Vragen aan God beantwoord.

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..
Plaats reactie
Maria
Moderator

Vragen aan God beantwoord.

Bericht door Maria »

Op Facebook kom ik de meest sentimentele, ongelooflijke, kinderlijke en kinderachtige teksten van gelovigen tegen.
Sommigen zijn in de context best wel gevoelig, emotioneel als troost voor de medemens bedoeld en vertederen me ondanks alles.

Echter meestal zijn het losse flodders, geplaatst door mensen die verder niets van hun privé laten weten, maar enkel bedoeld op de manier van tegeltjes wijsheid van de één naar de ander.
Als bemoediging, troost, zichzelf presenteren als een goede christen of simpelweg evangelisatie.
Verhuizen op die manier razendsnel de hele wereld rond via de meest uiteen lopende soorten vriendenkringen.

De meeste beginnen me zo mateloos te irriteren, dat als ze komen van mijn eigen "FB vrienden" vanwege een pagina onderwerp wat me interesseert, dat ik hun meldingen van hun privepagina's stop heb gezet.

Deze slipte er toch nog tussendoor en heeft me zowel mateloos geïrriteerd en tegelijkertijd zo laten lachen dat ik hem jullie net wil onthouden. :evil: :D
Voor de Engels sprekenden onder allen.
https://www.facebook.com/ritaglnn/posts ... 8324424530" onclick="window.open(this.href);return false;
11 augustus
Me: God, can I ask You a question?

God: Sure

Me: Promise You won't get mad

God: I promise

Me: Why did You let so much stuff happen to me today?

God: What do u mean?

Me: Well, I woke up late

God: Yes

Me: My car took forever to start

God: Okay

Me: at lunch they made my sandwich wrong & I had to wait

God: Huummm

Me: On the way home, my phone went DEAD, just as I picked up a call

God: All right

Me: And on top of it all off, when I got home ~I just want to soak my feet in my new foot massager & relax. BUT it wouldn't work!!! Nothing went right today! Why did You do that?

God: Let me see, the death angel was at your bed this morning & I had to send one of My Angels to battle him for your life. I let you sleep through that

Me (humbled): OH

GOD: I didn't let your car start because there was a drunk driver on your route that would have hit you if you were on the road.

Me: (ashamed)

God: The first person who made your sandwich today was sick & I didn't want you to catch what they have, I knew you couldn't afford to miss work.

Me (embarrassed):Okay

God: Your phone went dead because the person that was calling was going to give false witness about what you said on that call, I didn't even let you talk to them so you would be covered.

Me (softly): I see God

God: Oh and that foot massager, it had a shortage that was going to throw out all of the power in your house tonight. I didn't think you wanted to be in the dark.

Me: I'm Sorry God

God: Don't be sorry, just learn to Trust Me.... in All things , the Good & the bad.

Me: I will trust You.

God: And don't doubt that My plan for your day is Always Better than your plan.

Me: I won't God. And let me just tell you God, Thank You for Everything today.

God: You're welcome child. It was just another day being your God and I Love looking after My Children...

REPOST if you Believe in HIM
Laatst gewijzigd door Maria op 14 aug 2014 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
iznogoodh
Banned

Re: Vragen aan God beantwoord.

Bericht door iznogoodh »

Brrrr...
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

God: 'En ik liet je driejarige zoontje langzaam sterven aan kanker omdat hij anders later een seriemoordenaar zou worden.'

Ik: 'Ah, ik begrijp het volkomen. Vanaf nu ben ik niet meer verdrietig!' (zet Comedy Channel aan)

REPOST if you are WOEFULLY GULLIBLE
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

Doppelgänger schreef:God: 'En ik liet je driejarige zoontje langzaam sterven aan kanker omdat hij anders later een seriemoordenaar zou worden.
Ik: "Net zoals Sodom en Gomorra vernietigd moesten worden, en daarvoor ten tijde van Noach bijna iedereen laten verdrinken, dat allemaal om erger te voorkomen"

God: "Je hebt de bijbel goed gelezen"

Ik: "Wel gelezen maar nooit begrepen, en U heeft nog steeds geen andere oplossingen dan doden?"

God: "Ben even weg, tot later"
NB: Doe wel en zie niet om.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

writer schreef: God: "Ben even weg, tot later"
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk.
Vertrouw op Hem, want Hij heeft Zijn bedoeling met jou.
Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen »

Let op dat god dit ook prima bij elkaar gelogen kon hebben.

Verder kon hij de engel des doods blijkbaar niet gewoon naar huis sturen,
liet hij de auto van de dronken bestuurder wel starten.
enzovoort enzovoort.

Smoesjes zijn het!
Ik wens u alle goeds
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

Peter van Velzen schreef:Let op dat god dit ook prima bij elkaar gelogen kon hebben.....
Smoesjes zijn het!
Nu begrijp ik waarom Hij zei "Ben even weg" :wink:

Overigens moeten we niet vergeten dat er in het christendom twee partijen zijn, God en de satan.
Het kwade komt van de satan en het goede komt van God.
Als er iets mis gaat is het derhalve onlogisch te denken dat God dat veroorzaakt.
Je zou wel kunnen vragen waarom Hij heeft toegelaten dat de satan ons dwars zat, een heel ander gesprek.

Wij denken wel eens waarom we hier op aarde in dat korte poosje dat we leven steeds weer oorlog moeten voeren maar in het verre heelal is het precies hetzelfde, twee aartsvijanden die al duizenden jaren tegenover elkaar staan, wachtend op het moment van de afrekening.

En de duivel, die hen verleidde, werd geworpen in den poel des vuurs en sulfers, alwaar het beest en de valse profeet zijn; en zij zullen gepijnigd worden dag en nacht in alle eeuwigheid.
(Openbaring 20:10)

Eigenlijk best prijzenswaardig dat God, die de satan dag en nacht in de gaten moet houden, nog tijd heeft om zich om een nietig mensje te bekommeren, vragen beantwoorden.........
Laatst gewijzigd door writer op 14 aug 2014 23:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Fundi
Ervaren pen

Bericht door Fundi »

Peter van Velzen schreef:Let op dat god dit ook prima bij elkaar gelogen kon hebben.
Want?
enzovoort enzovoort.
Want?
Smoesjes zijn het!
Want?
De eerste slok uit de beker der natuurwetenschap maakt atheïstisch, maar op de bodem wacht God. (Werner Heisenberg)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Fundi schreef:Want?
Zoek even op wat "woefully gullible" betekent.
Born OK the first time
Peter van Velzen
Moderator

Peter van Velzen schreef:Let op dat god dit ook prima bij elkaar gelogen kon hebben.
Want hij kan toch alles. dus ook liegen.
enzovoort enzovoort.
Want hij kan toch alles, dus ook de engel des doods naar huis sturen en de auto van de dronken man niet laten starten.
Smoesjes zijn het!
Want niemand kan het verifiëren

Alleen Fundi kan het blijkbaar niet zelf verzinnen, en heeft telkenmale mijn hulp nodig.
Ik wens u alle goeds
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Peter van Velzen schreef: Alleen Fundi kan het blijkbaar niet zelf verzinnen, en heeft telkenmale mijn hulp nodig.
Dat zal het toch niet zijn. Hij is niet dom maar goedgelovig. Oftewel jouw argument dat God ook liegen kan gaat voor hem niet op omdat er in de bijbel staat dat God niet liegt/liegen kan (Num 23:19, Hebr. 6:18).
Born OK the first time
Peter van Velzen
Moderator

Rereformed schreef:
Peter van Velzen schreef: Alleen Fundi kan het blijkbaar niet zelf verzinnen, en heeft telkenmale mijn hulp nodig.
Dat zal het toch niet zijn. Hij is niet dom maar goedgelovig. Oftewel jouw argument dat God ook liegen kan gaat voor hem niet op omdat er in de bijbel staat dat God niet liegt/liegen kan (Num 23:19, Hebr. 6:18).
Omdat iemand zegt dat iemand niet kan liegen, kan iemand niet liegen?
Mijn tante Nelly zou zeggen: "En dat geleuvde gij?"
Ik wens u alle goeds
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Fundi schreef:
Want?
Stel dat dit niet is gelogen.
Niet door de schrijver of niet door God, indien er echt zo'n gesprek zou zijn geweest.
Stel dat er zo'n soort gesprekken, ed. andere, regelmatig voorkomen.
In getuigenissen zie ik vaak een soort communicatie met God, waarin degene, die dit zegt meegemaakt gemaakt te hebben, dit ervaren heeft als een soort gesprek.
In deze intro is het natuurlijk wel erg veel op een hoop.
Bedoeld om veel voorbeelden te geven, maar juist daardoor heel ongeloofwaardig en zelfs belachelijk.

Ook los van deze getuigenis, die nu hier is geplaatst, vullen vele gelovigen de antwoorden van hun vragen in voor hun door God geïnspireerde belevenissen.

Hoe denk jij daar over en wat is jouw ervaring?
Heb jij weleens dergelijke situaties meegemaakt, bij naaste vrienden of familie?
Heb jij ook wel eens dergelijke antwoorden op je (levens)vragen gehad door God of via Gods menselijke spreekbuis??
Is het daarom dat je het zo moeilijk vindt, dat er zo over wordt gesproken hier?

Want dat zou ik me kunnen voorstellen, want die moeite had ik ook toen ik nog geloofde.
Het was niet dat ik dit soort verhaaltjes echt in zijn geheel serieus nam, want ik vond het van zo'n "de wens is de vader van de gedachte gehalte", dat ik het als geheel serieus zou nemen.
Wel zou ik vroeger ook moeite hebben gehad met het spot gehalte waarmee de reacties geplaatst zijn.

Dat herken ik nu ook steeds nog, maar heb er meestal geen moeite meer mee.
Zelf bezie ik veel menselijk trekjes en zelfbedrog ook op een ironische en soms dus ook zelfs sarcastische manier.
En niet in het minst bij mezelf, daar ik het ook wel eens meegemaakt heb in moeilijke perioden.
Toen ik al vaak twijfelde, maar zelfs nog weer eens toen ik allang niet meer geloofde.
Alleen was ik er dan wel ten volle van bewust.
Voelde het als heel paradoxaal en het deed me dan ook direct weer glimlachen om mezelf.

Nu ik steeds meer onzin tegenkom in de sociale media, ben ik het heel anders gaan bekijken.
Het klakkeloos rond spreiden van dit soort getuigenissen, zou ik vroeger, toen ik nog gelovige was, al als zeer onecht en hypocriet gezien hebben, maar nu ga ik er echt van kokken.
Zeker als het bedoeld is als cliché matige massa evangelisatie dmv. delen via Facebook, als plastic troost voor veel ellende wat mensen overkomt.
Wat mij zo verschrikkelijk onecht voorkomt, dat ik het zo hypocriet vind en zelfs godslasterlijk, dat men God allerlei menselijkheden door de strot duwt en aankleeft.

Als zielige manier om steeds een FB pagina te vullen, aandacht te trekken van je FB vrienden, te laten zien hoe christelijk je bent.
En feitelijk totaal niets te zeggen.

Het klink mij dan bijna zo godslasterlijk in de oren als het ijdele gebruik van Gods naam als het stopwoordjesachtige " in Gods naam", "Gods zegen", "om Gods wil" en "inch Allah".
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

Mariakat schreef: Als zielige manier om steeds een FB pagina te vullen, aandacht te trekken van je FB vrienden, te laten zien hoe christelijk je bent.
En feitelijk totaal niets te zeggen.
Ooit, heel lang geleden, was ik een keer verliefd.
Helaas was het niet wederzijds, en dat vond ik niet echt leuk.
Geheel onverwachts kwam echter de tekst "Mijne genade is u genoeg" in me op.
Ik wist niet eens of die tekst in de bijbel voor kwam en ik dus gelijk in de concordiantie van mijn moeder aan t zoeken geslagen en tot mijn grote verbazing was het een bestaande tekst (2 Korinthiërs 12:9)
Het was voor mij overduidelijk dat God mijn niet uitgesproken probleem had gezien en mij een antwoord had gegeven.
Ik kon toen alles beter accepteren.
Ik was achteraf zelfs heel vereerd omdat God zomaar tot mij had gesproken, ik voelde me een beetje boven de anderen uitgetild, een heel prettig gevoel.
Het was echter niet van lange duur, geen vervolg, het contact met mijn God verwaterde en het meisje verdween ook uit mijn gedachten, zo gaat dat dan als je jong bent.
Maar ik begrijp nog steeds goed dat er mensen zijn die echt zonder geveinsde vroomheid geloven dat de antwoorden die ze op hun vragen krijgen van hun God zijn.
Na een christelijke opvoeding zit het hoofd waarschijnlijk zonder dat je het weet vol met aangehoorde bijbelteksten die te pas (en te onpas) omhoog komen :?
Laatst gewijzigd door writer op 15 aug 2014 09:41, 2 keer totaal gewijzigd.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

enzovoort enzovoort.

Smoesjes zijn het!
Precies hij kan er als almachtige ook voor zorgen dat alles op rolletjes verloopt en ieder voor altoos gelukkig is.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Plaats reactie