Het mysterie van de langgerekte schedels

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Phonioer

Het mysterie van de langgerekte schedels

Bericht door Phonioer »

Op begraafplaatsen overal ter wereld zijn langgerekte schedels gevonden. Veel zijn het resultaat van schedelvervorming, waarbij de schedel van vooral jonge kinderen werd vastgebonden om zijn vorm te veranderen en te verlengen. Een ander deel van de schedels is echter in mysterie gehuld. Is het mogelijk dat de misvormde schedels uit Paracas in Peru afkomstig zijn van een mensachtige soort die nog nooit is bestudeerd?

http://www.theepochtimes.com/n3/809235- ... s/?photo=2" onclick="window.open(this.href);return false;
PietV.
Erelid

Re: Het mysterie van de langgerekte schedels

Bericht door PietV. »

Welkom op dit forum, één van je vorige berichten heb ik samengevoegd met een al bestaand topic. http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 46&t=14244" onclick="window.open(this.href);return false;
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

The universe is full of mysteries that challenge our current knowledge.

Zo begint dit artikel en ik sluit me er gaarne bij aan.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Ho, tijd om mijn alu hoedje van zolder te halen!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Erik schreef:Ho, tijd om mijn alu hoedje van zolder te halen!
Die moet je ook niet wegbergen maar steeds voor het grijpen houden [-X
Langgerekte schedels? Je zou er een punthoofd van krijgen :)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Phonioer schreef:Op begraafplaatsen overal ter wereld zijn langgerekte schedels gevonden. Veel zijn het resultaat van schedelvervorming, waarbij de schedel van vooral jonge kinderen werd vastgebonden om zijn vorm te veranderen en te verlengen. Een ander deel van de schedels is echter in mysterie gehuld. Is het mogelijk dat de misvormde schedels uit Paracas in Peru afkomstig zijn van een mensachtige soort die nog nooit is bestudeerd?

http://www.theepochtimes.com/n3/809235- ... s/?photo=2
Natuurlijk is het mogelijk dat de misvormde schedels uit Paracas in Peru afkomstig zijn van een mensachtige soort die nog nooit is bestudeerd! De vraag is of Brien Foerster bonafide is of er op uit is om zijn museum te promoten, maar in de video komt hij op mij in ieder geval integer over. Het feit dat uit het resultaat van dat DNA onderzoek blijkt dat er geen match is met enig ander bekend mensachtig wezen toont op zich niet aan dat het zich om een andere nog niet bekende mensensoort handelt, dat zal nader onderzoek uit moeten wijzen.

Jammer dat zulks zo duur is en het voor Brien Foerster kennelijk erg moeilijk is om daar fondsen voor te verwerven,
ik ben benieuwd naar vervolgonderzoek
.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Blijkbaar zijn de claims ietwat voorbatid lees hier
Het lijkt weer een kwestie van pseudo wetenschap. Maar misschien komen we er ook wel achter, wat de reden is achter het kunstmatig nasteven van everlengde schedels. Zover ik, weet komen ze bij bepaalde ziektebeelden van "nature" voor, onder anderen in de naaste familie van Farao Anenhotep IV, die zich later Akhet-aten liet noemen. De bekende erfelijke ziektes lijken hier echter niet te passen. De een resulteert in steriliteit, hetgeen zeker niet het geval was. De andere mogelijkeheid lijkt te worden uitgesloten aan de hand van DNA-testen op de mummie van Toetankamon (die toch ook deze kenmerken vertoonde). Zo blijven er altijd onopgeloste vraagstukken, waarvoor er altijd wel iemand te vinden is om een spectaculaire hypthese op te stellen,
Ik wens u alle goeds
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Dingen om te bedenken:

Waterhoofden:
https://www.google.nl/search?q=schedel+ ... _4cLXAM%3D" onclick="window.open(this.href);return false;

Craniosynostose is de meest voorkomende aangeboren afwijking van de schedel en het aangezicht. Één of meer naden tussen de schedelbotplaten zijn te vroeg gesloten, vaak al vóór de geboorte
http://www.laposa.nl/index.php?gp=253c67c63a8a" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ninefornews.nl/archeologen-o ... frankrijk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het lijkt te gaan om een ritueel van schedelvervorming waarbij de schedel van een kind werd vastgebonden om zijn vorm te veranderen en te verlengen. Deze praktijk werd gebruikt om de sociale klasse en status van een individu aan te duiden. Iemand met een langgerekte schedel zou intelligenter zijn en dichter bij de geesten vertoeven.
Laatst gewijzigd door Maria op 19 nov 2014 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Na een paar minuten lijkt het me toch wel erg pseudo -wetenschappelijk allemaal.

Op de site Ancient-origins.net zegt een artikelkop bv:
Initial DNA analysis of Paracas elongated skull released – with incredible results
http://www.ancient-origins.net/news-evo ... incredible" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo'n kop heeft dus niets met wetenschap te maken, maar alles met sensatie.

En als je verder luistert: het gaat hier om het resultaat van 1 dna test op 1 monster.
Als je dan zulke vreemde resultaten krijgt, is het normaal om wat meer zekerheid te willen hebben alvorens zo naar buiten te treden.
Ik ben bang dat serieuze wetenschappers hem hier om met de grond gelijk zullen maken.

Als het gaat om wie de test heeft gedaan, is hij daar vaag over. "een persoon in Amerkia die ook wel door de regering wordt gecontracteerd en dus geen oplichter is."
Wordt er niet ergens een onderzoekscentrum of universiteit genoemd ?
En dan twee jaar doen over 1 DNA test ?
Nee, men blijft volledig onduidelijk over wie de DNA test heeft gedaan.

Verder heeft de man die deze publicaties doet heeft geen enkele vorm van opleiding in archeologie maar hij noemt zich een autoriteit op het gebied van de verlengde schedels.

Dan vraag de interviewster: gaat het hier om vermenging met aliens.
De man: Nou dat wil ik niet uitsluiten.

Dit is pseudo-wetenschap ten voeten uit.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Plaats reactie