kiks schreef:@ Bob.Uit lotgenotencontact merk ik dat een aantal medepatiënten hun heil zoeken in het alternatieve circuit. Ik kan me daar nog wel wat bij voorstellen ook. Je wilt per slot genezen, en ik merk dat patiënten bereid zijn de meest vreemde therapieën te ondergaan. Wat mij tegen de borst stuit is dat vaak perspectieven voorgehouden worden die niet realistisch blijken te zijn.
Gelukkig schrijdt de kennis op medisch gebied voort, al ben ik van mening dat patiënten niet, zonder daarvan op de hoogte te zijn, gebruikt worden om nog allerlei nog in de kinderschoenen staande behandelmethoden te ondergaan. Daar zijn volgens mij trials voor.
De wet BIG laat wat mij betreft veel te veel ruimte open, zodat (goedwillende) amateurs de kans krijgen hun kunsten te vertonen. Dat de wet impliceert dat geregistreerde beroepsbeoefenaren meer als aansprakelijk worden gehouden dan amateurs lijkt me duidelijk. En dat vind ik niet juist.
Misschien ben ik niet helemaal duidelijk, maar ik krijg het even niet beter uit mijn toetsenbord.
Groet
kiks
Je hebt het over een aantal punten:
1. Mensen worden niet zonder goedkeurig bloodgesteld aan trials
2. Een professionele beroepsgroep heeft een rolverantwoordelijkheid
3. De wet beschouwt de big geregistreerde professional op een bepaalde wijze
4. De wet beschouwt amateurs op een bepaalde wijze
5. Er is een verschillende norm voor professionals en amateurs
Welke waarden zijn hier in het geding? En waarom is dat volgens jou niet juist?
Groet,
Bob
Ter inspiratie een lijst met waarden:
http://www.kritischehouding.nl/2009/12/ ... arden.html" onclick="window.open(this.href);return false;