Je daagt me uit dat eens te doen? En betwijfelt of ik daar interesse in heb? Jij hebt er duidelijk geen idee van dat ik theologie heb gestudeerd, tientallen jaren lang een vroom evangelisch gelovige ben geweest en een boekenkast vol had met theologische en aanverwante lectuur, en dat ik diverse boeken heb geschreven met betrekking tot het christelijk geloof. En dat ik regelmatig deze uitdagingen heb aangenomen. Bijvoorbeeld hier, of hier en hier.Willempie schreef:Indien je daar werkelijk in geïnteresseerd zou zijn, hetgeen ik meen te mogen betwijfelen, zou je bijvoorbeeld eens kennis kunnen nemen van de argumenten van C.K. Chesterton, C.S. Lewis, Ravi Zacharias, John Lennox en vele anderen. Ik daag je hierbij uit dat eens te doen maar ik durf te voorspellen dat jij alleen maar geïnteresseerd bent in argumenten die jouw eigen standpunt onderbouwen. Je gelooft iets en bent als de dood dat dat geloof onjuist blijkt te zijn.Rereformed schreef:Een persoonlijk verhaal zet hier geen zoden aan de dijk. Men wil dwingende, overredende of tenminste geloofwaardige argumenten horen.
Op grond van welke forumregel?Willempie schreef:Zo, en stuur me nu maar naar de babbelbox.
Welnee joh, ik daag jou uit om eens een verhandeling te geven waarin je C.S. Lewis beargumenteerd naar voren laat komen als één van de belangrijkste denkers van de vorige eeuw. Laat om te beginnen daarin eens horen waar je je bewering vandaan haalde dat Bertrand Russell Lewis niet aandurfde. Zelfs het blad Bijbel & Wetenschap dat een feestnummer geheel aan C. S. Lewis wijdde in juni 1982, rept daar niet over. Indien ik een dergelijke bewering maak, bijvoorbeeld dat Nietzsche één van de grootste denkers van zijn eeuw was, dan maak ik er een boeklang werk van om het een beetje te onderbouwen. Het minste dat ik dan doe is zo'n geweldige denker te vertalen, zoals hier of hier of hier of hier.
Zo, en laat nu eens zien of jij wat in je mars hebt. Je hebt tot nu toe enkel een grote mond, maar uit je pen is weinig anders dan one-liners, niet onderbouwde beweringen en sneren naar de moderatie gekomen.