Ik heb de introductie van deze nieuwe opiniesite wel gevolgd door bijvoorbeeld deze link te lezen en met google de namen van 2 initiatiefnemers, Joshua Livestro en Annabel Nanninga, te onderzoeken.
Joshua Livestro is een rechtse publicist en een christenbekeerling. Deze meneer is heel erg rechts en heel erg christelijk. Ik heb dus weinig sympathie voor deze man, 2 keer een grote bah! voor dit schoolvoorbeeld van fout christelijk-rechts.
Jalta is dus het platform van heel erg rechts, heel erg christelijk en ook heel erg atlanticistisch.
Het tweede grote bezwaar is dat Jalta een betaalsite is waar je dus moet betalen om de publicaties te kunnen lezen.
Wat ikzelf natuurlijk nooit zou doen en met mij het overgrote deel van nieuws- en opinielezers.
Dus Jalta was ik weer snel vergeten.
Maar vandaag kwam ik dit opinieschrijfsel tegen, gratis toegankelijk.
En dat vond ik best wel het lezen waard.
Opiniesite Jalta: De islam vecht tegen de vrouw.
Dus ik heb jalta toch maar een tweede kans gegeven en de link ook bij mijn internetfavorieten gezet.Om een bekende uitspraak te parafraseren: het eerste slachtoffer van een islamitische opstand is de vrouw.
Een waarschuwing moet ik er wel bij geven.
Deze site kan de linkse signatuur ernstige schade toebrengen.

Ik adviseer wel nadrukkelijk: Gaaf dit rechtse clubje geen cent, abonneer je niet.
Jalta! "Fantastisch initiatief" van Joshua Livestro.
Fantastisch initiatief van Joshua Livestro
Na het oprichten en uitbouwen van het zeer geslaagde liberale De Dagelijkse Standaard heeft Joshua een nieuw project opgezet met een aanmerkelijk hogere ambitie: een aanval op de linkse pers, met een blog waar alle grote namen hun medewerking hebben toegezegd:
* Frits Bolkestein
* Leon de Winter
* Thierry Baudet
* Sylvester Eijffinger
* Pieter Omtzigt
* Derk Jan Eppink
* Nausicaa Marbe
* Hafid Bouazza
* Jonathan van het Reve
* Stan Veuger
* Dirk Jan van Baar
* Diederik Smit
* Bart Jan Spruyt
* Dieuwertje Kuijpers
Als Jalta succesvol is, wordt ook overwogen om TV te gaan maken. Eindelijk een gezond-verstand geluid in de media!