Het bovenstaande is inmiddels in de tijd achterhaald door de feiten:
Wilders is in deze zaak nog niet eens verhoord, laat staan dat het OM hem heeft gedagvaard.
He OM heeft domweg nog geen enkele beslissing genomen.
Het OM zegt wel dat, gezien de aard van de zaak, vervolging in de rede ligt.
Bron
Telegraaf schreef:
do 18 dec 2014, 09:41
OM vervolgt Geert Wilders
Het Openbaar Ministerie gaat Geert Wilders vervolgen wegens discriminatie. Dat meldde het OM in Den Haag via Twitter. Hij wordt vervolgd voor het beledigen van een groep mensen en aanzetten tot discriminatie en haat.
''Dit, zo laat het OM weten, vanwege zijn 'minder Marokkanen'-uitlatingen op 12 en 19 maart 2014 in Den Haag, waarover ruim 6400 aangiften zijn binnengekomen. ''
Volgens het OM mogen politici ver gaan in hun uitspraken. ''Dat brengt de vrijheid van meningsuiting met zich mee, maar die vrijheid wordt begrensd door het verbod op discriminatie.''
Bron
@ Dat beloof ik op 11 okt 2014 09:06:
Er zijn meer bewijzen, daar is ook nog een ander filmpje:
Je stelt ook dat 'de bewijzen' er zijn.
Ik denk van niet en ik zal ik uitleggen waarom ik dat denk.
Iedereen kent het filmpje wel van 'minder, minder'.
Als je het puur zakelijk dus ontdaan van alle opgeklopte emotie, bekijkt stelt hij de vraag
'Willen jullie in deze stad meer of minder Marokkanen? “
en in antwoord op wat het publiek zegt reageert hij met “dan gaan we dat regelen”.
Bron
En als bewijs zal ook dienen:
Wilders zei daar letterlijk:
- 'Het belangrijkste is toch voor de mensen hier op de markt,
de Hagenaars, Hagenezen en Scheveningers zoals Leon (de Jong, fractievoorzitter PVV Den Haag, red.)
dat altijd netjes, en terecht, noemt; voor die mensen doen we het nu.
Die stemmen nu op een veiliger, socialer en in ieder geval een stad met minder lasten
en als het even kan ook wat minder Marokkanen.'
door Wilders 8 december 2014
tijdens VERHOOR RIJKSRECHERCHE TEN BEHOEVE VAN DE VERVOLGINGSBESLISSING VAN HET OPENBAAR MINISTERIE:
Op campagne in Den Haag heb ik om hiervoor genoemde redenen gepleit voor minder Marokkanen
en bij een verkiezingsbijeenkomst in Den Haag heb ik de aanwezige mensen een aantal vragen voorgelegd,
waarvan er één was 'wilt u meer of minder Marokkanen?'.
Ik wil inderdaad minder Marokkanen in Nederland
Bron
De getrokken conclusies in de volgende video ten aanzien van Wilders,
waaronder "Geert Wilders gebruikt een ontzettend smerige truc"
onderschrijf ik, met name wat na 5.30 naar voren wordt gebracht:
Het woord Marokkanenproblematiek, welk dankzij Wilders inmiddels beter ingeburgerd is dan menig Marokkaan, is een schoolvoorbeeld van hoe Wilders met zijn retoriek heeft veroorzaakt dat racisme steeds meer als gewoon en verdedigbaar wordt ervaren. Er is echter geen Marokkanenproblematiek maar er is een racismeproblematiek, want het zijn niet de Marokkanen die voor problematiek zorgen: degene die het woord Marokkanenproblematiek doelbewust bezigt maakt zich daarmee schuldig aan racisme!
Zoals Wilders zulks stelselmatig doet om een specifieke bevolkingsgroep, de Marokkanen,
naar etniciteit te stigmatiseeren kan ik niet anders benoemen dan:
- het beledigen van een groep mensen en aanzetten tot discriminatie en haat
Ik ben benieuwd welke advocaat dits keer publiciteitsgeil genoeg is om het risico te lopen de vingertjes te branden
.