Swastika.

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

siger

Re: Swastika.

Bericht door siger »

Mahalingam schreef:Sommige mensen zien overal een hakenkruis in.
Deze reactie zou beter passen bij een van de haakwerkjes hierboven dan bij neo-nazi's.
Maar goed. Het is een hakenkruisentopic. Daar dienen die dingen voor.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Ergens een hakenkruis in zien waar de afbeelding bij toeval is beland, is van totaal andere orde dan bewust een Swastica teken gebruiken in een folklore produkt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pareidolie" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar dat wist je vast wel.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Cluny schreef:Den Haag Spuiplein 12 juli 2014
.
.
Afbeelding
.
detail.
Afbeelding

Voor in de verzameling.
Bij de burgemeester van Den Haag liggen deze Swastika's zwaar op de maag.
Schaamteloze mediaspin van liegende Van Aartsen
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Afbeelding

Gevonden op Facebook. Volgens mij is de maker geen Nazi.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

In Zweden is deze domme vrouw in het nieuws.
Afbeelding
Zo heeft zij zichzelf op de foto laten zetten na een feestje. Terwijl de mooie politica het zaaltje stofzuigt, houdt zij haar hakenkruisband trots om haar linkerarm. En dat is niet erg handig.
Nee, dat is niet echt handig voor een verkiezingskandidate.
Direct uit de partij zetten, lijkt mij een passende beloning voor zoveel domheid.
link.
siger

Bericht door siger »

Swastika
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

siger schreef:Swastika
Klacht ingediend.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Deze keer geen plaatje. Wel een bericht waarin aangegeven wordt dat openbare vertoning van hakenkruizen eigenlijk niet meer kan in 2014. Ook al zou dat wel moeten kunnen omdat het wel historisch verantwoord is.
Herdenkingen operatie Market Garden afgelast om nazi-symbolen.
En hier een link waar wel een plaatje te zien is.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/21665 ... elast.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Udo den Boze

Bericht door Udo den Boze »

Weet iemand of het doorgaat in 2015 dat het boek "Mein Kampf" weer uitgegeven mag worden? In Nederland (heb ik begrepen) blijft het verboden om dat boek te verkopen, maar hoe gaat dat in Duitsland in zijn werk?

Ik ga het niet kopen, ook niet in lezen. Ik heb al eens het boek "De tafelgesprekken van Hitler" deels gelezen en vond er niet echt veel aan, tevens deed ik er geen extra kennis mee op. En die films over Hitler ('The Rise Of Evil', 'Der Untergang') beschrijven gewoon hoe de geschiedenis van die beroemde Duitse ...ehm ... politicus. (grapje, ik bedoel dictator.)

Ikzelf denk dat Ganesh zijn Swastika terug wil van de Duitse nazi's.
Maar goed, hoe zit dat nu met 'Mein Kampf'? Weet iemand dat?
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Tip van vandaag!
.
Der Untergang
Zender: RTL 7
Datum: 21 september 2014
Uitzendtijd: 20:00 - 23:10 uur
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Ben je tegen de islam dan ben je automatisch een (neo-) Nazi. Of in ieder geval een (neo-) Nazi sympathisant.
Deze stelling is mij te gemakkelijk.
Helaas, er zijn er veel te veel die deze leugenstelling met graagte elke keer weer opnieuw naar voren schuiven. Vaak is dat ook hun enige zware wapen tegen anti-islam uitingen.
Maar dankzij de anti-Pegida mensen heb ik weer een swastikaplaatje voor in mijn topic. Iedereen moet maar voor zichzelf de kwaliteit van de boodschap beoordelen van deze gezellig getekende cartoon
Afbeelding
Lucifer

Bericht door Lucifer »

Udo den Boze schreef:Weet iemand of het doorgaat in 2015 dat het boek "Mein Kampf" weer uitgegeven mag worden? In Nederland (heb ik begrepen) blijft het verboden om dat boek te verkopen, maar hoe gaat dat in Duitsland in zijn werk?

Ik ga het niet kopen, ook niet in lezen. Ik heb al eens het boek "De tafelgesprekken van Hitler" deels gelezen en vond er niet echt veel aan, tevens deed ik er geen extra kennis mee op. En die films over Hitler ('The Rise Of Evil', 'Der Untergang') beschrijven gewoon hoe de geschiedenis van die beroemde Duitse ...ehm ... politicus. (grapje, ik bedoel dictator.)

Ikzelf denk dat Ganesh zijn Swastika terug wil van de Duitse nazi's.
Maar goed, hoe zit dat nu met 'Mein Kampf'? Weet iemand dat?
Groot gelijk om Mein Kampf links te laten liggen. Toen wij in ons huis inttrokken, vond ik op de zolder koffers vol boeken over de Tweede Wereldoorlog, waaronder Mein Kampf. Ik ben niet verder geraakt dan pagina 30: de klunzige, gezwollen taal, het zelfmedelijden en de zelfbejubeling van Hitler zijn tenenkrullend. Een normaal mens met een gemiddelde intelligentie krijgt dat vod gewoon niet uitgelezen.

On topic: ik hou van de swastika als hij IN ZIJN OORSPRONKELIJKE BETEKENIS EN AFBEELDING wordt gebruikt. Tussen haakjes, gebruikt de Finse luchtmacht de swastika nog als embleem?
Lucifer

Bericht door Lucifer »

Cluny schreef:Ben je tegen de islam dan ben je automatisch een (neo-) Nazi. Of in ieder geval een (neo-) Nazi sympathisant.
Deze stelling is mij te gemakkelijk.
Helaas, er zijn er veel te veel die deze leugenstelling met graagte elke keer weer opnieuw naar voren schuiven. Vaak is dat ook hun enige zware wapen tegen anti-islam uitingen.
Maar dankzij de anti-Pegida mensen heb ik weer een swastikaplaatje voor in mijn topic. Iedereen moet maar voor zichzelf de kwaliteit van de boodschap beoordelen van deze gezellig getekende cartoon
Afbeelding
Vooral dat Hitler een idool is in de islamwereld! Zien ze nu zelf de inconsistentie van die stelling niet in?
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Een schoolvoorbeeld van goedkoop scoren.
.
Afbeelding
.
Nog meer voorbeelden.
Google afbeeldingen.
.
Afbeelding
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Grove onzorgvuldigheid met hakenkruisafbeeldingen is wereldnieuws.
Oeps: Speelgoedwinkel verkoopt swastika-tattoo's
.
Afbeelding
Plaats reactie