SGP jongeren: Madonna concert kuisen of verbieden

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Mustafa,

Je kan wel met alle macht jouw goed geinterpreteerde Islam blijven omarmen, alleen heeft het zo verdomd weinig invloed op wat we zoal van diezelfde Islam om ons heen zien.
En dan kun je wel zeggen zo is de Islam niet, alleen heb je er weer zo verdomd weinig aan als de rest dat anders ziet.
Als jij straks als enige goedbedoelende moslim hard: de Islam is vrede loopt te roepen, terwijl om je heen de rest de Jihad uitroept, heb je daar zo verdomde weinig aan.

Kortom Mustafa, jouw Islam raakt zo verdomd verdund!

Groet,

Kitty
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

Kitty schreef:Mustafa,

Je kan wel met alle macht jouw goed geinterpreteerde Islam blijven omarmen, alleen heeft het zo verdomd weinig invloed op wat we zoal van diezelfde Islam om ons heen zien.
En dan kun je wel zeggen zo is de Islam niet, alleen heb je er weer zo verdomd weinig aan als de rest dat anders ziet.
Als jij straks als enige goedbedoelende moslim hard: de Islam is vrede loopt te roepen, terwijl om je heen de rest de Jihad uitroept, heb je daar zo verdomde weinig aan.

Kortom Mustafa, jouw Islam raakt zo verdomd verdund!

Groet,

Kitty
waarom zie je bijvoorbeeld niet of nauwelijks protesten tegen terreur uit naam van allah ?

want dat de moslim kan protesteren heeftie wel bewezen.

dus waar blijven die gematigde moslims, waarvan hun allah op de grofste manier beledigd wordt?

komop Mustafa, want dat is de hamvraag.

Juist het stilzwijgen van de moslimgemeenschap hierover, doet de misgelovige achter de oren krabben omtrent dit geloog.

deze geloofsleer verkeert in grote verwarring
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

jHenosh: Ik zie ook tot de dag van vandaag weinig verontwaardiging of überhaput kennis van de geweldadigheden die Christenen begaan.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Cathy
Forum fan

Bericht door Cathy »

Cathy schreef:
Kitty schreef: Hetzelfde zou kunnen gelden voor de Bijbel waar veel christenen het hebben over God is liefde, terwijl diezelfde Bijbel ook overal oproept tot geweld en het uitroeien van je vijanden, tot aan vrouwen en kinderen toe. Dan roepen christenen ook heel hard dat dan de interpretatie een verkeerde is. En we mogen blij zijn dat christenen dus niet alles doen wat in de Bijbel staat.
Zou je mij de verzen kunnen aangeven waar de Bijbel de mensen van NU oproept tot geweld en uitroeien van vijanden enz.enz.?
Overheen gelezen? (pag 16)
De raadsels van God zijn bevredigender dan de oplossingen van mensen
Chesterton
Samante

Bericht door Samante »

mustafa schreef:
Kitty schreef:Je bent geen pedofiel als je het doet met een meisje van acht?????????
bewijzen graag
en het kenmerk van een echte pedosexueel, want daar hebben we het dan over, is recidivisme
is in geval van mohammed geen sprake van
En Mohammed B. is zeker geen moordenaar omdat hij alleen Theo van Gogh heeft omgebracht? Want het kenmerk van een moordenaar is recidivisme?
Samante

Bericht door Samante »

mustafa schreef:je mag me een verlichte moslim noemen
Waarom zouden wij jou een verlichte moslim noemen? Wat zijn de maatstaven waarmee iemand als verlicht wordt bestempeld? Wie legt daarvoor de parameters vast?
sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun »

Samante schreef:
mustafa schreef:je mag me een verlichte moslim noemen
Waarom zouden wij jou een verlichte moslim noemen? Wat zijn de maatstaven waarmee iemand als verlicht wordt bestempeld? Wie legt daarvoor de parameters vast?
Aan de andere kant, waarom zou jij hem zijn omschrijving van zichzelf aan de hand van voor hem met geldigheidswaarde bekleede criteria ontzeggen?
FW
Forum fan

Bericht door FW »

mustafa schreef:
Kitty schreef:Je bent geen pedofiel als je het doet met een meisje van acht?????????
bewijzen graag
en het kenmerk van een echte pedosexueel, want daar hebben we het dan over, is recidivisme
is in geval van mohammed geen sprake van
Denk je dat het tussen Mohammed en Aïsja bij de huwelijksnacht gebleven is, Mustafa? Denk je dat echt?
Rede
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

Sararje schreef:jHenosh: Ik zie ook tot de dag van vandaag weinig verontwaardiging of überhaput kennis van de geweldadigheden die Christenen begaan.
Christenen lopen over van zelfkritiek, soms zelfs iets te veel.

sommigen zouden zelfs de wandaden van Hitler en Stalin aan het christendom willen wijten, omdat deze gedrochten uit van huis uit christelijke samenlevingen zijn opgekomen.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

jHenosch schreef:
Sararje schreef:jHenosh: Ik zie ook tot de dag van vandaag weinig verontwaardiging of überhaput kennis van de geweldadigheden die Christenen begaan.

sommigen zouden zelfs de wandaden van Hitler en Stalin aan het christendom willen wijten, omdat deze gedrochten uit van huis uit christelijke samenlevingen zijn opgekomen.
Heb je het hier over alle christenen JHenosch?????? Wat die zelfkritiek betreft??
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

Kitty schreef:
jHenosch schreef:

Heb je het hier over alle christenen JHenosch?????? Wat die zelfkritiek betreft??
De meeste christenen wel, maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, maar die worden in ieder geval niet geleid door een fout voorbeeld die Mohammed heet, maar een Jezus, en daar kun je ze op aanspreken.

Vandaar dat je niet die excessen ziet die je dagelijks hoort in de wereld die Islam heet.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

JHenosch, de excessen bij christenen gebeuren meer in het verborgene. Incest bijvoorbeeld. Gedoe met minderjarige, pedofilie onder pastores, heb er eentje gekend in het Grote Bos in Driebergen, een pastoraal werker die met jongeren werkte, het ergste was dat hem nog de hand boven het hoofd gehouden werd, tot enkele jongeren op latere leeftijd gingen klagen, de man is toen veroordeeld. Christenen die zich te buiten gaan aan excessen doen dit stiekem, en of het echt om enkelen gaat, dat durf ik te betwijfelen. Ze werken in ieder geval niet openlijk of als groep, dat is het verschil. Maar ga mij niet vertellen dat christenen zo goed zijn over het algemeen. Ik heb genoeg misstanden gezien. En vooral een enorme dosis hypocritie.

Groet,

Kitty

jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

dat is hypocriet, maar je kunt hen daar ook op betrappen en aanspreken,

een mufti, kan stinken wattie wil, maar wordt door zijn voorbeeld Mohammed toch elke keer bevestigd, is dus in principe niet hypocriet want hij denkt dat het mag, maar daarom nog niet minder fout.

erger eigenlijk, in het groot dan, want de hele goegemeente denkt dat het niet slecht is om meisjes van 9 te consumeren, zoals er zo smerig staat.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Daar heb je zeker een punt. Het grote gevaar van de extreme moslim is, dat hij denkt goed te doen en voor zijn God te handelen. Ik ben ook niet tegen het idee dat de Islam gevaarlijk is. Maar ik verzet me wel tegen het idee dat christenen altijd goed doen. Dus ik ga zeker mee met jouw idee dat het gevaar van de Islam een terecht gevaar is. Daarnaast moet ik er net zo goed niet echt aan denken dat fundamentalistische christenen het hier voor het zeggen zouden krijgen, ben je dat ook met mij eens?

Groet,

Kitty

jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

Kitty schreef:Daar heb je zeker een punt. Het grote gevaar van de extreme moslim is, dat hij denkt goed te doen en voor zijn God te handelen. Ik ben ook niet tegen het idee dat de Islam gevaarlijk is. Maar ik verzet me wel tegen het idee dat christenen altijd goed doen. Dus ik ga zeker mee met jouw idee dat het gevaar van de Islam een terecht gevaar is. Daarnaast moet ik er net zo goed niet echt aan denken dat fundamentalistische christenen het hier voor het zeggen zouden krijgen, ben je dat ook met mij eens?

Groet,

Kitty

Gadverdakke nee zeg,

in veel dingen hebben ze best gelijk hoor, maar de humorloosheid waarmee ze het goede nieuws brengen is zo een antimarketing,

niet alle christelijke bewegingen uiteraard, maar wel die verderfengelen in het oosten van de Vaale-Ouwe.
Plaats reactie