De splitsing van Oekraïne.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

zalwel
Forum fan

Re: De splitsing van Oekraïne.

Bericht door zalwel »

ja de site is niet een van de meest frisse; maar het gaat om de docu.
god is a word and the argument ends there -Bill Callahan

Reality is that which, when you stop believing in it, doesn’t go away -Philp K. Dick
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Formule 1-teams voelen niets voor boycot GP Rusland
http://nu.nl/sport/3870958/formule-1-te ... sland.html" onclick="window.open(this.href);return false;
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

In totaal zijn er 32 landen van de 195 die Rusland boycotten. Dat is wel een heel mager aantal.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

lanier schreef:In totaal zijn er 32 landen van de 195 die Rusland boycotten. Dat is wel een heel mager aantal.
Ik heb ergens gelezen dat die groei-economie van Rusland van een krimp van 2% in 2013 naar beneden duikelt naar een verwachte krimp van 10% in 2014.
Lijkt mij best wel een optimistische schatting, maar ik wacht met deze cijfers in mijn hoofd geduldig af tot de definitieve cijfers gepubliceerd worden.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Cluny schreef:
lanier schreef:In totaal zijn er 32 landen van de 195 die Rusland boycotten. Dat is wel een heel mager aantal.
Ik heb ergens gelezen dat die groei-economie van Rusland van een krimp van 2% in 2013 naar beneden duikelt naar een verwachte krimp van 10% in 2014.
Lijkt mij best wel een optimistische schatting, maar ik wacht met deze cijfers in mijn hoofd geduldig af tot de definitieve cijfers gepubliceerd worden.
Ik weet niet wat jij gelezen hebt maar er is geen sprake van krimp - noch in 2013 (zie hier) noch in 2014 (zie hier). Er is wel een groei die tot staan is gekomen. Er was wel krimp in 2009, maar over het algemeen heeft Rusland het sinds Poetin aan de macht is economisch prima gedaan.
Ik wens u alle goeds
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Cluny schreef:
Ik had het erover dat slechts 16% van alle landen ter wereld Rusland sancties oplegt. Die 32 landen zijn de 28 lidstaten van de EU aangevuld met Amerika, Canada, Australië en Noorwegen. That's it. Veel van die landen doen zaken met Rusland, maar Rusland zoekt nu andere partners zoals China en Zuid Amerikaanse landen. Dus de dip wordt opgevangen. In de EU zullen ook klappen vallen in voornamelijk Zuid Europese landen en die klappen zullen worden gecompenseerd door de andere landen.
Wat ik wil zeggen is dat de EU al eensgezind optreedt met daarnaast nog 4 landen. 84% van alle landen deelt de mening van boycotten niet. Misschien iets om over na te denken. Sommige kaarten worden nu opnieuw geschud en dat zal in sommige gevallen voor ons verlies betekenen.
zalwel
Forum fan

Bericht door zalwel »

Helaas geen bron maar ik las vandaag dst de wapenleveranties van Nederland aan Rusland ook aangescherpt zijn. Hoe hypocriet wil je het hebben. Niet stoppen met leveren van wapens maar alleen wat minder.
god is a word and the argument ends there -Bill Callahan

Reality is that which, when you stop believing in it, doesn’t go away -Philp K. Dick
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Op deze site zijn conflicten in 2013 in kaart gebracht:
http://hiik.de/de/downloads/data/downlo ... er2013.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat opvalt is dat eigenlijk alleen de landen die Rusland sancties hebben opgelegd geen interne conflicten kennen. Bijna alle andere landen ter wereld hebben interne problemen of zijn in oorlog. Onder interne conflicten verstaan we ook strijd tegen drugskartels. Dat conflict kan in feite zo hoog oplopen dat er in Mexico een oorlog gaande is. Conflicten zijn dus eerder gemeengoed dan uitzondering.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

lanier schreef:Op deze site zijn conflicten in 2013 in kaart gebracht:
http://hiik.de/de/downloads/data/downlo ... er2013.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat opvalt is dat eigenlijk alleen de landen die Rusland sancties hebben opgelegd geen interne conflicten kennen. Bijna alle andere landen ter wereld hebben interne problemen of zijn in oorlog. Onder interne conflicten verstaan we ook strijd tegen drugskartels. Dat conflict kan in feite zo hoog oplopen dat er in Mexico een oorlog gaande is. Conflicten zijn dus eerder gemeengoed dan uitzondering.
Wat mij opvalt is dat het 153 engelstalige bladzijden zijn.
Bekijk het maar, is dan mijn reactie.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Peter van Velzen
Site Admin

Ik heb het bekeken,
Het meest opvallende is uiteraard dat het huidige conflict in de Oekranië er helemaal niet in vcorkomt. Althans niet als “limited war”. Op de kaart van Europa is de Oekranië grijs, Verder zijn de landen die geen interne conflicten hebben, wel degelijk partij in tenminst 6 “oorlogen” die volgens dit document woedden. (Iraq, Syrië. Mali, Somalië, Afghanistan en Pakistan). Ik heb overigens niet vernomen dat Cuba (volgens de kaart, ook een land zonder interne conflciten) Boycotmaategelen tegen Rusland genomen heeft. Hetzelfde geldt voor Vietnam en Noord-Korea.

Uiteraard is elke waarheid relatief.
Ik wens u alle goeds
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Peter van Velzen schreef:Uiteraard is elke waarheid relatief.
Zoals de omgeving de intensiteit van een kleur beïnvloedt?
Afbeelding
Peter van Velzen
Site Admin

Cluny schreef:
Peter van Velzen schreef:Uiteraard is elke waarheid relatief.
Zoals de omgeving de intensiteit van een kleur beïnvloedt?
Afbeelding
In zekere zin sla je hiermee de spijker op de kop. wij nemen in principee vooral verschillen waar, geen absolute waarden. Het is dus je vergelijkingsmateriaal dat bepaald hoe je een waarneming inerpreteerd. Wat noem je een conflict, wwat noem je "beperkte oorlog", en wat noem je oorlog.

Het heeft ook te maken met je verwachtingspatroon. Veel van onze meningen zijn gebaseerd op wat je verwachtm, niet op wat wij werekelijkwaarnemen.
Ik wens u alle goeds
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Amnesty: 'Rusland steunt oorlogsmisdaden rebellen'
Een Amnesty bericht is meestal wel het lezen waard.
Amnesty International roept alle partijen, ook Rusland, op om te stoppen met het overtreden van het oorlogsrecht. 'Alle betrokken partijen hebben een gebrek aan respect voor de burgerbevolking getoond', zei Salil Shetty, secretaris-generaal van Amnesty International.

'We hebben bewijzen dat Rusland het conflict doet escaleren door rechtstreekse tussenkomst en door hun steun aan de separatisten in het oosten van Oekraïne. Rusland moet stoppen met het leveren van wapens en andere steun aan de rebellen die al zware schendingen van de mensenrechten op hun kerfstok hebben.'
De massale opbouw van Russische troepen op Oekraïens grondgebied dus.
Voor mij is dat geen nieuws.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Peter van Velzen schreef:Ik heb het bekeken,
Het meest opvallende is uiteraard dat het huidige conflict in de Oekranië er helemaal niet in vcorkomt. Althans niet als “limited war”. Op de kaart van Europa is de Oekranië grijs, Verder zijn de landen die geen interne conflicten hebben, wel degelijk partij in tenminst 6 “oorlogen” die volgens dit document woedden. (Iraq, Syrië. Mali, Somalië, Afghanistan en Pakistan). Ik heb overigens niet vernomen dat Cuba (volgens de kaart, ook een land zonder interne conflciten) Boycotmaategelen tegen Rusland genomen heeft. Hetzelfde geldt voor Vietnam en Noord-Korea.

Uiteraard is elke waarheid relatief.

Het is een verslag van 2013 niet 2014.
Volgens mij wordt een conflict een oorlog genoemd wanneer er op jaarbasis meer dan 1500 doden vallen in de strijd.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

De satellietbeelden van Amnesty:
https://adam.amnesty.org/asset-bank/act ... ugust+2014" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie