Dit stond op NOS-nieuwsoverzicht op internet:
Texel werd afgelopen zaterdag geheel onverwacht overspoeld door zo'n driehonderd ultraorthodoxe joden uit de hele wereld. Ze kwamen op goed geluk naar het eiland om Jom Kipoer, Grote Verzoendag, te vieren in de nabijheid van 'hun' rabbijn Eliezer Berland. De 77-jarige rabbi wordt door justitie in Israël verdacht van ontucht, maar volgens zijn aanhangers is hij juist een toonbeeld van heiligheid.
De rechtbank bekijkt vandaag opnieuw of de 77-jarige rabbijn Eliezer Berland vast moet worden gehouden in afwachting van de behandeling van een uitleveringsverzoek van Israël. Berland werd bijna een maand geleden aangehouden op Schiphol. Een dag later werd hij door de rechtbank onder voorwaarden op vrije voeten gesteld. Het Openbaar Ministerie wil graag dat Berland tot 17 november in voorlopige hechtenis blijft. Dan bepaalt de rechter of Berland wordt uitgeleverd aan Israël.
De rabbijn wordt verdacht van aanranding van meerdere jonge vrouwen. De beschuldigingen tegen Berland kwamen in 2012 aan het licht. De rabbijn wist de afgelopen twee jaar met succes uit handen van de Israëlische justitie te blijven. Hij vluchtte al naar de Verenigde Staten, Zwitserland, Marokko, Zimbabwe en Zuid-Afrika.
Dit stond in het nieuws; Hieronder mijn mening:
Dat een ultra-orthodoxe Jood vrij zijn gang mag gaan in Nederland en niet in Israël, wil wel zeggen dat Nederland overstag is gegaan voor de Europese Joodse Lobby, die met leugens verteld (op het excuus van godsdienstvrijheid) dat alle Joden heilig zijn. Dit is dus niet het geval; Ik verdenk de Rabbijn Eliezer Berland er wel van ontucht te hebben gepleegd. Dat hij overal geweigerd werd wil wel zeggen dat de Nederlandse regering slap genoeg is om het probleem niet te zien, en hem wel toe te laten op Texel, oorspronkelijk het eiland dat bij noord -Friesland hoort, waar mijn voorouders vandaan komen.
Oftewel, wat doet deze Rabbijn nu weer in Nederland? Kan hij niet oprotten naar zijn eigen thuisland, dat inmiddels veilig hoort te zijn voor vijandige lusten? Ik ga mijn nek niet uitsteken voor deze Jood... Waarom denken ultra -rechts othodoxe Joden dat ze overal vrij zijn? De geschiedenis leert juist het tegenovergestelde...
Wat moeten we met Eliezer Berland?
Moderator: Moderators
- Udo den Boze
Re: Wat moeten we met Eliezer Berland?
Fijn dat we dat weten, zullen we dan verder het oordeel van de rechter afwachten?Udo den Boze schreef: Ik verdenk de Rabbijn Eliezer Berland er wel van ontucht te hebben gepleegd.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
- Udo den Boze
Re: Wat moeten we met Eliezer Berland?
Ja, dat is ook wel weer zo.