Nooit meer staatsgodsdienst!!!

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Udo den Boze

Bericht door Udo den Boze »

Persoonlijk vind ik staatsgodsdienst uit de tijd. Helemaal nu ZKH W-A van Oranje -Nassau getrouwd is met een katholiek meisje, HKH Máxima. Wie beschermt nu de protestanten? Niemand. Wie beschermt de Katholieken? De paus.
Hiermee heeft Nederland officieel geen staatsgodsdienst meer, dwz. zoals in de tijd van ZKH Koning Willem van Oranje in de 16e eeuw.
Nu nog het koningshuis weg, en religieus onderwijs. Zowel christelijk onderwijs als Moslim -onderwijs. Dan zijn we weer helemaal modern.

Bram Kaandorp
Ervaren pen

Re: Nooit meer staatsgodsdienst!!!

Bericht door Bram Kaandorp »

Religieus onderwijs mag van mij best blijven bestaan, zolang als het maar geen staatssteun krijgt.

Daarnaast heeft Nederland inderdaad geen staatsreligie, maar dat was al zo voordat Alexander met Maxima trouwde.

Verder kan ik je alleen maar gelijk geven.

Vaak hoor je zeggen dat het koningshuis een "verenigende kracht" in onze samenleving is, maar hoe vaak horen we discussies over of ze nou wel of niet een extra huis ergens mogen hebben op kosten van de staat?

Koninginne/Koningsdag is een leuk feest, maar waarom zouden we een koning moeten hebben om het te vieren?

Sint Nicolaas leeft ook al eeuwen niet meer, en dat feest wordt ook (ondanks controverse) nog steeds gevierd.
"Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"

Douglas Adams
Udo den Boze

Bericht door Udo den Boze »

Zie ginds komt de speedboot van Wim-Lex weer aan!
Bram Kaandorp
Ervaren pen

Bericht door Bram Kaandorp »

Udo den Boze schreef:Zie ginds komt de speedboot van Wim-Lex weer aan!
Ik zie het al voor me, over een paar honderd jaar:

"Mama, Kevin zei dat Alexander niet echt bestaat."
"Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"

Douglas Adams
Plaats reactie