De splitsing van Oekraïne.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Re: De splitsing van Oekraïne.

Bericht door Cluny »

Nog geen week geleden.
Cluny schreef:In Rusland is de troepenopbouw in een stroomversnelling geraakt. 12.000 man is de nieuwste schatting. En natuurlijk heel veel militair materieel zoals tanks, raketwerpers en alles wat je zoal nodig heb voor het oorlogvoeren.
En dit naast het Oekraïense slagveld van de oorlog, de oorlog tussen Rusland en Oekraïne, net over de grens dus.
Er zijn al berichten dat er Russische tanks gestickerd zijn met vredesmissiesymbolen.
De blauwdruk voor een invasie in het buurland Oekraïne lijkt compleet, ik ben benieuwd of Poetin de beslissing neemt om binnen te vallen en of hij daadwerkelijk Oost-Oekraïne zal gaan bezetten en later annexeren. De kutsmoes voor deze nieuwe fase in zijn veroveringsoorlog, MH17 dus, heeft hij al op zak en deze zal zeker op het juiste moment, als de eerste tanks officieel de grens passeren, tevoorschijn getoverd worden.
Escalatie, ja of nee, binnen een paar dagen weten we het.
Het schijnt dat er nu circa 20.000 Russische militairen aan de grens met Oekraïne gereed staan. En kutsmoes nummer 2 heeft Poetin ook al op zak.
De Russen zouden onder valse voorwendselen Oost-Oekraïne kunnen binnenvallen. Zo'n invasie zou kunnen plaatsvinden onder het mom van een humanitaire of vredesmissie.
NAVO vreest Russische invasie Oekraïne.
De spanning wordt er niet minder op.
Ik, als Europeaan zal ik maar zeggen, maak me ook best wel zorgen.
Wat gaat Poetin doen?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Cluny schreef:Wat gaat Poetin doen?
Poetin gaat landen die sancties tegen Rusland hebben ingesteld boycotten.
NOS schreef:
Rusland boycot landbouwproducten
Update: woensdag 6 aug 2014, 17:23

President Poetin kondigt een import- verbod aan voor landbouwproducten en grondstoffen van landen die sancties tegen Rusland hebben ingesteld. Ook levensmiddelen worden geboycot.

Bron
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Sancties van het Westen worden gewoon door Poetin beantwoord met tegenmaatregelen.
Dat kon iedereen wel bedenken en men deed dat ook.
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

En in de herfst de gas.
Wederom dank zij the warmongers.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ik ben van mening, dat we echt af moeten van deze manier van denken omdat het uiteindelijk tot een ramp kan leiden. Namelijk als de standpunten over en weer zich stapsgewijze blijven verharden.
Dat is moeilijk voor ons, die met macht en kracht eeuwen van alles hebben kunnen doordrukken, maakte niet uit welk volk je voor je had...

Ik ben ervan overtuigd, dat de wereld, de leefomgeving zó is veranderd, dat we onze manier van benaderen van dit soort problemen volledig zullen moeten herzien en aanpassen. We zullen meer moeten stromen als water, we zullen de ander ruimte moeten bieden. We zullen meebewegen en soms wat winnen, maar ook verliezen. Adaptie of aanpassing, slimheid en handigheid zullen de begrippen moeten worden. Zo niet, dan komen er echt heel gevaarlijke conflikten...
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

Dit is wat sommige willen. Eindelijk krijgen zij hun zin.
Ik doe slechts een kleine bijdrage richting de afgrond. :D
Het schijnt nogal lekker te zijn om sancties op te leggen, die in 99% van de gevallen niet zullen werken.
Toppunt van intelligentie? Waarvoor eigenlijk?
Voor hun eigen ego, geld, macht of psychische handicapt?
Wie gaat die prijs betalen als er een oorlog uitbreekt?
Niet degenen die de sancties bedacht en uitgevoerd hebben.

Als er nu feiten (zoals mails/bevelen/documenten) op tafels zouden liggen dat Poetin verantwoordelijk is, is dat een ander verhaal.
Nu is er niets, slechts aannames en gevolgtrekkingen.
In internationale betrekkingen kunnen blijkbaar de reguliere rechtsregels worden gepasseerd.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

In internationale betrekkingen kunnen blijkbaar de reguliere rechtsregels worden gepasseerd.
Ja, dat is nog steeds een deel koloniaal denken. Dat ben je maar niet zó kwijt als imperium.
Het zal nog wel even duren voor de landen in de wereld ons hebben geleerd wat onze
natuurlijke positie zal zijn.

En laten we wel zijn, het is een hatelijke wereld.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Chronos schreef: Als er nu feiten (zoals mails/bevelen/documenten) op tafels zouden liggen dat Poetin verantwoordelijk is, is dat een ander verhaal.
Nu is er niets, slechts aannames en gevolgtrekkingen.
Er wordt door geen enkel officiële instantie de schuld aan Poetin gegeven dat zijn allemaal wilde speculaties voor zo ver ik kan zien.
Het gaat over de Krim die gewoon ingepikt is en nu is het duidelijk dat Poetin ook Oost Oekraïne aan het destabiliseren is.
Als wij achterover leunen zijn de Baltische staten de volgende (Georgië).
Vind jij dat een goede zaak Chronos?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Niet zo hard van stapel lopen Fish.
Voor de Baltische staten aan de beurt zijn, moet voor Poetin eerst de kwestie Oekraïne opgelost worden. De eerste dominosteen was de Krim ( Piece of Cake voor deze despoot ), daarna Oost-Oekraïne, en gulzig als Poetin is met zijn landhonger, dat stuk Oekraïne zal een stuk groter uitvallen dan de krimpende gebieden die nu door Russische krijgsgroepen in handen zijn, dan keert hij terug naar Zuid-Oekraïne ( Odessa Riots May 2014 ) en tenslotte zal Poetin zorgen dat het stuk Rusland dat Transnistrië wordt genoemd meer body zal krijgen, voor het gemak wordt dat dan in Oekraïne gezocht.
En pas als die dominostenen op de goede manier ( voor Poetin dan ) zijn omgevallen zal hij zich noordelijker richten en "de belangen van de Baltisch Russen" gaan verdedigen.
Het is te hopen dat het niet zo ver komt want sinds de ontbranding van de Oekraïens-Russische oorlog kunnen we voorspellen hoe deze "verdediging" er ongeveer uit zal gaan zien.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
siger

Bericht door siger »

Fish,
Hoe rijm je:
Fish schreef:Er wordt door geen enkel officiële instantie de schuld aan Poetin gegeven dat zijn allemaal wilde speculaties voor zo ver ik kan zien.
met:
Fish schreef:... en nu is het duidelijk dat Poetin ook Oost Oekraïne aan het destabiliseren is.
Of is een van beide een cynisme?
Fish schreef:Als wij achterover leunen zijn de Baltische staten de volgende (Georgië).
Wat stel je voor?
siger

Bericht door siger »

Chronos schreef:Dit is wat sommige willen. Eindelijk krijgen zij hun zin.
Ik doe slechts een kleine bijdrage richting de afgrond. :D
Het schijnt nogal lekker te zijn om sancties op te leggen, die in 99% van de gevallen niet zullen werken.
Toppunt van intelligentie? Waarvoor eigenlijk?
Voor hun eigen ego, geld, macht of psychische handicapt?
Wie gaat die prijs betalen als er een oorlog uitbreekt?
Volledig eens.

Naast alle offers die mensen gevraagd wordt om de economie terug op de sporen te krijgen, wordt de haat opnieuw zover opgedreven dat alle moeizame herstel alweer op de helling gezet wordt.

Door haat en bemoeizucht in landen waar we niets te zoeken hebben.

We laten ons besturen door totaal irrationele gekken.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Cluny schreef:Niet zo hard van stapel lopen Fish.
Voor de Baltische staten aan de beurt zijn, moet voor Poetin eerst de kwestie Oekraïne opgelost worden. De eerste dominosteen was de Krim ( Piece of Cake voor deze despoot ), daarna Oost-Oekraïne, en gulzig als Poetin is met zijn landhonger, dat stuk Oekraïne zal een stuk groter uitvallen dan de krimpende gebieden die nu door Russische krijgsgroepen in handen zijn, dan keert hij terug naar Zuid-Oekraïne ( Odessa Riots May 2014 ) en tenslotte zal Poetin zorgen dat het stuk Rusland dat Transnistrië wordt genoemd meer body zal krijgen, voor het gemak wordt dat dan in Oekraïne gezocht.
En pas als die dominostenen op de goede manier ( voor Poetin dan ) zijn omgevallen zal hij zich noordelijker richten en "de belangen van de Baltisch Russen" gaan verdedigen.
Het is te hopen dat het niet zo ver komt want sinds de ontbranding van de Oekraïens-Russische oorlog kunnen we voorspellen hoe deze "verdediging" er ongeveer uit zal gaan zien.
Fish gaf geen tijdlijn.
Maar wel een reëel beeld van wat gaat komen. Tenminste: als dit (de Krim/Oekraïne) goed verloopt voor Poetin.

Er is trouwens wel een historisch voorbeeld: het inlijven (terugvorderen) van Saarland, Sudetenland door de Nazi's, die daarmee de international gemeenschap op de proef stelden. Die gemeenschap die daar (dus) hopeloos faalde.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Die sancties hebben totaal geen zin. Rusland doet al steeds meer zaken met China en zal meer richting Azie gaan kijken. Desnoods gaat China meer importeren en stuurt het over de grens door naar Rusland. Ondertussen gaan bij ons de prijzen voor de consument omhoog.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

lanier schreef:Die sancties hebben totaal geen zin. Rusland doet al steeds meer zaken met China en zal meer richting Azie gaan kijken. Desnoods gaat China meer importeren en stuurt het over de grens door naar Rusland. Ondertussen gaan bij ons de prijzen voor de consument omhoog.
De tijd zal het leren.
Voorlopig ga ik de komende tijd heel veel goedkope appels en goedkope peren eten en kaas, bloemkool en lekker veel heel goedkope kippen in braadzakken en ik ga Poolse Paprikagerechten verzamelen.
Afbeelding
.
http://www.telegraaf.nl/dft/22940841/__ ... cot__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
MoreTime
Bevlogen

Bericht door MoreTime »

Even een vraag tussendoor, misschien al langsgekomen in de 40 pagina's (heb een aantal gemist wegens vakantie).

Als je stelt dat men 'per ongeluk' een verkeerd vliegtuig heeft geraakt, oftwel in de veronderstelling was dat het om een vrachtvliegtuig zou gaan, dan vraag ik me het volgende af:
Men heeft niet met een verrekijker naar een vliegtuig gekeken en vervolgens geschoten. Men gebruikte geavanceerde militaire systemen. Daarbij, als ik gewoon via casper of flightradar24 kijk, kan ik zien welk vliegtuig waar vliegt, inclusief bestemming, hoogte, snelheid en zelfs een foto van het betreffende toestel.

Lijkt me raar dat je dan per ongeluk een burgervliegtuig raakt.
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
Plaats reactie