Oh, dat wist ik niet. Ik dacht dat je gewoon een ambtenaar kreeg toegewezen. In dat geval wordt inderdaad de keuze wel kleiner voor homo's.kiks schreef:Je weet kennelijk niet hoe dat gaat bij een huwelijksvoltrekking. Gemeenten wijzen helemaal geen ambtenaar aan. Huwenden kunnen zelf kiezen. De keuze voor homoparen wordt daarmee wel erg beperkt. Er is dus wel degelijk wat aan de hand.
Als dit de normale situatie zou blijven, dan is er zeker wel wat aan de hand. Maar hier hebben we het over een overgangsregeling. Het is dus een tijdelijk compromis tussen de ene situatie en de andere.Buiten dat, vind jij het normaal dat ambtenaren een deel van hun taak ten aanzien van homostellen niet wensen uit te voeren? Ik kan me zo maar voorstellen dat ineens een ambtenaar besluit stellen van een ander ras maar niet te trouwen. Niks aan de hand volgens jou?
Zo'n compromis verdient misschien dan nog niet de volle schoonheidsprijs, maar daar zij dus tijdelijk is en uiteindelijk geheel verdwenen zal zijn, hoeft dat mijns inziens daarom niet de grootste problemen op te leveren.
Uiteindelijk zal de tijd aanbreken dat er geen weigerambtenaren meer zijn en elke homo in elke gemeente volop kan trouwen. Naar die tijd wordt nu dus langzaam maar zeker toegewerkt. De wet is er al en nu wordt die verandering procesmatig voltrokken.
Daarom maak ik mij hier dus niet zo druk over. Het is tijdelijk, het duurt hoogstens een paar decennia, en daarna zal de wet tot in de eeuwen der eeuwen volledig en door elke ambtenaar uitgevoerd worden.
Ik heb zelf het idee dat de meeste mensen vrij onverschillig tegen homo's staan, het homohuwelijk wel prima vinden, vaak zelf ook wel een paar homo's kennen of zelfs in hun naastenkring hebben, maar zich eerder ergeren aan al te politiek-correcte uitingen in de media jegens homo's. Elk datingprogramma bijvoorbeeld lijkt nu "de verplichte homo" te moeten hebben, net zoals je in Amerika ook de "verplichte neger" hebt in bepaalde media-uitingen, en daar prikken mensen denk ik wel snel doorheen.Zoals de voorzitter van het COC al aan gaf valt er nog een lange strijd te gaan, gezien de houding van een deel van de samenleving ten aanzien van homoseksuelen.
Ik denk dat die onverschilligheid een gezonde houding is, want homo's zijn immers niet specialer dan hetero's.
Waarmee natuurlijk niet gezegd is dat er ook gediscrimineerd en zelfs mishandeld wordt. Dat is natuurlijk nooit goed en dient bestreden te worden, net zoals alle andere vormen van discriminatie en geweld. Maar volgens mij zijn de meeste mensen het daar ook wel over eens.
Zo bedoelde ik dat niet te zeggen. Ik bedoelde juist te zeggen dat die overgangsregeling netjes is, maar het misbruik van Tholen juist niet. En dat ze daarmee alleen maar goodwill verspilt.Wat ik echter erger vind is dat op de valreep een gemeente heeft besloten nog even drie van dit soort figuren te benoemen. Is dat de houding die christenen als jij wel oké vinden: "Niet zo netjes, maar er is eigenlijk niks aan de hand"?
Maar ja, helaas zullen mensen altijd de mazen van de wet opzoeken, daar blijven we mensen voor.