Alan Walker

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Pieter
Forum fan

Alan Walker

Bericht door Pieter »

Vraag?

Ik weet vrijwel niets van evolutie(theorie), maar ik zou graag informatie hebben over de schrijver Alan Walker.

Zijn belangrijkste boek schijnt te zijn:"The Wisdom Of the Bones".

De vraag is dus eigenlijk hoe bekend zijn zijn boeken en hoe belangrijk of hoeveel invloed heeft zijn schrijven.

Wie weet hier iets over te zeggen?

bij voorbaat dank,

Pieter
Laatst gewijzigd door Pieter op 24 aug 2014 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
'Gods Zoon is schuldeloos en zonde bestaat niet.'
[uit:Een Cursus in Wonderen H10.2:9b)
pallieter
Bevlogen

Re: Alan Walker

Bericht door pallieter »

Hij is vrij gekend in de wereld van de paleoantropologie, nam deel uit van het team dat een 1.5 miljoen jaar oude homo erectus heeft gevonden.

Zijn werk is zeker niet baanbrekend maar ook niet misleidend. Een gewoon goede maar zeker geen briljante onderzoeker.

Zijn boeken ken ik niet, maar wat ik er over gelezen heb lijkt het een tof boek met een paar suggestieve hoofdstukken die echter totaal niet gedragen worden door feiten.

kan je niet veel mis mee doen door het te lezen maar het is geen wetenschappelijk werk. De invloed van zijn schrijven is dus nul, niets, noppes.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Pieter schreef:Vraag?

Ik vrijwel niets van evolutie(theorie), maar ik zou graag informatie hebben over de schrijver Alan Walker.

Zijn belangrijkste boek schijnt te zijn:"The Wisdom Of the Bones".

De vraag is dus eigenlijk hoe bekend zijn zijn boeken en hoe belangrijk of hoeveel invloed heeft zijn schrijven.

Wie weet hier iets over te zeggen?

bij voorbaat dank,

Pieter
Ik zou je 'Het grootste spektakel ter wereld' van Richard Dawkins, of 'De vis in ons' van Neil Shubin aanbevelen.
Geschreven voor de gewone man/vrouw, maar wel zeer uitgebreid en prettig te lezen.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

Ik ken het werk van Walker niet, maar zo op het eerste oog lijkt er niet veel mis mee. Een suggestie die ik wel kan doen, is om Why Evolution Is True van Jerry Coyne eens te lezen.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Pieter
Forum fan

Bericht door Pieter »

Pallieter, Fish, Doppelgänger,

Bedankt voor de reacties en adviezen. 8*)
'Gods Zoon is schuldeloos en zonde bestaat niet.'
[uit:Een Cursus in Wonderen H10.2:9b)
Plaats reactie