werkelijk zijn drijfveren?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Beagle1831
Ervaren pen

Bericht door Beagle1831 »

dikkemick schreef:Ik ben best benieuwd wat zijn drijfveren nu ECHT zijn. Ook Wilders kent de geschiedenis en zoekt desondanks toch steeds weer bewust de confrontatie op. Wat zijn nu werkelijk zijn drijfveren?
Geld .. macht ? .. maar dan niet zozeer minder, maar meer, Meer,MEER !! .. ( denk ik )
"Mag ik dat vinden?....ja dat mag ik vinden"
M Smeets
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

"Mijn strijd", een omineuze titel. Zou hij dat echt bewust hebben gebruikt?
Ik vraag me overigens af, waarom de term "racisme" gebruikt wordt. Het lijkt zijn betekenis verloren te hebben en nu voor "discriminatie" in het algemeen staat. Net als "islamofobie" zijn oorspronkelijke betekenis heeft verloren en nu staat voor "islamkritiek".
Wat zou de bedoeling daarvan zijn?
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Ik ben best benieuwd wat zijn drijfveren nu ECHT zijn. Ook Wilders kent de geschiedenis en zoekt desondanks toch steeds weer bewust de confrontatie op. Wat zijn nu werkelijk zijn drijfveren?
Wat elke populist wil: aandacht en een gemakkelijke baan. Manipulatieve mensen met een iets bovengemiddeld IQ hebben dit vaak, ze willen de massa overstijgen maar zijn daar net niet intelligent genoeg voor. Waar ze wel intelligent genoeg voor zijn is de massa te bespelen. En die kerels voelen heel goed aan wat er bij de linkse kant van gauss curve leeft en gebruiken dit dan om via leuk wat mensen naar de bek te lullen aan een vaste baan te komen. Of dit Marokkanen, Joden, Amerikanen, Russen, communisten of kapitalisten zijn maakt echt niet uit hoor. Die kerels verkondigen enkel dat wat de massa wil horen, wat dit inhoudt zal hen worst wezen zolang het maar werkt.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

DiMensie schreef:.
In Wilders laatste nieuwsbrief weer een staaltje populisme en demagogie:
Wilders schreef:
De politieke elite probeert me door middel van een nieuw proces wederom de mond te snoeren.
Maar dat zal ze niet lukken. Ik zal me in

• mijn strijd
voor onze vrijheid en tegen de islamisering van Nederland nooit de mond laten snoeren.

Bron
Natuurlijk is het een politiek proces, daar twijfel ik niet aan, maar het is niet de politieke elite die hem de mond probeert te snoeren en dat Wilders dat proces in verband probeert te brengen met
  • 'mijn strijd'(!) [Wilders eigen woorden!]
voor onze(?) vrijheid(?) en tegen de Islamisering is helemaal een Gotspe.

De door Wilders zo benoemde 'Marokkanenproblematiek' en het telkens bij herhaling roepen en anderen doen scanderen dat hij minder Marokkanen wil in Nederland heeft niets te maken met de Islamisering van Nederland
.
Ga je me nu wijsmaken dan Geert Wilders geen Duits spreekt?
Ik wens u alle goeds
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

pallieter schreef:Wat elke populist wil: aandacht en een gemakkelijke baan. Manipulatieve mensen met een iets bovengemiddeld IQ hebben dit vaak, ze willen de massa overstijgen maar zijn daar net niet intelligent genoeg voor. Waar ze wel intelligent genoeg voor zijn is de massa te bespelen. En die kerels voelen heel goed aan wat er bij de linkse kant van gauss curve leeft en gebruiken dit dan om via leuk wat mensen naar de bek te lullen aan een vaste baan te komen. Of dit Marokkanen, Joden, Amerikanen, Russen, communisten of kapitalisten zijn maakt echt niet uit hoor. Die kerels verkondigen enkel dat wat de massa wil horen, wat dit inhoudt zal hen worst wezen zolang het maar werkt.
Ik vind het bijzonder knap dat sommige mensen precies weten wat Wilders drijft zonder de beste man te kennen. Waarop is deze visie gebaseerd?

Aandacht en een makkelijke baan? Doel je op de permanente bewaking die hij vanwege zijn mening nodig heeft? Je bent nooit alleen, dat is waar.

Als het puur om aandacht en een makkelijke baan zou gaan, had hij wel wat veiligere thema's kunnen bedenken die hem geen bedreigingen of vervolging opleveren. Of hij had postbode kunnen worden.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

“Er is echter geen Marokkanenproblematiek maar er is een racismeproblematiek, want het zijn niet de Marokkanen die voor problematiek zorgen “.
.
Was getekend, Dimensie.

Nu snap ik je.
Als je niet ziet wat het probleem is, zie je de uitspraken inderdaad als racisme in plaats van een poging tot een begin van oplossing.

Leuk Filmpje!
Ik lees dat je in het filmpje verwijst naar 5:30 en dat je dat onderschrijft.
Sja, daar legt Peter R Wilders de woorden "alle marokkanen het land uit" in de mond, maar dat heeft Wilders nooit gezegd.
Ik vind het stukje vanaf 2:53 eigenlijk net zo interessant.
Ebru Umar: “Deze man stelt gewoon een vraag, er is hier aan tafel niemand die naast een Marokkaan wil wonen”.
Daar heeft ze een punt en dat kom niet omdat er geen Marokkanenproblematiek bestaat, Dimensie.

Je draait door en legt zout op elk woord van Wilders.
Strijd is een woord dat elke politicus zo nu en dan gebruikt, Wilders vormt daar geen uitzondering op. Als hij het niet zou doen zou dat pas vreemd zijn.
Wilders zou moeten worden behandeld als elke andere politicus.
En dat houdt in dat er geen verschil wordt gemaakt tussen Samson ("Deze jongens hebben door een samenloop van omstandigheden een etnisch monopolie op dit soort overlast gekregen"), Spekman ( "De Marokkanen die niet willen deugen moet je vernederen, voor de ogen van hun eigen mensen") en Wilders ("Wilt U meer of minder Pvda").
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

En wat gaat er dan 'geregeld worden'. Door wie? Want dát was altijd de angel voor mij.
** Gedenk frekwent ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... **
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

En wat gaat er dan 'geregeld worden'. Door wie? Want dát was altijd de angel voor mij.
Vreemde vraag.
Het betrof een bijeenkomst van een politieke partij na een verkiezingsoverwinning.
Het antwoord is dus logisch.
Stelt U deze vraag bij elke partijbijeenkomst na een verkiezingsoverwinning ?

Dat bedoel ik nu met Wilders behandelen zoals elke politicus.
Niemand heeft ooit de vraag gesteld wat er met de bejaarden ging gebeuren bij het sluiten van bejaardentehuizen.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Niemand heeft ooit de vraag gesteld wat er met de bejaarden ging gebeuren bij het sluiten van bejaardentehuizen.
Ik wel hoor. Ik vraag heel veel, alleen krijg ik meestal geen antwoord.

En Wilders is nou eenmaal niet als elke andere politicus.
** Gedenk frekwent ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... **
Quintein
Geregelde verschijning

Bericht door Quintein »

Wordt het zo langzamerhand geen tijd die hele strafvervolging eens af te schaffen?
Cellen, zo stond net nog in de krant en dan is het waar, kweken boeven en boeven kweken cellen (?).
Wat hebben we aan al die ongein? Afschaffen die handel. Iedereen kan gaan zitten mokken tot hij scheel ziet. Het ergste wat je kan overkomen is dat je word doodgeschoten en daar merk je niet veel van, ben je meteen van al deze ellende af.
Alle zielen vertrappen tot er geen ziel meer overblijft alleen eelt.
Rechters naar huis, ga je eigen stoep maar vegen.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Ik vind het bijzonder knap dat sommige mensen precies weten wat Wilders drijft zonder de beste man te kennen. Waarop is deze visie gebaseerd?
Beste Gerard, moet ik de beste man persoonlijk kennen om te weten dat hij een populist? En, beste Gerard, ben ik dan fout over waarom populisten zich zo gedragen?

Of, beste Gerard, is Wilders dan helemaal geen populist maar enkel een man die weet wat het volk wil?
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Peter van Velzen schreef:Ga je me nu wijsmaken dan Geert Wilders geen Duits spreekt?
Dass habe ich nicht gewusst! :wink:
Plaats reactie