ik ben Arjen2015

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Pieter
Forum fan

Re: ik ben david

Bericht door Pieter »

Welkom David,

Met zeer veel belangstelling gelezen en zo herkenbaar voor mij.
David schreef:...en ja dat zie je vandaag nog steeds, mensen volgen god…uit hun diepste, omdat ze bang zijn…bang voor straf..bang voor de hel…niet uit vrije wil de liefde van hun schepper zoeken…want de verhalen van het oude testament zitten er goed in gestampt!!!
Dank je voor de moed alles er weer uit te willen stampen, want je laatste zin is ook mijn ontdekking, maar geen eindpunt in de zoektocht wat god is.Met andere woorden geen eindpunt in de zoektocht "hoe de vork aan de steel zit".

Zelf bestudeer ik nu het boek Een Cursus In Wonderen ,wat voor mij een grote hulp is om de christelijke symboliek en woorden een vertaalslag te geven naar een heel andere boodschap. Een boodschap zonder angst.
'Gods Zoon is schuldeloos en zonde bestaat niet.'
[uit:Een Cursus in Wonderen H10.2:9b)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

O, dat zal ik vast wel een boeiend boek vinden. Dank voor de tip vast.

Hi, David. :wink:
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Gerard R. schreef:Deze is wel mooi om dit bij dit onderwerp te lezen, zoiets doet prettig aan voor wat mij betreft:
De Cursus in Wonderen is een begin, niet een einde. Maar ik verzeker je dat als je ermee begint,
je niet wilt ophouden totdat God de laatste stap heeft gezet!
'Het geeft armslag' in de geest.
Ik ben ooit aan "De Cursus in Wonderen" begonnen, wellicht heeft God de laatste stap (nog) niet gezet?
Oordeelloze gedachtenloosheid is (voor mij!) eenvoudiger te bereiken:
ordeelloze gedachtenloosheid is geen (streven naar) boodschap zonder angst, er is dan zelfs geen boodschap!
JohanT
Technologist
Contacteer:

Bericht door JohanT »

Welkom davidt2014, op freethinker.nl :).
Interessante introductie, met veel herkenningspunten voor velen van ons. Voel je vrij om je gedachtes en je blog te delen en te participeren in discussies!
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

JohanT schreef: Interessante introductie, met veel herkenningspunten voor velen van ons.

Ik hoop niet dat het weer eens een eenmalig optreden was?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Is duidelijk dat hij hier zijn blog met zijn paar posts heeft willen promoten.
Laatst bezocht:aug 7, 14, 19:56

Tot hij zelf het tegendeel aantoont.....
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Een (verlaat) welkom!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

MysticNetherlands schreef:Dat laatste betwijfel ik. Als je t echt losgelaten hebt, ben je niet hier. Dan ben je emm.... je leven aan t leiden en met andere dingen bezig. Je verdrinken in anti-religie is nog steeds bezig zijn met religie. Nu gebeurt er uiteraard meer op dit forum dan anti-religie, maar het is wel een redelijk essentieel onderdeel ervan.
Zal niet gaan discusmieren ;) maar om even aan te geven dat ik zelf ervaar juist niet te verdrinken in anti religie maar door te trekken en oude ideeën los te laten en nieuwe inzichten te omarmen.....
en ben eigenlijk niet op het forum om veel info op te doen maar mijn ervaring en beleving, hoe beperkt en infantiel ook...te delen , voor wie er heel misschien iets aan heeft.. ....en lees graag andere ervaringen om te begrijpen waar mensen doorheen gaan, verbonden te voelen....
Martim Cymbron -
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

Mariakat schreef:Is duidelijk dat hij hier zijn blog met zijn paar posts heeft willen promoten.

maria, ik wil helemaal niks promoten...9in mijn ogen klinkt promoten nogal commercieel en niet positief) wat ik wil is graag aan meer mensen mijn ervaring delen zodat ze er misschien iets aan hebben....
op die site lezen heel weinig mensen maar hier komen mensen die dezelfde interesse hebben en als ik een peipklein stukje mag bijdragen in het mens zijn dan doe ik dat graag.
Martim Cymbron -
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Je wilt graag communiceren, zeg 'praten', leren en anderen misschien wat laten zien via dit medium.
En dat is prima naar mijn idee.

Wel is er in dit kader wat noemenswaardigs. :)
Er zijn op dit forum hier en daar wat voetangels en klemmen (hoewel ikzelf dat niet verwachtte, toen ik hier kwam).
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

davidt2014 schreef:......ben eigenlijk niet op het forum om veel info op te doen maar mijn ervaring en beleving [.................] te delen, voor wie er heel misschien iets aan heeft.. ....en lees graag andere ervaringen om te begrijpen waar mensen doorheen gaan, verbonden te voelen....
Om te lezen hoef je geen lid zijn.
Om je eigen bijdragen te publiceren uiteraard wel.
davidt2014 schreef:
Mariakat schreef:Is duidelijk dat hij hier zijn blog met zijn paar posts heeft willen promoten.

maria, ik wil helemaal niks promoten...9in mijn ogen klinkt promoten nogal commercieel en niet positief) wat ik wil is graag aan meer mensen mijn ervaring delen zodat ze er misschien iets aan hebben....
op die site lezen heel weinig mensen maar hier komen mensen die dezelfde interesse hebben en als ik een peipklein stukje mag bijdragen in het mens zijn dan doe ik dat graag.
Hai David.
Welkom terug weer.
Op vakantie geweest?

Met promoten bedoel ik:
Onder de aandacht brengen.
En dat is nu precies wat je nu doet. :wink:

+ of - ?
Is subjectief voor wat je zelf met deze woorden doet.
Ik bedoelde het slechts als een constatering, omdat ik niets anders zag van jou.

Je eigen gedachten op het forum delen mag natuurlijk altijd, maar misschien moet je ze dan in het subforum Columns plaatsen ipv. in een subforum getuigenissen.
Ik schreef:Tot hij zelf het tegendeel aantoont.....
Ik zie vooral een bevestiging van wat ik al dacht, dus graag.... wordt vervolgd van jou kant.

Sorry als ik in jouw ogen wat onvriendelijk over kom, maar dat is niet de bedoeling.
Ik probeer slechts te ontdekken of je ook echt wil participeren door gedachtenwisselingen met één of meer medeleden en dan in 2 richtingverkeer.

Je bent nu ook even langsgekomen om een kopie te plaatsen van je eigen blog.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 37#p431237" onclick="window.open(this.href);return false;
kopie van:
http://wakkerwordenblog.wordpress.com/2014/08/" onclick="window.open(this.href);return false;
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Oeps...
Ik zag dat je wel een opmerking hebt geplaatst ter info.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 57#p431257" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik plaats het maar hier, omdat ik in die discussie nog niet heb geparticipeerd.
Ik lees daar alleen maar vanwege de stapels info over een onderwerp, waarin ik niet zo thuis ben als anderen

Misschien is het nuttig om de zoekmachine eens te gebruiken.
http://www.freethinker.nl/forum/search. ... rds=ehrman" onclick="window.open(this.href);return false;
Tot nog toe 388 hits
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

hi mariakat

is al goed ;) ben niet gewend te reageren op forums, kan mezelf meestal niet helemaal goed uitdrukken of begrijp het verkeerd.

in ieder geval wil ik graag met herbekeerden ervaringen en gevoelens daaromtrent uitwisselen....

liefst in levende lijve maar dit voldoiet ook wel...heb al een hoop ervaringen gelezen van forumleden en het doet me wel wat dat er zoveel ex bekeerden zijn die verder groeien en leren dingen en zaken en gevoelens achter zich te laten.....

tot horens ;)
Martim Cymbron -
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

Ik zal me even iets beter voorstellen

Ik kom uit een gereformeerd gezin, ouders en een broer, we gingen tot onze twaalfde naar de gereformeerde kerk. We waren een doorsnee gezin. Door problemen die ontstonden bij mijn broer, weglopen van huis...hij kwam tot geloof...daardoor kwamen mijn ouders tot geloof en later op 16 jarige leeftijd werd ik ook gegrepen door de boodschap van het evangelie tijdens een nieuwjaarsweekend op een bijbelschool. Ik voelde daar iets wat ik nog nergens had gevoeld. En geloofde de boodschap van het evangelie dat jezus voor mij was gestorven. Niet veel later werd ik gedoopt en wilde ondertussen omdat ik van gekkigheid niet wist wat te doen met me leven, ik zat toen in het eerste jaar van de middelbare tuinbouwschool, wilde ik ook net als mijn broer naar de bijbelschool. Er leek me niets mooier als me leven voor jezus te geven en anderen over jezus te vertellen. Ik zat toen inmiddels in een evangelische gemeente en leerde daar alles over de heilige geest, bidden aanbidden etc. De bijbelschool ben ik 3 jaar gebleven , intern. Dit was een zeer intensieve tijd, veel les, veel evangelisatie in heel nederland 3 maanden per jaar , godsdienst lessen op scholen verzorgen dmv drama stukken te geven. Je leerde precies wat ze wilden dat je leerden. Dat zie ik nu achteraf, toen had je dat niet door. Rob allart kwam langs voor de bevrijdingsdiensten, We hadden les van willem de vink, jan zijlstra, ook anne van de bijl ontbrak niet. Kortom de creme de la creme uit de evangelische wereld was aanwezig gedurende die jaren! Ik maakte daar alles mee , van demonie, bevrijdingen, vallen in de geest, satanische duisternis - slapen in een kamer met iemand die de hele nacht rolde in zijn slaap en mormelde i willl kill this body - en als ik begon te spreken in tongen - nog harder begon te praten en dreigen--- en genezingen van langere benen tot rugpijnen etc. zingen en spreken in tongen- nachtelijke bidstonden met meer beelden en profetieen dan je bij kon houden, ik was echt totaal 100% gemotiveerd en geloofde alles wat ze me leerden zonder serieus vragen te stellen of alles wel klopte en het logisch was, bijv ..de ark van noach-- ik kwam er geeneens op om bij mezelf af te vragen hoe de kangeroe naar noach kon komen----of hoe alle zoetwater vissen konden overleven-- of hoe alle dinosauriers op de boot pasten kortom verstand op nul en je gelooft wat je werd vertelt!

na de bijbelschool een opleiding verzorging gedaan - leger was natuurlijk niet goed- dus vervangende dienst plicht--
en na de opleiding mijn toen net zwangere vrouw tegengekomen - dat had heel wat voeten in de aarde - evangelische gemeente uitgezet - andere evangelische gemeente gegaan -,--mijn vader overleed in het jaar dat we weggingen naar engeland, aan een hersentumor en ondanks bijna 40 dagen vasten en een wonder bij eurospirit van elektriciteit door me lichaam heen te voelen van me hoofd tot me handen - toch gestorven -- de eerste scheurtjes in mijn geloof---- toen vanwege zieltjes winnen drang naar engeland gegaan, 4 jaar om voor een gemeente te werken- straat werk, gevangenis werk-- het laatste jaar in engeland begonnen de volgende scheurtjes zich te vertonen ...altijd heilig geloofd in de tienden geven begon ik daar aan te twijfelen en meende op een dag dat god tegen me zei niet zo wettisch te zijn -- ik had inmiddels alles al gegeven-- 100000 gulden, huis, land , moeder, vrienden --- dus ik stopte met de tiende geven--- ik begon te zien dat ik mijn huisgroep niet zo wettisch bijbelstudie achtig wilde leiden en daar kreeg ik al problemen mee met de gemeente leiders, toen zijn we terug naar nederland gegaan en weer vrij kort in een evangelische gemeente gekomen en meegeholpen om een team te leiden die, een evangelische gemeente hielp. Ondertussen begon mijn beeld van kerk te veranderen, oa het boek huizen die de wereld veranderen en zag ik dat de toekomst van de kerk huisgemeentes behoorde te zijn. dat botste met anderen met wie we samenwerkten en in die tijd hebben we ons van het instituut kerk afgekeerd. we kwamen nog wel in aanraking met buitenkerkelijke groeperingen en onze kinderen zaten inmiddels op een evangelische school maar hoe langer ik uit de kerk was hoe meer ik los kwam van hun denkbeelden. Mijn vrouw kreeg ondertussen kanker en van de buitenkerkelijke groeperingen hooguit een gebedje en een wees gegroetje en lieten ons keihard vallen. Inmiddels is haar halve long eruit en is het lichaamlijk erg zwaar. Nu afgelopen twee jaar is het in versnelling geraakt, ik geloofde nog wel dat jezus had bestaan en de zoon van god was -- nu inmiddels mag hij misschien hebben bestaan - dat doet me niks meer- hij was zeker niet de zoon van God--- mijn vrouw gelooft nog wel in jezus- maar gelooft niet het christelijke denken erachter dat iedereen verloren gaat die niet in hem gelooft maar ze is nog bezig met het loskomen van haar gehersenspoelde denken. dit geeft natuurlijk ook een hoop strijd want ondertussen verafschuw ik de grondbeginselen van het christelijk geloof! En ja je zit nog wel midden in een christelijk wereldje met christelijke vrienden en ouders etc.
Wat ik nu maar al te goed besef is dat christenen wel weten waar ze eigenlijk echt in geloven maar daar vooral niet duidelijk in willen zijn en er liever over heen praten---- jezus liefde etc de mooie dingen van het evangelie maar als je bij de kern van zonde en vergeving aankomt en homofilie en seks dan praten ze daar liever niet over want dan moeten ze zeggen waar ze voor getekend hebben en dat is dat je toch echt als ongelovige eeuwig zult moeten branden!!!

hoe hypocriet ben je dan--- kijk henry komt er nog voor uit op dit forum -- daar kan je hem dan ook op beargumenteren maar de meeste christenen draaien liever om de hete brij heen -- hypocrieten! Maar ik hou van alle mensen!! ik verafschuw alleen waar ze voor staan!
Martim Cymbron -
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Indrukwekkend verhaal. Je leven is allesbehalve rozengeur en maneschijn. Ik wens je sterkte en moed toe om iedere moeilijke situatie in je leven het hoofd te bieden.
Born OK the first time
Plaats reactie