Hoe gaan we om met films over de Bijbel?

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

PietV.
Erelid

Re: Hoe gaan we om met films over de Bijbel?

Bericht door PietV. »

lost and not found yet! schreef: :D Maar dat scharen ze onder nieuws! Sportuislagen lees je niet in het refdag Piet!
Jammer eigenlijk dat ze een nieuwe bondsscoach niet onder beroepingswerk plaatsen :)
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Udo den Boze

Bericht door Udo den Boze »

Ik heb een keer een film gezien, die heet: 'The Inquiry'. (hopelijk goed opgeschreven.)

Die gaat over een Romein die van 'de man op het eiland' (een Romeins Keizer) een onderzoek moet doen naar een nieuwe religie in het midden -Oosten. Bij nader onderzoek bleek het te gaan (en nu komt het): Jezus van Nazareth. Met mystiek deuntje.
Dat kon echt niet. En iedere keer als die naam viel, namelijk die van (en nu komt het): Jezus van Nazareth, dan klonk dat spannende deuntje. Gewoon lachwekkend...
Uiteindelijk bekeerde de Romein zich bij een groepje die Jezus (mystiek spannend deuntje) nog aanhing, na zijn kruisiging.
iznogoodh
Banned

Bericht door iznogoodh »

Udo den Boze schreef:Ik heb een keer een film gezien, die heet: 'The Inquiry'. (hopelijk goed opgeschreven.)

Die gaat over een Romein die van 'de man op het eiland' (een Romeins Keizer) een onderzoek moet doen naar een nieuwe religie in het midden -Oosten.
Die keizer was niet toevallig Tiberius op Capri?
Udo den Boze

Bericht door Udo den Boze »

Zou best wel eens kunnen; Ik heb de film 2 of 3 jaar geleden gezien, dus ik weet het niet meer.
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Udo den Boze schreef:Ik heb een keer een film gezien, die heet: 'The Inquiry'. (hopelijk goed opgeschreven.)

Die gaat over een Romein die van 'de man op het eiland' (een Romeins Keizer) een onderzoek moet doen naar een nieuwe religie in het midden -Oosten. Bij nader onderzoek bleek het te gaan (en nu komt het): Jezus van Nazareth. Met mystiek deuntje.
Dat kon echt niet. En iedere keer als die naam viel, namelijk die van (en nu komt het): Jezus van Nazareth, dan klonk dat spannende deuntje. Gewoon lachwekkend...
Uiteindelijk bekeerde de Romein zich bij een groepje die Jezus (mystiek spannend deuntje) nog aanhing, na zijn kruisiging.
Vet.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Samante
Ervaren pen

Bericht door Samante »

PietV. schreef:Nu komt 'Dorsvloer vol spaghetti" in de bioscoop. Het wachten is op een recensie in het refo-dagblad.
Volgens mij heet de film "Dorsvloer vol confetti".

Hier een trailer : https://www.youtube.com/watch?v=UDnjGhCmq4c
Albert Einstein: "Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal."
Plaats reactie