Het is wel erg als er pogingen gedaan worden oppositiedenkers met woedeschrijfsels te intimideren.lanier schreef:Emoties lopen soms hoog op en dat is niet erg.
Belangrijkste is dat we inzien dat ingrijpen niet heilig is en dat ingrijpen wordt beslist door een kleine minderheid.
Ik heb zelf totaal geen behoefte om me aan te sluiten bij welke 'we-praatjesmakers' dan ook.
En helemaal niet om mij aan te sluiten bij 'we moeten dit, we moeten dat-schreeuwers'.
Zo werkt het nu eenmaal, al duizenden jaren in vrijwel elke samenleving. Je kan nu eenmaal geen referendum houden over elke misplaatste scheet. Een kleine minderheid beslist, is de meerderheid het er niet mee eens dan zijn er democratische middelen voorhanden om die beslissende minderheid die dat voor jou doet naar huis te sturen. In theorie dan want de praktijk is dat het naar huis sturen van slecht functionerende beslissers met grote onwil en tegenwerking wordt bemoeilijkt. Democratie is in feite Utopie.
Hoe erg een oorlog ook is, soms is fysiek ingrijpen door derden niet wenselijk.
Een oprukkend IS (ISIS).
Niet ingrijpen?
Kop in het zand?
Kom op, Lanier. Je kan beter dan met zo'n kinderachtig en ook heel fout voorbeeld te komen. Dit is niet eens een peer die je met een appel vergelijkt, ik kan dat ding in jouw vergelijking niet eens een vrucht noemen.Zoals ingrijpen bij voetbalrellen creëer je een gezamenlijke tegenstander, de politie. Bij de NAVO en VS is dat niet anders.