Karssenberg schreef:
Het WC-eend-argument wordt inderdaad vaak gehanteerd door degenen, die niet geloven dat er een god bestaat. Ook tegenover degenen, die de historiciteit van Jezus betwijfelen of ontkennen zal een beroep op de bijbel weinig uitrichten.
Inderdaad, omdat de Bijbel op zichzelf geen bewijs is, door het gebrek aan andere bronnen die het ondersteunen.
Karssenberg schreef:
Ik zal zelf mensen die niet geloven, dat er een god bestaat of de historiciteit van Jezus ontkennen nooit daarvan proberen te overtuigen met bijbelse argumenten. Dat heeft geen enkele zin.
Doorgaans is dit inderdaad het geval. Er zijn uitzonderingen natuurlijk, mensen die er wel door overtuigd worden, maar algemeen gezien heeft het geen enkele zin om iemand met Bijbelse argumenten te overtuigen, wanneer die persoon geen waarde hecht aan een dergelijk bron.
Karssenberg schreef:
Het verdedigen van het geloof tegen beschuldigingen als zouden gelovigen onethisch of kwaadaardig zijn is iets heel anders. Dat is een onderwerp in dit topic. Maar daarvoor hoef ik mij niet op de bijbel te beroepen.
In dit topic gaat het om het Christelijk geloof dat wordt verdedigd. Bij het Christelijk geloof hoort de Bijbel.
Karssenberg schreef:
Ik weet, dat er bij de meeste mensen, die niet de bijbel erkennen zoveel redelijkheid is, dat ze gelovigen niet meteen als kwaadaardig beschouwen.
Gelukkig maar

. Echter, het gaat wederom ook over de Bijbel, daar deze centraal staat in het Christelijk geloof. Hierin staat alles over God, Jezus, de Heilige Geest, alle figuren uit het Christelijk geloof.
Karssenberg schreef:
Het verbaasde mij, dat Chaim het WEA tegen mij gebruikte, omdat hij dan m.i. in de hand werkt, dat het tegenover hem ook gebruikt gaat worden. En dan heeft hij geen weerwoord meer. Maar ik wacht op dit punt de reactie van Chaim af.
Dan lees ik weer vrolijk mee

. Wanneer ik iets zie waar ik voor mijzelf even op moet reageren, wordt het vanzelf duidelijk

.