PietV. schreef:
Off-topic. Gelukkig zeg je dat je een pseudoniem mag gebruiken! Je hebt de discussie tenslotte ooit gevoerd als jonge vrouw.
Ja, dat is nog niet eens zo lang geleden, dat ik mijn andere naam RenskeBerghkans (een anagram van HenkKarssenberg met welke naam ik toen verbannen was) gebruikte. Wat een toestand. Dat dateerde nog uit het Hyves-tijdperk. Gelukkig kan ik nu weer mijn eigen achternaam gebruiken. Het enige voordeel was wel, dat ik toen wel wat vriendelijker werd behandeld hier. Deze positieve discriminatie in wel prijzenswaardig, vind ik.
En als ik je in real life tegen kom dan zal ik je net als hier normaal behandelen maar misschien zal ik je wel iets directer confronteren met je halsstarrige houding. Een week geleden opende je een topic waar veel op aan viel te merken. Zelfreflectie?. Ik heb er niets van gemerkt.
Sorry, bij mijn weten heb ik hier geen topic geopend. Dit topic met mijn naam erin is door de moderatoren geopend. Geeft verder niet hoor. Een halsstarrige houding?
Je wilt de dialoog aan gaan met atheïsten, het is een levenstaak geworden. Maar sta je wel open voor een dialoog? Heb je iets ingeleverd van jezelf na 6 jaar dag in-dag uit discussiëren met ongelovigen? Want steevast zeg je dat iets wil leren en opsteken en ondertussen de positie van gelovigen wil verdedigen. Noem eens een paar punten waar je op terug bent gekomen? Op welke punten heb je op basis van voortschrijdend inzicht het beeld van je geloof of inherent hieraan de Bijbel bij moeten bijstellen?
Tot nu toe heb ik nog niet zoveel bijgesteld op mijn geloof of de bijbel. Wel op de mogelijkheid om met atheïsten te kunnen discussiëren op basis van wederzijds menselijk respect. Maar waarom zou ik meteen ergens op terug moeten komen? Is jouw beeld van gelovigen wel veranderd de afgelopen jaren?
Er komen genoeg vragen op mij af, die ik probeer naar eer en geweten te beantwoorden vanuit mijn eigen visie. Ik weet, dat jullie vragen vaak niet bedoeld zijn om meer gewaar te worden, maar om mij te confronteren met de onredelijkheid van het geloof. In zulke gevallen zal elk antwoord weer nieuwe vragen oproepen. Soms behoud ik mij het recht voor om op zulke 'vragen' niet in te gaan.
Ik zou jou best wel eens willen ontmoeten al is het alleen maar om te merken hoe ik nog 'iets directer' kan worden geconfronteerd met mijn halsstarrige houding. Ik hoop wel, dat je dan ongewapend bent, maar dat wil ik best wel gekoven.
Wie de waarheid spreekt hoeft niet bang te zijn voor tegenspraak.